برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

«جنایت بی‌دقت» و «درخت گردو» رقبای جدی «خورشید» برای معرفی به اسکار

  • کد خبر: ۴۵۶۶۳
  • ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
«جنایت بی‌دقت» و «درخت گردو» رقبای جدی «خورشید» برای معرفی به اسکار
نگار اسکندرفر، تهیه‌کننده «جنایت بی‌دقت»، و علی سرتیپی، پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو»، امروز (۱۳ مهر) به طور رسمی از اکران فیلم‌هایشان برای حضور در بین نامزد‌های معرفی به آکادمی اسکار گفته‌اند.

شهرآرانیوز - نگار اسکندرفر، تهیه‌کننده «جنایت بی‌دقت»، که قرارداد پخش فیلمش را در داخل کشور به تازگی امضا کرده درباره حضور در اسکار گفته است: «این فیلم پتانسیل حضور در اسکار را دارد. اکران آن در ونیز با نقدها، نظرات و استقبال بسیار خوب تماشاگران و منتقدان رو به رو شد و در حال حاضر هم در برخی لیست‌هایی که منتشر شده، این فیلم هم به عنوان یکی از گزینه‌های اسکار مطرح شده است.»

 

«جنایت بی‌دقت» و «درخت گردو» رقبای اصلی «خورشید» برای معرفی به اسکار

 

شهرام مکری چندی پیش جایزه بخش جنبی جشنواره ونیز را برای فیلم‌نامه «جنایت بی‌دقت» گرفته بود. «جنایت بی‌دقت» برای معرفی به اسکار باید به اکران عمومی دربیاید. اسکندرفر که برای اکران این فیلم در ایران با کمپانی «نمایش‌گستران» قرارداد بسته، درباره زمان احتمالی اکران گفته است:« اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و منتظر دریافت پروانه نمایش هستیم و احتمالا  نمایش عمومی فیلم، بعد از ماه صفر آغاز شود.»

 

این فیلم مضمونی مرتبط با سینما دارد و درباره تماشاگرانی است که قبل از شروع اکران فیلمی درباره آن حرف می‌زنند و با شروع نمایش بر پرده سینما، ماجرا شکل جدیدی به خود می‌گیرد. نسیم احمدپور و شهرام مکری مانند دو فیلم قبلی این کارگردان، فیلمنامه را با هم همکاری هم نوشتند.

 

بابک کریمی، محمد ساربان، عادل یراقی، فریبا کامران، بهزاد دورانی، سایوش چراعغی‌پور، ابولفصل کاهانی، راضیه منصوری، الاهه بخشی، معصومه بیگی، گلنوش قهرمانی، محمد ربانی، محمود بهرازنیا، میثم دامن‌زه، آریان تقی‌پوریان، مینا درودیان، حاتمد محمودی، صدف عمویی، کیانا منتجبی، سعید نادری، محمدحسین محمدیان، امیر شاملو، محمدرضا جنگی، محمدحسین قشمی و داوود بنی‌اسد، رضا اسدی، امین قلی‌پور، سوگند علی‌ولی‌الله، یسنا رزمی، ایهان شایگان، بازیگران این فیلم هستند.

 

«جنایت بی‌دقت» و «درخت گردو» رقبای اصلی «خورشید» برای معرفی به اسکار

 

از طرف دیگر با اعلام رئیس شورای صنفی نمایش، فیلم «درخت گردو»، قرار است از تاریخ  ۸ تا  ۱۳ آبان در کرستان به نمایش دربیاید.

 

علی سرتیپی، پخش کننده فیلم سینمایی «درخت گردو» درباره ویژگی‌های این فیلم و تقاضای برای شرکت در اسکار گفته است: «درخت گردو سه ویژگی مهم برای حضور در این رویداد دارد؛از یک بازیگر بین‌المللی برخوردار است درواقع پیمان معادی بازیگر این فیلم چهره‌ای جهانی دارد که می‌تواند در موفقیت فیلم تاثیرگذار باشد ضمن اینکه سلیقه اسکار چنین است که فیلم‌های بیگ پروداکشن را برگزیند که «درخت گردو» از این موضوع هم برخوردار است. از سوی دیگر این فیلم موضوعی انسانی و جهانی و قابل درک برای همه دارد از همین رو ما درخواست نمایش یک هفته‌ای آن را کردیم تا بتوانیم متقاضی حضور باشیم.»


با این اکران فیلم تازه محمدحسین مهدویان هم به جمع متقاضیان معرفی به عنوان نماینده ایران به اسکار ۲۰۲۱ اضافه می‌شود. فیلمی که جایزه بهترین بازیگر مرد و کارگردانی جشنواره فجر را به‌دست آورده و قرار است در چند جشنواره بین‌المللی حضور داشته باشد.

 

فیلم «درخت گردو» با بازی پیمان معادی که چند تجربه بین‌المللی دارد، با توجه به اتفاق خاصی که ار بمباران شیمایی سردشت روایت می‌کند احتمالا یکی از گزینه‌های مدنظر برای معرفی به اکادمی اسکار خواهد بود.

 

امسال آکادمی اسکار امکان معرفی فیلم‌هایی را که به دلیل شیوع کرونا، اکران انلاین شده‌اند هم فراهم کرده است. 

 

طی روزهای اخیر برخی رسانه‌ها «خورشید» را نماینده انتخاب‌شده سینمای ایران برای اسکار می‌دانستند اما حالا با اعلام اکران «جنایت بی‌دقت» فیلم مجید محیدی یک رقیب جدیبرای معرفی به اسکار دارد.

 

روند انتخاب نماینده ایران برای اسکار به این شکل است که بنیاد فارابی با تشکیل هیئتی از سینماگران نماینده ایران را معرفی می‌کند. اما بسیاری دخالت این بنیاد و سازمان سینمایی در معرفی نماینده ایران را غیرقانونی می‌دانند و حتی کانون کارگردانان مدتی قبل خواستار انتقال این مسئولیت به خانه سینما شده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->