نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

نامه اعمال شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا

  • کد خبر: ۴۴۵۰۲
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
نامه اعمال شهرخودرو در لیگ قهرمانان آسیا
لیگ قهرمانان آسیا با تمام بالا‌و‌پایینش بالاخره برای نماینده مشهد به پایان رسید و اتفاق حضور نماینده‌ای از استان خراسان‌رضوی در این پیکار‌ها اگرچه جذاب بود، اما تلخی‌های آن بیشتر به چشم آمد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیم فوتبال شهرخودرو نتوانست خاطره شیرینی را رقم بزند و با ثبت بدترین رکورد تاریخ لیگ قهرمانان آسیا به کار خود پایان داد. عنابی‌ها در این دوره از رقابت‌ها شروع امیدوارکننده‌ای داشتند و از دور پلی‌آف به سلامت عبور کردند، اما در دور گروهی هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و هر چه در عملکرد این تیم وجود داشت، صفر مطلق بود. آنچه بر شهرخودرو گذشت، از ابتدای این رؤیای آسیایی تا انتهایش خاطراتی است که سال‌ها فوتبال مشهد، ایران و آسیا از آن یاد خواهد کرد.


صعود به آسیا با ماشین

۲۶ اردیبهشت‌۱۳۹۸ بود که شاگردان یحیی گل‌محمدی با قرار برتری ۲ بر ۱ مقابل ماشین‌سازی و صعود به دور پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا توانستند تاریخ‌سازی کنند. فوتبال مشهدی که نه با ابومسلم، نه پیام و نه هیچ تیم دیگری نتوانسته بود به این کامیابی برسد، با شهرخودرو توانست به ایستگاه ورودی دروازه آسیایی برسد؛ صعودی دراماتیک که عیار فوتبال خراسان را برای دست‌کم یکی‌دو فصل، طلایی کرد. شهرخودرو با کسب ۵۶ امتیاز در لیگ برتر هجدهم توانست در مکان چهارم جدول قرار بگیرد و با توجه به قهرمانی پرسپولیس در هر ۲ جام لیگ برتر و حذفی، توانست به دور پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.


عبور از پُل پلی‌آف با پنالتی

بعد از صعود شهرخودرو به پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و بعد از یک نیم‌فصل خوب از شروع لیگ برتر نوزدهم، یحیی گل‌محمدی، سرمربی موفق عنابی‌ها، با گرفتن رضایت‌نامه از جمع مشهدی‌ها جدا می‌شود و به پایتخت می‌رود. جدایی گل‌محمدی و پیوستنش به پرسپولیس یک شوک بزرگ به روند موفقیت‌های شهرخودرو بود، اما انتخاب مجتبی سرآسیایی که ۶ سال سرپرست باشگاه شهرخودرو مشهد بود، امید‌ها را در دل هواداران مشهدی زنده نگه داشت.
 
سرآسیایی در ابتدای راه سرمربیگری خود از آزمون بزرگ آسیایی سربلند بیرون آمد و تیمش در ۲ جدال دور پلی‌آف ابتدا الرفاع بحرین را ۲ بر ۱ مغلوب کرد و سپس در ضربات پنالتی به لطف رحمتی، السیلیه قطر را از پیش‌رو برداشت تا پایش به آوردگاه آسیایی باز شود. عنابی‌ها شاید در همین مرحله هم از حیث فنی برتری چندانی بر رقبای آسیایی نداشتند، اما اتحاد، همدلی و صرف فعل خواستن عاملی شد تا مشهد برای اولین‌بار در تاریخ فوتبالش در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا صاحب نماینده شود.


غافل‌گیری با پاتک مدیریتی!

عنابی‌ها بعد از قرعه‌کشی لیگ قهرمانان از بد روزگار در گروه مرگ قرار گرفتند؛ گروهی که دست‌کم قبل از شروع بازی‌ها و مشخص‌شدن عیار تیم‌ها روی کاغذ، گروه مرگ بود؛ الهلال مدافع عنوان قهرمانی، پاختاکور قهرمان همیشگی ازبکستان و شباب الاهلی قهرمان لیگ امارات! شهرخودرویی‌ها تا پیش از بحران کرونا و با سرمربی بومی‌شان در ۲ دیدار اول برابر الهلال و پاختاکور ۲ شکست قابل پیش‌بینی خوردند.
 
شاگردان سرآسیایی در‌حالی ۲‌بر ۰ و ۳ بر ۰ برابر این ۲ تیم بزرگ آسیایی شکست خوردند که به روایت آمار‌ها از دور دوم این مسابقات که در قطر برگزار شد، وضعیت فنی بهتری داشتند. با این همه اختلافات عجیب‌و‌غریب مدیریت باشگاه و سرآسیایی به جدایی این مربی و انتخاب رحمتی به‌عنوان سرمربی جدید عنابی‌ها در آسیا انجامید؛ اتفاقی که با نتایج خوب همراه نشد و بدترین عملکرد تاریخ لیگ قهرمانان را عنابی‌ها رقم زدند.


روایت آمار منفی تاریخ‌ساز

۶ نبرد دور گروهی شهرخودرو و اعداد‌و‌آمار منتشرشده از آن، نشانگر نمایش ضعیف عنابی‌هاست. شهرخودرو در ۶ بازی دور گروهی نتوانست حتی یک گل به ثمر برساند و ازاین‌حیث ضعیف‌ترین عملکرد تیم‌های غرب آسیا در تاریخ لیگ قهرمانان را به نام خود ثبت کرد. بدتر ماجرا آنجاست که عنابی‌ها با‌وجود تساوی بدون گل برابر تیم کرونا‌زده الهلال با کنار‌گذاشته‌شدن این تیم عربستانی از لیگ قهرمانان و حذف امتیازاتش از جدول، بدون امتیاز با جام خداحافظی کردند.
 
شهرخودرو در کل ۶ بازی دور گروهی ۵۱ شوت داشته که از میان آن تنها ۱۴ شوت در چهارچوب بوده که میانگین ۳/۲ شوت در چهارچوب برای هر بازی را به نام عنابی‌ها ثبت کرده است؛ یعنی متوسط هر نیمه فقط یک شوت در چهارچوب! شاید با‌این‌اوصاف گل‌نزدن نماینده مشهد در این رقابت‌ها دور از انتظار هم نباشد. آن‌ها در این رقابت‌ها میانگین ۴۸ درصد تملک توپ‌و‌میدان را داشتند. مشهدی‌ها در بازی با شباب الاهلی که با شکست یک‌بر‌صفرشان همراه بود، ۵۹۳ بار به یکدیگر پاس دادند که این بیشترین تعداد پاس در ۶ بازی این تیم محسوب می‌شد. البته نکته فنی این آمار آن است که پاس‌های شهرخودرویی‌ها در آن بازی نه‌تن‌ها به نتیجه ختم نمی‌شد، بلکه بیشتر پاس‌ها رو‌به‌عقب و در یک‌سوم دفاعی بود که فایده‌ای نداشت. آن‌ها در جدال دور رفت با الهلال با ۳۴۷ پاس کمترین پاس را رد‌و‌بدل کردند.


تنوع گل‌های خورده شهرخودرو

نماینده مشهد ۸ گل در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا از حریفان دریافت کرد؛ گل‌هایی که از حیث تنوع با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داشت. عنابی‌ها از چپ و راست، از زمین و هوا، از همه راه‌ها دروازه‌شان باز شد. ۶ گل با ضربه پا و ۲ گل با ضربه سر وارد دروازه شهرخودرو شد. تیم مشهدی ۲ بار از جناح راست (سمت بازی حسن جعفری)، ۳ بار از عمق دفاع، یک‌بار از جناح چپ (سمت بازی محمدعلی فرامرزی) و ۲ بار از روی ضربه ایستگاهی دروازه‌اش باز شد.


تیم ۶۰ دقیقه‌ای و دیگر هیچ!

شهرخودرو ۸ گل در این رقابت‌ها پذیرفت که شش‌تای آن از دقیقه‌۶۰ بازی به بعد بود؛ مسئله‌ای که نشان می‌دهد عنابی‌ها معمولا از میانه‌های نیمه دوم قافیه را به رقبای آسیایی می‌باختند. ضعف قوای جسمانی (بدن‌سازی ضعیف)، ضعف بازی‌خوانی سرمربی، نیمکت ضعیف و صد‌البته بی‌تجربگی، عوامل مهمی است که این آمار منفی را برای عنابی‌های شهر مشهد به جا گذاشته است.


پایان نافرجام یک رؤیا

تیم فوتبال شهرخودرو با حذف تلخ از لیگ قهرمانان آسیا بامداد جمعه وارد مشهد شد؛ در سکوت کامل و بدون اینکه خبر‌ی از هواداران باشد. شماری از بازیکنان به خانه‌هایشان رفتند و برخی دیگر، تیم را به مقصد تهران و سایر شهر‌های دیگر ترک کردند. شهرخودرو حالا در انتهای جاده آسیایی باید به پشت‌سر نگاه کند و با درس‌گرفتن از اشتباهات پیشین که بیشتر در بخش مدیریتی حاصل شده و تأثیراتش در مستطیل سبز نمایان شد، خود را برای لیگ برتر بیستم آماده کند؛ لیگی که اگر قرار باشد با همین فرمان نماینده مشهد در آن حاضر شود، هیچ بعید نیست به سرنوشت تیم‌های سلف خود دچار شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->