راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

رئیس شورای شهر مشهد: خاکسپاری استاد شجریان در شان استاد برگزار شد

  • کد خبر: ۴۶۵۵۱
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
رئیس شورای شهر مشهد: خاکسپاری استاد شجریان در شان استاد برگزار شد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تلاش مجموعه دستگاه‌های مختلف، مراسم خاکسپاری استاد شجریان با انسجام و در شان استاد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با تلاش مجموعه دستگاه‌های مختلف، مراسم خاکسپاری استاد شجریان با انسجام و در شان استاد برگزار شد.

محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که با پخش قرائت قرآن توسط مرحوم استاد محمدرضا شجریان آغاز شد افزود: قبل از برگزاری مراسم خاکسپاری استاد شجریان نگرانی‌هایی وجود داشت ولی با هماهنگی و انسجام، شرایطی فراهم شد که این مراسم در آرامش کامل برگزار شد.


وی ادامه داد: همچنین این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجتماعی برگزار شد و اقدامات مدیریت شهری نیز بر این مبنا بود.

حیدری اشاره‌ای هم به ۲۳ مهرماه، روز جهانی استاندارد داشت و تصریح کرد: حمایت از تولید ملی و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی، هدف مشترک تولیدکنندگان، صادرکنندگان و مسئولان کشور است و تحقق آن نیازمند رعایت الزامات اساسی نظیر رقابت‌پذیر کردن محصولات و بهبود کیفیت و برجسته کردن نقش استاندارد است.

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه به ۲۴ مهرماه، آغاز هفته پیوند اولیاء و مربیان پرداخت و گفت: این نهاد قدمتی به تاریخ آموزش و پرورش دارد و موضوع همکاری اولیاء و مربیان، بویژه در شرایط امروز که شیوع ویروس کرونا سبب شده، آموزش در منازل و به شکل مجازی ارائه شود، اهمیت بیشتری پیدا کند و پیوند بخش اولیاء و مربیان بسیار موثر است.

۲۴ مهرماه، آغاز هفته جهانی نابینایان و روز جهانی عصای سفید مناسبت دیگر هفته جاری بود و به بهانه نزدیکی این مناسبت با روز پارالمپیک، جلسه علنی شورا میزبان ۳ تن از نابینایان و کم بینایان قهرمان و مدال آوران آسیایی مشهدی بود.

حیدری با گرامیداشت این مناسبت‌ها، گفت: ورزشکاران پارالمپیکی ما سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود و برای ایشان آرزوی توفیق روزافزون در عرصه‌های بین‌المللی و ملی را آرزو داریم.

وی در ادامه با بیان اینکه شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره پیوسته سعی داشته تا تسهیلات مناسبی را برای بهره‌گیری افراد نابینا و کم‌بینا از خدمات شهری فراهم آورد، گفت: براساس همین رویکرد، سیاستگذاری‌های مختلفی انجام شده که از جمله آن‌ها میتوان به مناسب‌سازی معابر و پیش‌بینی ۶۰ سفر رایگان در ماه برای این عزیزان اشاره کرد تا محدودیت ایشان مانعی برای بهره‌گیری از خدمات شهرداری نباشد.

حیدری افزود: تمامی پیاده‌رو‌های بازسازی شده با عرض بیشتر دو متر، برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده به نحوی که مساحت آن‌ها حدود ۲۹۰ هزار مترمربع در سال ۹۸ و ۲۵۰ هزارمترمربع هم در سال ۹۹ در برنامه قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر مشهد در بخش دیگری با اشاره به ۲۵ مهرماه، روز وقف، گفت: در روایات از وقف بعنوان صدقه جاریه یاد شده و در آموزه‌های دینی و روایات نیز آمده که هنگامی که انسان می‌میرد، پرونده عمل او بسته می‌شود مگر اینکه صدقه جاریه از او باقی مانده باشد.

حیدری با بیان اینکه وقف در کشور ما و بویژه مشهدمقدس قدمت و پیشینه طولانی دارد و آستان قدس هم در محوریت وقف قرار دارد، افزود: این وقف‌ها، وقف‌هایی معنادار و با فلسفه‌های بسیار روشن و مشخص هستند که نشان می‌دهد گذشتگان ما هوشمندانه روی موضوع زیارت و ابعاد مختلف بهداشت و در راه بازماندگان و ... فکر کرده‌اند.

وی در ادامه به مصوبه خیرین شهر یار اشاره کرد و گفت: شورای پنجم درصدد است بواسطه این مجموعه که توسط خیرین اداره می‌شود، از ظرفیت وقف در حوزه خدمات شهری استفاده کند و از تمامی خیرین و نیکوکاران دعوت می‌کنیم تا در این زمینه همراه باشند و خیرین را همراهی نمایند.

حیدری با بیان اینکه ظرفیت‌هایی داریم که خیرین می‌توانند از طریق آن و در شرایط موجود به مدد مدیریت شهری بیایند، تصریح کرد: بعنوان مثال ۱۰ پروژه آماده برای گرمخانه داریم که بستر‌ها و زیرساخت‌های آن توسط شهرداری فراهم می‌شود و مشارکت خیرین در قالب وقف میتواند اصل ماندگاری در این پروژه‌ها باشد.

رئیس شورای شهر مشهد با تسلیت ۲۸ ماه صفر و سالروز رحلت نبی‌مکرم اسلام و شهادت امام‌حسن (ع)، گفت: شناخت و معرفت ما نسبت به پیامبر گرامی اسلام و شخصیت نادر ایشان می‌تواند تحولات شگرفی ایجاد کند؛ شخصیتی که همچنان پس از ۱۴۰۰ سال، اندیشه و اخلاق و خلق عظیمش همچنان چراغ راه است.

حیدری در ادامه افزود: پیامبر می‌فرماید که برای مدارای با مردم مبعوث شده است؛ وقتی پیامبر (ص) پیروز‌مندانه وارد مکه شدند، شهری که خود و یارانش ۱۳ سال در آنجا جز آزار و اذیت و کارشکنی ندیدند و حتی قصد کشتن ایشان را کردند، همه انتظار داشتند که خود حضرت این رفتار‌ها را تلافی نمایند، اما پیامبر (ص) از اهل مکه سوال می‌کند در حق خویش چه می‌گویید که گفتند گمان خیر داریم؛ پیامبر از این کلمات متاثر می‌شود و اشک در چشمانشان حلقه می‌زند؛ و میفرمایند: همان خیری را می‌گویم که برادرم یوسف گفت. دیگر نکوهش بر شما نیست و خداوند گناه شما را ببخشد و او مهربان‌ترین مهربانان است و لذا از خطا‌های اهل مکه درگذشتند. بروید که شما آزاد شدگان هستید.

وی خاطرنشان کرد: رفتار پیامبر اکرم (ص) با مخالفان خود اینگونه است و در شرایطی که سخن از أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّار می‌زند، در بین امت اسلامی، رُحَماءُ بَینَهُم را تاکید می‌کند و کینه به دل نمی‌گیرد؛ قرآن کریم نیز می‌فرماید که اگر این قلب و نگاه مهربان نبود، مردم از اطراف پراکنده می‌شدند.

حیدری با تسلیت سالروز شهادت امام حسن (ع)، گفت: زندگی امام‌حسن‌مجتبی (ع) فرازی مهم در تاریخ اسلام است که مهمترین آن صلح ایشان است؛ در شرایطی که ایشان دیدند شرایط و فضا مناسب نیست، با شرایطی برای حفظ و تداوم اندیشه علوی صلح کردند.

روز تربیت بدنی و ورزش، مناسبت دیگری بود که رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: رسالت مدیریت شهری در بحث ورزش همگانی است که البته شیوع کرونا خدمات این حوزه را تحت تاثیر قرار داده، ولی ظرفیت پارک‌ها و فضا‌های عمومی شهر همچنان در اختیار عموم شهروندان قرار دارد؛ ورزش نقش بسزایی در سلامت اجتماعی و نشاط عمومی دارد و لذا باید به این مهم توجه داشته باشیم.

حیدری در پایان با تسلیت سالروز شهادت، ولی نعمت مشهدی‌ها، امام‌رضا (ع)، تصریح کرد: بسیار متاسفیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی و حضور میلیونی زائران و عزاداران را در مشهدمقدس نداریم، ولی در عین حال مجاورین حضرت هستیم و وظیفه داریم این مناسبت عظیم را با حفظ پروتکل‌های بهداشتی بزرگ بداریم.

وی افزود: همه مردم ما نسبت به شرایط موجود آگاهی دارند و با رعایت نکات بهداشتی وظیفه خود را نسبت به این امام همام ادا خواهند کرد.


 در این جلسه از تعدادی از قهرمانان ورزشی نابینا و کم‌بینای شهر مشهد قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->