تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳
سرخط خبرها

بتمن در دام ویروس خفاشی

  • کد خبر: ۴۱۶۱۵
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
بتمن در دام ویروس خفاشی
پروژه سینمایی جدید بتمن که قرار بود تا این روز‌ها ساخته شده باشد و برای پخش در سال ۲۰۲۱ آماده باشد، بعد از پنج‌ونیم ماه تعطیلی و درحالی که ۳ روز از فیلم‌برداری آن گذشته بود، دوباره به‌دلیل ابتلای یکی از عوامل آن به کرونا تعطیل شد.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز - در کنار کلی مشاغل مختلف تولیدی و خدماتی که در روز‌های پس از همه‌گیری ویروس کرونا در دنیا، به‌تدریج یا ناگهانی تعطیل، ورشکسته یا به‌حالت معلق درآمده‌اند، صنعت سرگرمی هم در این چند ماه با مشکلات زیادی دست‌به‌گریبان شده است. گسترش شبکه‌های اینترنتی و vod‌ها باعث شده است که مردم با فیلم و سریال‌هایی که پیش از کرونا ساخته شده‌اند، سرگرم باشند و روز‌های قرنطینه آسان‌تر بگذرد، اما این صنعت فقط درباره تماشای آنلاین نیست و حضور در سالن‌های سینما، تئاتر و کنسرت‌ها هم نکته مهمی است که در این ماه‌ها پخش‌کنندگان آثار را با مشکل روبه‌رو کرده است.
 
از سوی دیگر صـنعت سرگرمی و هنـرهـای نمایشی به تولیدات جدید هم نیاز دارد. همه‌چیز سرگرمی‌سازی درباره مصرف نیست و بخشی از این صنعت مربوط به تولید محتوا برای تماشا می‌شود. در این چند ماه بسیاری از پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی فعلا به‌حالت تعلیق درآمده‌اند یا در میانه فیلم‌برداری متوقف شده‌اند و بعضی هم به هر سختی و با حفظ پروتکل‌ها که در خیلی از موارد هم دشوار است، به کار ادامه داده‌اند.
 
پروژه سینمایی جدید بتمن که قرار بود تا این روز‌ها ساخته شده باشد و برای پخش در سال ۲۰۲۱ آماده باشد، بعد از پنج‌ونیم ماه تعطیلی و درحالی که ۳ روز از فیلم‌برداری آن گذشته بود، دوباره به‌دلیل ابتلای یکی از عوامل آن به کرونا تعطیل شد. گمانه‌زنی‌هایی درباره فردی که به این بیماری مبتلا شده است، در روز‌های پس از انتشار این خبر در فضای مجازی وجود داشت تا اینکه خبری رسمی مبنی بر ابتلای رابرت پتینسون به این بیماری اعلام شد. این ابتلا به کرونا برای کسی مثل رابرت پتینسون، بازیگر سرشناس هالیوودی، که ایفاگر نقش بتمن است، بسیار کنایه‌آمیز به‌نظر می‌رسد.

کنایه‌آمیز از این نظر که ویروسی که احتمالا روزی از یک سوپ خفاش به بدن انسان راه پیدا کرده است، این روز‌ها گریبان بازیگر نقش بتمن را گرفته که در گریم و لباس‌پوشیدنش شبیه خفاش است! حالا از سوی روابط عمومی شرکت فیلم‌سازی برادران وارنر اعلام شده است که رابرت پتینسون در قرنطینه خانگی قرار گرفته و باقی عوامل هم به‌تبع به‌دلیل حاضرنشدن بازیگر اصلی نمی‌توانند پروژه را ادامه دهند. طبق گفته شرکت وارنر فقط یک‌چهارم از کل فیلم پیش رفته و باقی آن باتوجه‌به بیماری پتینسون در هاله‌ای از ابهام است. البته پتینسون اولین بازیگر سرشناس هالیوودی نیست که به کرونا مبتلا شده است.

یکی از اولین خبر‌های ابتلا در همان روز‌های اول وحشت از ویروس، ابتلای تام هنکس و همسرش بود که بعد از بهبودی در فضای مجازی و در مجموعه برنامه‌های تلویزیونی از ابتلا و شیوه‌های بهبودی‌اش گفت و بسیار امیدآفرین ظاهر شد. بعد از او هم درآمدزاترین بازیگر هالیوود دواین جانسون، معروف به راک، در اینستاگرامش از ابتلای خود، همسر و ۲ فرزندش به کرونا گفت و آن را از بزرگ‌ترین چالش‌های زندگی پرفرازونشیب خود خواند. البته جانسون یا آن‌طور که همه او را می‌شناسند، راک، با آن اندام قوی و چهره دوست‌داشتنی پس از مدتی، از بهبودی‌اش گفت و او هم باز روند امیددادن به مردم و انتقال انرژی مثبت به مبتلایان را شروع کرد.

حالا باید دید پروژه بتمن که قرار بود با اکران در ماه اکتبر ۲۰۲۱ و باتوجه‌به شباهت‌های ظاهری بتمن و خفاش احتمالا پرفروش‌تر از نسخه‌های قبلی خود باشد، چطور برای امیدآفرینی و فرهنگ‌سازی در مقابله با کرونا استفاده خواهد کرد. البته امیدواریم ابتلای رابرت پتینسون باعث اتفاق خاصی برای او نشود تا همه پیش‌بینی‌ها برعکس از آب دربیاید!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->