خلاصه بازی تیم‌های پیروزی پنجشیر با یک گل از سد زیتون اف‌سی + فیلم خلاصه بازی تیم اتحاد هرات و برادران خواجه‌زاده در لیگ برتر فوتسال افغانستان شیوه‌نامه ثبت‌نام دانش‌آموزان افغانستانی در مدارس ایران تا هفته آینده ابلاغ می‌شود سفارت ایران در کابل شرایط دریافت ویزای رایگان برای زائران افغانستانی اربعین را اعلام کرد سازمان ملل: کودکان افغانستانی قربانیان اصلی مین‌های عمل‌نکرده هستند خلاصه بازی تیم‌های جوانان میهن و ظاهر اسد در لیگ برتر فوتبال افغانستان + فیلم افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیط قطار شامل اتباع خارجی ساکن ایران نمی‌شود! نگاهی به وضعیت کامیون‌های ایرانی حامل سوخت عراقی در مرز دوغارون توضیحات مقام طالبان درباره زمان توزیع شناسنامه الکترونیکی در تهران + مدارک موردنیاز آخرین اخبار از فصل سوم لیگ برتر فوتسال افغانستان + فیلم و عکس جای خالی دختران | نتیجه کنکور پسرانه افغانستان اعلام شد ۲۵۰۰ مغازه فروش قطعات خودرو در آتش‌سوزی قندهار از بین رفت کمک‌های بشردوستانه ایران به سیل‌زدگان ننگرهار رسید پلیس ترکیه متهم به بدرفتاری با مهاجران افغانستانی شد در سال ۲۰۲۴ سیل به ۱۴۵ هزار نفر در افغانستان آسیب زده است کمیته بررسی جنگ آمریکا در افغانستان آغاز به کار کرد سازمان بین‌المللی مهاجرت از بازگشت بیش‌از ۸۵۸ هزار مهاجر به افغانستان خبر داد کشف بمب ۴۰۰کیلوگرمی در سرپل افغانستان (۲۸ تیر ۱۴۰۳) ۳ میلیارد دلار مبادلات سالانه ایران و افغانستان از طریق دوغارون
سرخط خبرها

محمدکاظم کاظمی: حمیرا نکهت بانوی شعر امروز افغانستان بود

  • کد خبر: ۴۱۷۲۵
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
محمدکاظم کاظمی: حمیرا نکهت بانوی شعر امروز افغانستان بود
حمیرا نکهت دستگیرزاده، شاعر سرشناس افغانستانی در ۶۰سالگی درگذشت. این شاعر که در سال‌های آخر عمرش از بیماری سرطان رنج می‌برد، روز گذشته در کشور هلند از دنیا رفت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ حمیرا نکهت دستگیرزاده متولد سال ۱۳۳۹ در کابل، لیسانس خود را از دانشگاه این شهر و دکترایش را از دانشکده ادبیات دانشگاه صوفیه، پایتخت بلغارستان گرفته بود. حمیرا نکهت، همچنین برای مدتی در اداره هنر و ادبیات رادیو تلویزیون افغانستان کار کرده بود.
 
محمدکاظم کاظمی در صفحه اینستاگرام خود در این باره نوشته است:
 

حمیرا نکهت دستگیرزاده شاعر نام‌آور افغانستان، در شصت سالگی در هلند درگذشت. شاعری بود توانا، پرکار، مسلط بر قالب‌های کلاسیک و نو، صاحب مطالعه و صاحب‌نظر و بسیار فعال در فعالیت‌ها و مجامع ادبی. روحیه‌ای شاد و سرزنده داشت، با اعتماد به نفس و همت و پشتکار، و مهربانی و حسن معاشرت. با روحیۀ سرزنده و شاد خود، سال‌ها با بیماری سرطان جنگید و در عین حال به اندازۀ یک گروه، در تشکل‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای فعال بود. روحش شاد باشد.

 

محمدکاظم کاظمی: حمیرا نکهت بانوی شعر امروز افغانستان بود

کاظمی درباره این عکس نوشته است: عکس مربوط به نوروز ۱۳۹۵ است، در تاجیکستان و در کنار تندیس امیر اسماعیل سامانی
 
 
«شط آبی رهایی»، «غزل غریب غربت»، «هیچ نتوان گفت»، «کوچه‌های روشن ماه»، «تلخ در آتش» و «از پوست تا پوستر» از جمله آثار به جا مانده از این شاعر افغانستانی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->