نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال
سرخط خبرها

فتوشاپ پاسخ تست کرونا برخی ورزشکاران در لیگ دوومیدانی بانوان کشور

  • کد خبر: ۴۶۴۸۵
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
فتوشاپ پاسخ تست کرونا برخی ورزشکاران در لیگ دوومیدانی بانوان کشور
ادعای جالب سرمربی مشهدی فعال در لیگ دوومیدانی کشور که در جریان مسابقات، به کرونا مبتلا شد
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ آخرین مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های ایران، یک هفته پیش به پایان رسید و در بخش زنان حدود ۲۵۰ ورزشکار در ۳ مرحله در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران شرکت کردند؛ مسابقاتی که از لیگ‌های دیگر زودتر مجوز برگزاری گرفت و با حضور تعداد زیادی ورزشکار و افراد غیرورزشکار که بدون دلیل در محوطه ورزشگاه حاضر شده بودند، پیگیری شد.

پس از پایان کامل این مسابقات بود که یکی‌یکی تست کرونای چندین ورزشکار، مثبت اعلام شده و رسانه‌ای شد؛ اما از طرفی شنیده شد که افراد متعددی به این ویروس مبتلا شده‌اند، ولی آمار دقیق و رسمی در‌این‌زمینه منتشر نشده و بیشتر آمار مربوط به خود ورزشکاران است که در شبکه‌های اجتماعی اسامی مبتلایان را منتشر کرده‌اند. بسیاری از ورزشکاران به امید اینکه همه ورزشکاران پیش از هر مسابقه تست کرونا داده‌اند و جواب‌ها منفی است، در مسابقات شرکت کردند؛ اما گویا واقعیت جور دیگر بوده و برخی ورزشکاران به‌دلیل هزینه‌های بالای تست و تقبل‌نکردن باشگاه‌ها به پرداخت هزینه تست PCR جواب منفی تست خود را به‌صورت فتوشاپ تحویل داده بودند. موضوع دیگر این بود که مسابقه پسران قبل از دختران برگزار شد و فضای هتل آلوده شده بود؛ به‌همین‌دلیل تعداد زیادی از دختران نیز مبتلا شدند.


ابتلای سرمربی مشهدی به کرونا

در‌حالی‌که امسال مشهد تیمی در لیگ نداشت، اما مربی و ورزشکاران مشهدی با پیراهن دیگر‌تیم‌ها به میدان رفتند. یکی از آن‌ها حمیده جوان، مربی مشهدی تیم ملی، بود که با هدایت تیم پلیمر خلیج فارس در لیگ شرکت کرد و البته ۵ دونده مشهدی را نیز همراه خود به این تیم آورد.
او درباره ابتلای دوومیدانی‌کاران به ویروس کرونا در طول برگزاری لیگ تصریح کرد: متأسفانه در این مدت تعدادی به این ویروس مبتلا شدند. یکی از آن‌ها خودم بودم که در زمان شروع مرحله اول لیگ نوجوانان و جوانان در هتل متوجه شدم مبتلا شده‌ام. پس از آن به‌صورت علنی این خبر را اعلام کردم و ترسی از‌این‌بابت نداشتم و به‌همین‌خاطر در هتل، خودم را قرنطینه کردم.
 
بسیاری با‌وجود اینکه می‌دانستند بیمار هستند، این جرئت را نداشتند که اعلام کنند و طبیعتا باعث انتقال ویروس به دیگر‌افراد شده‌اند. از‌سوی‌دیگر انجام تست برای مربیان نبود و فقط ورزشکاران تست می‌دادند و من هم به صورت داوطلبانه آزمایش دادم و متوجه شدم کرونا گرفته‌ام. در آن زمان از خودم شروع کردم و به راحتی جواب تستم را اعلام کردم تا بقیه نیز این کار را انجام دهند. در مرحله آخر لیگ نیز ۲ نفر از بچه‌های خرم‌آبادی تیم، جواب تستشان مثبت شد که آن‌ها نیز قرنطینه شدند و در مسابقات شرکت نکردند.


۲۷۰ میلیون هزینه تست PCR

جوان خاطرنشان کرد: پس از بهبودی، ۹ مهرماه دوباره تست دادم و تست من منفی شد و دوباره در کنار تیم در مراحل بعدی حاضر شدم. هزینه تست کرونا برای باشگاه‌ها با این تعداد ورزشکار بسیار بالا بود و به‌همین‌خاطر خیلی از تیم‌ها قید آن را زده بودند. بسیاری از ورزشکاران جواب‌های آزمایش فتوشاپ‌شده را به تیم و فدراسیون ارائه کردند تا بتوانند در مسابقات شرکت کنند. به‌جرئت می‌گویم پلیمر تنها‌تیمی بود که به‌صورت جدی این موضوع را انجام داد و ۲۷۰ میلیون تومان فقط برای تست از ورزشکاران، هزینه کرد؛ مبلغی که کل بودجه خیلی از تیم‌های حاضر در لیگ بود. واضح است که در چنین‌شرایطی نمی‌توان به جواب‌های تست اعتماد کرد.
سرمربی مشهدی تیم پلیمر خلیج فارس درباره راه‌حل فدراسیون برای کاهش این آمار در آخرین مرحله لیگ نوجوانان و جوانان گفت: فدراسیون می‌تواند به‌صورت تصادفی از هر تیم ۵ ورزشکار را انتخاب کند و آزمایش آن‌ها را بررسی کند، مانند تست دوپینگ. به نظرم این تنها‌راهی است که می‌توان به کاهش مبتلایان کمک کرد.


قهرمانی با دوندگان مشهدی

جوان با اشاره به اینکه تیم نوجوانان و جوانان پلیمر قهرمان لیگ خواهد بود، تصریح کرد: اکنون تیم ما با اختلاف ۷ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و مطمئن هستیم به قهرمانی می‌رسد. در‌واقع خواسته باشگاه این بود که روی تیم پایه و ورزشکاران جوان تمرکز کنیم و به قهرمانی برسیم. هرچند تیم بزرگ‌سالان این باشگاه نیز روی سکوی سوم قرار گرفت. به اعتقاد من تنها‌راه پیشرفت و نزدیک شدن به برترین‌های آسیا سرمایه‌گذاری روی نوجوانان و جوانان است تا بتوانیم در سال‌های پیش‌رو در رقابت‌های بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم. در تیم جوانان نیز دوندگان مشهدی حضور دارند که موفق شدند چندین رکوردشکنی داشته باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->