زلزله نسبتا شدید گهواره کرمانشاه را لرزاند + جزئیات(۵ مرداد ۱۴۰۳) اعترافات تکان دهنده عاملان قتل پسر جوان در جنوب تهران| مشروبات الکلی مصرف کرده بودیم قتل پیرمرد تهرانی توسط همسایه| نزاع بر سر زباله خون به پا کرد آلودگی صوتی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تبلیغات کلاهبرداری در فضای مجازی را بشناسید «اضطراب دیابت» با افزایش خطر مشکلات سلامت روان همراه است واژگونی سمند در جاده نیشابور به مشهد با پنج مجروح حریق کابین آسانسور در مجیدیه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) هشدار اورژانس مشهد: گرمازدگی شدید می‌تواند منجر به فوت شود نجات چهار شهروند از حادثه حریق منزل مسکونی در مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) مرگ پیرمرد ۷۰ ساله بر اثر کتک خوردن از پسر همسایه! قتل جوان ۳۰ ساله بر سر ارث پدر رفیقش| قاتل اعدام شد زلزله ۴.۶ ریشتری قلعه قاضی را در نزدیکی بندرعباس لرزاند باز هم رکورد گرم‌ترین روز ثبت‌شده در تاریخ شکسته شد افزایش ۲۳ درصدی مصرف آب در پی گرمای کم‌سابقه مشهد (۴ مرداد ۱۴۰۳) غلظت خون را جدی بگیرید پلیس مبارزه با مواد مخدر ۳۳ کیلوگرم موادمخدر و روانگردان را در پایتخت کشف کرد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳) | دمای مناطق گرمسیری استان به ۴۵ درجه می‌رسد با روش‌های مختلف فریز کردن رب گوجه‌فرنگی خانگی آشنا شوید جزایر گرمایی چیست؟ سه‌گانه خون بار سلطان صاحب‌قران | مروری بر حادثه ترور ناصرالدین‌شاه اختصاص ۳هزار کلاس درس به اسکان زائرین در مشهد
سرخط خبرها

از میراث حسینی چگونه پاسداری کنیم؟

  • کد خبر: ۴۷۴۸
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
از میراث حسینی چگونه پاسداری کنیم؟
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی عجم پژوهشگر دینی

السلام علیک یا اباعبدا... و علی الارواح التی حلت بفنائک
*آن نوشکفته غنچه سرخی که رُست بر کرانه مرداب
اکنون شهیدان رفته‌اند و ما مانده‌ایم و میراث به‌جامانده از شهیدان؛ میراث گران‌بهای حسین(ع)، سید شهیدان عالم، عصاره اصلی‌ترین سرمایه‌های عالم وجود است. سرمایه بی‌بدیلی که برکات مطهر آن آب حیات و عدالت، آزادی، کرامت و عزت است که لایزال در جویبار زندگی جاری است.
میراث حسینی نهری است که از بهشت جاری‌شده است؛ از باشکوه‌ترین و سودمندترین‌های تاریخ در بازار تجارت جهانی؛ یعنی خرید و فروشی که یک‌طرف آن انسان و طرف دیگرش خداست که فرموده: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَى تِجَارَةٍ تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ»؛ «ای اهل ایمان! آیا شما را به تجارتی که شما را از هر عذاب دردآور و رنج‌آور نجات می‌دهد، راهنمایی کنم؟» (سوره صف، آیه 10).
آن تجارت عبارت است از ایمان به خداوند و اطاعت از رسول و تلاش در راه خدا با مال و جان. این بهترین تجارت در زندگی شماست، اگر درست آن را درک کنید.
امام حسین(ع) باشکوه‌ترین و سودمندترین معامله تاریخ را در بازار تجارت جهانی انجام داده است. او در این بازار گران‌بهاترین، کمیاب‌ترین و زیباترین گوهر عالم وجود را به معرض فروش گذاشت که جز خداوندگار این عالم قادر به پرداخت بهای آن نبود؛ بهایی که در عالم ناسوت بازاری نداشت و خداوند ثمن آن را از عالم ملکوت پرداخت کرد. به این دلیل بود که خداوند خود بی‌واسطه وارد این معامله شد و با خرید جان حسین(ع) کلید درب‌های بهشت آزادی، عدالت، عقلانیت، دانایی، برابری، کرامت و عزت را به امام حسین(ع) پرداخت کرد و متقن‌ترین سند آفرینش، یعنی قرآن، را برای آن صادر کرد و شهود این معامله را از صادق‌ترین و امن‌ترین بندگان خود قرار داد: «إِنَّ اللهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَموَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللهِ فَیَقْتُلُونَ وَ یُقْتَلُونَ وَعدًا عَلَیْهِ حَقًّا فِی التَّورَاةِ وَالْإِنْجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَ مَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاستَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُمْ بِهِ وَ ذَلِکَ هُوَ الفَوْزُ العَظِیمُ» (سوره توبه، آیه 111)
خداوند جان و مال و ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده است. آن‌ها را در راه خدا که همان راه نجات مردم از شر متجاوزان و دشمنان خدا و مردم است، می‌کشند یا کشته می‌شوند. این وعده قطعی خدا و عهدی است که در 3سند آسمانی تورات، انجیل و قرآن ثبت‌ شده و چه کسی در تعهد از خدا باوفاتر است؟ بشارت ما و شما را بر این معامله بزرگ. این همان فیض بزرگی است که همه انسان‌ها به دنبال آن هستند. این معامله به این‌ دلیل سودمندترین معامله تاریخ است که سود آن برای همه انسان‌ها در همه زمان‌ها و همه سرزمین‌هاست. لذا میراث حسینی بزرگ‌ترین و گران‌بهاترین سرمایه حیات طیبه، توسعه و بهشتی شدن انسان‌هاست. حفظ این میراث اصلی‌ترین رسالت انسانی و هم‌پیمانی با حسین(ع) و شهیدان کربلاست.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->