اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

کارخانه نوآوری عامل توسعه خلاقیت شهری

  • کد خبر: ۴۱۹۴
  • ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
کارخانه نوآوری عامل توسعه خلاقیت شهری
بازدید رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور از کارخانه نوآوری و شهرداری الکترونیک منطقه ۱۲

صبح دیروز امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور، در ادامه سفر دوروزه خود به مشهد از کارخانه نوآوری و شهرداری الکترونیک منطقه12 بازدید کرد. در این برنامه ناظمی ضمن بازدید از این 2مجموعه و آشنایی با اقدامات انجام‌شده در آن‌ها، طی جلساتی با مدیران شهری به بررسی زمینه‌های همکاری وزارت ارتباطات به منظور حل برخی مسائل مدیران شهری در اجرای این پروژه‌ها پرداخت.


مشهد، پیشرو در عرصه نوآوری
عملیات احداث کارخانه نوآوری مشهد به‌عنوان دومین نمونه در کشور، از بهمن سال گذشته با تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری مشهد و معاونت علمی ریاست جمهوری آغاز شد و به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد، الان پذیرش شتاب‌دهنده‌ها برای استقرار در این مرکز در حال انجام است و در 22بهمن امسال، کارخانه نوآوری مشهد به‌صورت رسمی راه‌اندازی خواهد شد.
ناظمی در بازدید از این مجموعه با اشاره به اینکه شهرداری مشهد پیشروترین شهرداری کشور در حوزه نوآوری است، گفت: مجموعه کارخانه نوآوری ازجمله مجموعه‌های محرک و پیشران در توسعه خلاقیت شهری خواهد بود. در واقع فعالیت‌های شهرداری مشهد در حوزه خلاقیت قرار می‌گیرد و سعی می‌کند که جامعه خلاق را شکل دهد. این نوع از خلاقیت صرفا در حوزه فناوری و استفاده از آن قرار نمی‌گیرد و در کنار آن به عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و هنری هم وارد می‌شود. مجموعه کارخانه نوآوری مشهد می‌تواند به عنوان یک الگو برای سایر شهرداری‌های کشور محسوب شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور با اشاره به حمایت‌های وزارت ارتباطات از اقدامات شهرداری مشهد در زمینه کمک به استارت‌آپ، اظهار کرد: در شهرهایی مانند مشهد که شهرداری نقش پیشران و حمایتگر برای استارت‌آپ‌ها را دارد، وزارت ارتباطات سیاست‌ها و برنامه‌های خود را در راستای برنامه‌های این مجموعه تعریف می‌کند و امکانات خود را به برنامه کلان شهری که در این زمینه وجود دارد، متصل می‌کند. در شهری مانند مشهد که دارای مدیران شهری قوی می‌باشد، لزومی ندارد که وزارت ارتباطات بخواهد به‌صورت مستقیم در این زمینه‌ها وارد شود، بلکه بیشتر سعی می‌کنیم که نقش پشتیبان و حمایتگر را برای ایده‌هایی که نهادهایی مانند شهرداری در حال اجرای آن هستند، داشته باشیم. ترجیح خود ما هم این است که در اکوسیستم استارت‌آپی تبدیل به بازیگری بشویم که در راستای اهدافی که شهرداری‌ها در ابعاد مختلف تعریف کرده‌اند، با آن‌ها همکاری کنیم.
ناظمی با اشاره به تفاوت عمده مشهد با دیگر شهرهای کشور در زمینه زیست‌بوم استارت‌آپی گفت: واقعیت این است که در حوزه استارت‌آپی مشهد از دیگر شهرهای کشور مانند اصفهان و تبریز و... بسیار پیشروتر است که این مسئله دلایل مختلف تاریخی، فرهنگی و اجتماعی دارد. به‌طور حتم شهر مشهد در زمینه فعالیت استارت‌آپ‌ها بعد از تهران و با فاصله زیاد نسبت به دیگر شهرها، در جایگاه دوم قرار دارد.


لزوم توجه به جنبه‌های اجتماعی خدمات الکترونیک
شهرداری الکترونیک منطقه12 هم به‌عنوان اولین شهرداری تمام الکترونیک در کشور، در روزهای پایانی تیرماه امسال خدمات‌دهی به شهروندان را آغاز کرد و شهروندان این منطقه از شهر می‌توانند تمامی درخواست‌های خود را از شهرداری، به‌صورت غیرحضوری و تنها با مراجعه به سایت این منطقه شهرداری انجام دهند.
معاون وزیر ارتباطات در بازدید از شهرداری الکترونیک منطقه12 با اشاره به تغییراتی که شهرداری مشهد در فرایندها و نحوه ارائه خدمات به مردم داده است، گفت: هنوز باید منتظر باشیم تا ببینیم در درازمدت واکنش مردم به این تغییرات به چه شکل خواهد بود؛ چون در این حیطه بحث تنها بر سر سیستم‌های فنی و قابلیت اجرای آن از نظر فناوری‌های به‌کاررفته مطرح نیست، بلکه وجوه متعدد اجتماعی هم در موفقیت این طرح‌ها دخیل است. مثلا شهروندی که درخواست خود را به‌صورت الکترونیکی به شهرداری می‌دهد، چون خودش به‌صورت حضوری پیگیر پرونده‌اش نیست، ممکن است درباره سرنوشت پرونده یا درخواست خود حس خوبی نداشته باشد. در کل در اجرای این‌گونه طرح‌ها بعضی اوقات احتمال وجود مقاومت‌های اجتماعی هم هست و به همین دلیل ضرورت دارد که اجرای این طرح‌ها تا مدتی به‌صورت آزمایشی انجام شود تا نتیجه اجرای آن بررسی شود. نتایج این بررسی باعث می‌شود که ما از نوع واکنش و تقاضاهای شهروندان اطلاعات بیشتری به‌دست بیاوریم و بر اساس آن بتوانیم برنامه‌ها را گسترش دهیم.
ناظمی در ادامه با بیان اینکه پروژه آزمایشی شهرداری مشهد در زمینه ارائه خدمات به شهروندان به‌صورت الکترونیکی بسیار درخور توجه است گفت: امیدوارم که هرچه زودتر بتوانیم نتایج مثبتی از اجرای این طرح را بررسی کنیم تا ببینیم امکان اجرای آن در سایر حوزه‌ها و شهرهای کشور مهیاست یا نه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->