علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

این افراد نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند

  • کد خبر: ۴۴۳۴۹
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰
این افراد نباید واکسن آنفلوآنزا بزنند
امسال پاییز با همزمانی آنفلوآنزا و کرونا پیش بینی می‌شود، اما نکته قابل توجه آن است که همه افراد نمی‌توانند اقدام به تزریق این واکسن کنند و محدودیت‌هایی برای دریافت آن وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، هرساله با قرار گرفتن در آستانه فصل سرد که احتمال بیماری‌های واگیردار تنفسی نظیر آنفلوآنزا قوت می‌گیرد، توصیه‌ها برای دریافت واکسن آنفلوآنزا نیز آغاز می‌شود.

 

امسال پاییز با همزمانی آنفلوآنزا و کرونا به اذعان پزشکان و متخصصان پیش بینی می شود که پاییز سختی پیشِ رو باشد؛ از این رو مدتی است که توصیه‌هایی برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به جهت جلوگیری از ابتلا به این بیماری به گوش می‌رسد، اما نکته قابل توجه آن است که همه افراد نمی‌توانند اقدام به تزریق این واکسن کنند و محدودیت‌هایی برای دریافت آن وجود دارد.

 

موارد منع‌ مصرف واکسن ‌آنفلوآنزا

افراد دارای سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید (نظیر آنافیلاکسی) به واکسن و یا هر یک از اجزای واکسن، از دریافت واکسن منع می‌شوند. در گروه‌های زیر نیز واکسن آنفلوانزا باید با احتیاط و با تجویز و تحت نظر پزشک با تجهیزات کافی احیای قلبی ریوی تزریق شود:

 

افراد دارای حساسیت شدید به تخم مرغ ( بروز کهیر شدید، تغییرات قلبی عروقی و افت فشارخون، دیسترس تنفسی، بروز علائم گوارشی و به طور کلی ایجاد واکنش‌های نیازمند به دریافت اپینفرین یا مداخالت اورژانسی طبی به عنوان واکنش‌های آلرژیک شدید یا حساسیت شدید تعریف می‌شوند) این افراد باید با نظر پزشک اقدام به دریافت واکسن کنند و پس از دریافت واکسن به مدت نیم ساعت تحت نظر پزشک در یک مرکز مجهز قرار داشته باشند.

 

افرادی که سابقه آلرژی خفیف به تخم مرغ دارند یعنی فقط خارش و کهیر خفیف دارند می توانند واکسن آنفلوانزا دریافت کنند؛ اما توصیه می‌شود بیماران بعد از دریافت واکسن به مدت حداقل 15 دقیقه در حالت نشسته یا خوابیده به پشت تحت نظر قرار گیرند.

 

افراد دارای سابقه بیماری گیلن‌باره در طی ۶ هفته پس از دریافت واکسن آنفلوانزای قبلی.

 

افراد دارای بیماری حاد متوسط یا شدید با یا بدون تب.

 

بنابر اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، در مواردی نیز واکسیناسیون تا زمان بهبودی حال عمومی بیمار باید به تعویق ‌افتد. به عنوان مثال بیماران مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید-19 تا زمان رفع علائم بیماری مجاز به دریافت واکسن آنفلوانزا نیستند.

 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->