مرسوم‌ترین شیوه کلاهبرداری اینترنتی چیست؟ + ویدئو درباره دوره «میجی» ژاپن چه میدانید؟ خدمات بیمه سلامت گسترش می‌یابد انفجار سیلندر گاز در مشهد + جزئیات بیش از ۲۹۶ هزار داوطلب مجاز کنکور انتخاب رشته نکردند رنگ‌های کرونایی چه معنی دارد؟ آخرین آمار کرونا در جهان تا ۸ مهر کلاهبرداری ۶میلیارد ریالی با خیریه جعلی توزیع واکسن آنفلوانزا از هفته بعد در داروخانه‌ها مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در جهان از مرز یک میلیون نفر گذشت ترافیک سنگین در جاده مشهد _ چناران افزایش فوتی‌های کرونا در ایران زلزله ۴.۷ ریشتری اصفهان را لرزاند سرقت ۳ میلیاردی با قهوه تلخ | دستگیری عاملان سرقت از ۸۴ ایرانی در مشهد نارضایتی مردم از کیفیت پایین خدمات‌ رسانی سازمان تامین اجتماعی جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش سه شنبه ۸ مهر وزیر بهداشت: ۳ ماه کارانه معوق کادر درمان پرداخت می‌شود چین واردات مواد غذایی منجمد را ممنوع کرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادعای آلودگی آب‌های زیرزمینی اطراف بیمارستان شریعتی را رد کرد ستاد مرکزی اربعین: همه مرز‌های ایران با عراق مسدود است
خبر ویژه

ماجرای کلاهبرداری تلفنی از طریق سامانه «شاد» + عکس

  • کد خبر: ۴۳۲۶۸
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
ماجرای کلاهبرداری تلفنی از طریق سامانه «شاد» + عکس
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در حساب توئیتر خود از کلاه‌برداری سودجویان ازطریق سامانه‌ی «شاد» خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از کاربران فضای مجازی با انتشار توئیتی عنوان کرد که پس از تماس با پشتیبانی سامانه‌ی «شاد»، به‌ازای هر دقیقه، سه هزار تومان بر مبلغ قبض تلفن او اضافه شده؛ همچنین با گذشت ۴۳ دقیقه از مکالمه، هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ هزار تومان به قبض تلفن وی افزوده شده است.

 

سودجویان و کلاهبرداران همواره از روش‌های مختلف و به‌روزی برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند و از ناآگاهی افراد در مواجهه با تغییرات فناوری جدید در این زمینه بهره می‌برند. پس از راه‌اندازی سامانه دانش آموزی «شاد» که بستری برای پیش‌بردن آموزش دانش‌آموزان به‌صورت مجازی است، به‌علت کمبود اطلاعات در بین افراد و خانواده‌ها نسبت به این سامانه، بستر مناسبی برای سوءاستفاده و کلاهبرداری فراهم شده است.

 

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به توئیت کاربر متضررشده، اعلام کرد که این مکالمه، نتیجه‌ی یک کلاه‌برداری بوده و کاربر به‌جای تماس با پشتیبانی «شاد»، با کلاهبرداران تماس گرفته است. آذری جهرمی، در توییتر خود نوید داده تا با پیگیری و توقف این کلاهبرداری‌ها از سوءاستفاده از نام این سامانه‌ی دانش‌آموزی جلوگیری کند. وی خطاب به این کاربر اعلام کرد که پول‌های کسرشده از حساب افراد قربانی، بعد از پیگیری‌های لازم به حساب آن‌ها بازمی‌گردد.

 

در ادامه توئیت وزیر ارتباطات در پاسخ به کلاهبرداری تلفنی مطرح شده را مشاهده می‌کنید:

 

ماجرای کلاهبرداری تلفنی از طریق سامانه «شاد»

 

منبع: زومیت

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
سرخط خبرها
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}