جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش پنجشنبه ۱۰ مهر کرونا مدارس، مساجد و پارک‌های خوزستان را تعطیل کرد جزئیات قتل کارمند سفارت آمریکا در اثر ضرب و شتم در اکراین حقوق بازنشستگان بالای ۴ میلیون تومان می‌شود + فیلم ماسک خود را از آینه آویزان نکنید رونمایی از نقشه یادگیری آموزش و پرورش عشایر خراسان رضوی بیش از ۵۰۰ دانش آموز و معلم در خراسان رضوی به کرونا مبتلا شدند طرح آزمایشی تشخیص کووید ۱۹ با سگ‌های کرونایاب چطور خود را بازنشست کنیم؟ | نحوه محاسبه مستمری بازنشستگی موفقیت نتایج اولیه واکسن کرونا در افراد مسن ماجرای قمه کشی در بیمارستان پورسینا رشت + فیلم مادران شاغل دارای ۳ فرزند بازنشسته می شوند؟ سن ابتلا به بیماری‌های قلبی چند است؟ آخرین آمار کرونا در جهان تا ۹ مهر مشکلات «شاد» به سرعت کاهش می‌یابد! کلاه «شاد»! واکسن آنفلوانزا یا آب مقطر؟ ۲۰ میلیون تومان وام برای سفر قتل با کلنگ تنها برای جای پارک! ۸ هزار طلاق و ۲۷ هزار ازدواج در خراسان رضوی
خبر ویژه

سالمندان در دوران کرونا به چه غذاهایی نیاز دارند؟

  • کد خبر: ۴۲۶۴۶
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
سالمندان در دوران کرونا به چه غذاهایی نیاز دارند؟
رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای توسط گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله سالمندان در شرایط کرونایی می‌تواند نقش مؤثری در سلامت بدن و مقاومت در برابر آسیب‌های احتمالی داشته باشد.
به گزارش شهرآرانیوز، رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای توسط گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله سالمندان در شرایط کرونایی می‌تواند نقش مؤثری در سلامت بدن و مقاومت در برابر آسیب‌های احتمالی داشته باشد.

در شرایط کرونایی علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای در میان گروه‌های آسیب‌پذیر به‌ویژه سالمندان خود می‌تواند نقش مؤثری در سلامت بدن و مقاومت در برابر آسیب‌های احتمالی داشته باشد.

برخی از موادغذای توصیه شده از سوی متخصصان تغذیه برای سالمندان در شرایط کرونایی بدین شرح است:

مواد غذایی کم‌چرب و کم‌کلسترول: برخی از این موارد عبارتند از شیر، لبنیات کم‌چرب و مصرف غذاهای کم‌نمک و پرفیبر

مصرف پروتئین: مصرف حداقل دو واحد از گروه گوشت و تخم‌مرغ و یک واحد حبوبات

مصرف کلسیم و ویتامین D: مصرف روزانه مکمل کلسیم و مصرف ماهانه مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D

مصرف ویتامین B۱۲: مصرف روزانه گوشت قرمز، ماهی، شیر و تخم‌مرغ برای پیشگیری از کمبود آن

مصرف ویتامین B۶: منابع غنی این ویتامین در گوشت، شیر، تخم‌مرغ حبوبات و غلات کامل یافت می‌شود.

مصرف مواد غذایی حاوی آهن: گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات و سبزی‌ها از منابع غنی آن هستند.

مواد غذایی حاوی روی: گوشت، شیر، تخم‌مرغ و حبوبات از منابع اصلی این ویتامین هستند.

منابع غذایی حاوی منیزیم: آجیل، سویا و انواع گوشت‌ها

منبع: بهداشت نیوز

 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}