حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

کدام بازیکنان مطرح فوتبال کشورمان به تیم ملی دعوت نشدند؟

  • کد خبر: ۴۵۷۲۸
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کدام بازیکنان مطرح فوتبال کشورمان به تیم ملی دعوت نشدند؟
دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی دست‌کم ۱۰ بازیکن سرشناس فوتبال ایران را به اردو دعوت نکرد
به گزارش شهرآرانیوز؛ فهرست تیم ملی فوتبال برای برگزاری ۲ دیدار تدارکاتی مقابل ازبکستان و مالی در روز‌های ۱۷ و ۲۲ مهرماه اعلام شد. این فهرست که اولین فهرست اعلام‌شده توسط دراگان اسکوچیچ از زمان حضورش در تیم ملی ایران است، نکته‌ها و غایبان سرشناس زیادی دارد و سؤال‌های زیادی را در ذهن طرف‌داران فوتبال ایجاد کرده است. اسکوچیچ که قرار است اردوی تیم ملی را بعد از حدود ۱۳ ماه دوباره استارت بزند، تعداد زیادی از ستاره‌های فوتبال ایران را که همواره پای ثابت اردو‌ها بودند، دعوت نکرد که البته این موضوع در برخی پست‌ها بسیار عجیب به نظر می‌رسد. با نگاهی به فهرست اعلام‌شده، به‌راحتی می‌توان متوجه شد که جای بسیاری از ستاره‌هایی که عادت داشتیم آن‌ها را در اردو‌ها ببینیم، خالی به نظر می‌رسد؛ البته مصدومیت چند ستاره نیز باعث شده است تا آن‌ها را در تیم ملی نبینیم، با‌این‌حال افراد دیگری نیز در این فهرست حضور ندارند که باعث تعجب بسیاری از اهالی فوتبال شده است.

علیرضا بیرانوند، علیرضا جهانبخش، مرتضی پورعلی‌گنجی و وریا غفوری ۴ نفر از این بازیکنان هستند که در همه اردو‌های قبلی عادت داشتیم آن‌ها را ببینیم، اما این‌بار خبری از اسمشان نیست. دلیل غیبت این ۴ ستاره، مصدومیتی است که از ناحیه همسترینگ برایشان پیش آمده است. بیرانوند در پرتغال، جهانبخش در انگلیس، پورعلی‌گنجی در قطر و غفوری در استقلال دچار مصدومیت همسترینگ شدند و بازی‌های آخر تیم‌های خود را نیز از دست دادند. از‌این‌رو اسکوچیچ نیز آن‌ها را دعوت نکرد تا به دوران نقاهت خود برسند. به‌نوعی می‌توان گفت مصدومیت همسترینگ بلای جان اولین اردوی تیم ملی با اسکوچیچ شده و این مربی کروات نتوانسته است از ۴ ستاره تأثیرگذار تیمش بهره ببرد.

با‌این‌حال این فهرست اعلام‌شده، غایبان سرشناس دیگری نیز دارد. اسکوچیچ با‌وجود عملکرد خوب حامد لک در فصل گذشته برای ماشین‌سازی و همچنین دیدار‌های گذشته پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، نام این دروازه‌بان را در بین نفرات دعوت‌شده قرار نداده است. او ترجیح داده است ۳ دروازه‌بان تیم ملی را با رشید مظاهری، امیر عابدزاده و پیام نیازمند ببندد و در غیاب بیرانوند مصدوم بازهم شانسی به لک ندهد.

اقدام عجیب دیگر اسکوچیچ نیز دعوت‌نکردن از مدافع راست باتجربه تیم ملی است. رامین رضاییان که مرد مورد‌اعتماد کارلوس کی‌روش و مارک ویلموتس بود، جایی در ترکیب تیم ملی با نظر مربی کروات ندارد. این در‌حالی است که رامین رضاییان آن‌قدر در ترکیب تیم الشحانیه خوش درخشید که نظر مسئولان الدحیل را جلب کرد و به این تیم پیوست و با پیراهن این تیم قدرتمند هم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. همچنین حضور‌نداشتن نام روزبه چشمی درخورتوجه است که اسکوچیچ ترجیح داده است در غیاب پورعلی گنجی مصدوم نیز از نفرات جوان‌تر مثل عارف غلامی در مرکز دفاع بهره بگیرد.

در خط هافبک هم ۲ چهره ویژه و باتجربه که همواره عادت داشتیم در فهرست تیم ملی حضور داشته باشند، جایی در ذهن اسکوچیچ ندارند. مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، ۲ کاپیتان تیم ملی و تراکتور، که پای ثابت اردو‌های تیم ملی بوده‌اند، حالا در تفکرات اسکوچیچ نقش نبسته‌اند و این مربی ۲ کاپیتان یوز‌های ایرانی را کنار گذاشته است تا در غیاب آن‌ها احسان حاج‌صفی بازوبند کاپیتانی تیم ملی را بر دست ببندد.

همچنین غیبت سعید عزت‌اللهی، هافبک‌دفاعی توانمند و لژیونر فوتبال ایران، که در سال‌های گذشته در مرکز خط هافبک بازی‌های درخشانی داشته، از عجایب است؛ همان‌طور که نمی‌شود از دعوت‌نکردن امید ابراهیمی به‌سادگی گذشت. هرچند ابراهیمی مدت زیادی است در میادین حضور نداشته و شاید دلیل دعوت‌نشدنش نیز همین موضوع باشد.

کریم انصاری‌فرد، دیگر‌ستاره‌ای است که به نظر می‌رسد جایش در تیم ملی خالی باشد. مهاجم گل‌زن فوتبال ایران در السیلیه قطر آن‌قدر خوش درخشید که باید منتظر حضورش در فوتبال یونان باشیم؛ اما اسکوچیچ نام او را نیز در فهرست اول خود جای نداده تا یک شگفتی دیگر رقم بخورد. همچنین محمد محبی، پدیده فوتبال ایران در فصل گذشته که یکی از بازیکنان محبوب ویلموتس بود، از‌سوی اسکوچیچ در فهرست جدید قرار نگرفته است.

بی‌تردید باید منتظر اعلام نظر اسکوچیچ درباره غایبان پرتعداد و سرشناس فهرست تیم ملی باشیم. قطعا خبرنگاران در اولین گفت‌وگوی رسمی، دلیل این همه تغییر در فهرست را از سرمربی کروات تیم ملی خواهند پرسید و شاید او پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای برای این تصمیم‌ها داشته باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->