برخورد قاطع با کم‌فروشی نانوایان در مشهد دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی
سرخط خبرها

رمز پایداری طرح مثلث توسعه اقتصادی مشارکت و اشتغال است

  • کد خبر: ۴۷۵۲۶
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۳
رمز پایداری طرح مثلث توسعه اقتصادی مشارکت و اشتغال است
نشست معین‌های اقتصادی فرهنگی شهرستان مشهد درفرمانداری مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری در  نشست معین های اقتصادی ، فرهنگی که در مشهد برگزار شد، گفت: تمامی معین ها به صورت دوره ای ارزیابی می شوند که در ارزیابی کنونی تعدادی از معین ها به هر دلیلی موفق به ثبت فعالیتهای خود در سامانه نشده اند،  به آنها اعلام شد تا در این خصوص اقدام نمایند.

میرشاهی با اشاره به موانع و مشکلات پیش روی معین ها عنوان کرد: این جلسه و جلسات آتی برای گفتگو و شناسایی موانع و مشکلاتبرگزار می شود تا با شناسایی و رفع آنها، بتوانیم منشاء اثر در اقتصاد و اشتغال شهر و استان باشیم.

 

در ادامه جلسه علی اکبر لبافی دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در خصوص تغییر استاندار خراسان رضوی گفت: این تغییراتخللی در راه و هدف ما ایجاد نخواهد کرد و اتفاقا باعث دلگرمی بیشتر ما شد،آقای رزم حسینی این طرح را به عنوان برنامه دوم خود بهمجلس ارائه و جداگانه در مجمع نمایندگان استان ها و کمیسیون های مختلف معرفی کرده که مورد اقبال همه نمایندگان مجلس شورایاسلامی قرار گرفت که  رای قاطع نمایندگان به برنامه های ایشان باعث می‌شود این طرح ملی شده و در استان های دیگر، مشروط بهخواست استاندار آن استان و دیگر حاکمیت استانها اجرایی شود.

 

وی افزود: در حال حاضر دو وزارت کشور و صمت به این طرح ورود کرده و علاوه بر آن، چند تن از استانداران استان های مختلف ضمنپیگیری، درخواست معرفی و اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان خود را داشته اند.

 

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر استان خراسان رضوی به عنوان الگوی مثلث توسعه اقتصادی معرفیشده و در صورت عملکرد مناسب ما تمامی استان ها خواهان پیوستن به این طرح خواهند بود.

 

وی در ادامه سخنان خود به ارائه آمار فعالیت معین های مشهد پرداخت و گفت: تا کنون ۴۹۵ فعالیت اقتصادی با پیش بینی ۲۰ هزار و۱۵۳ نفر اشتغال  در سامانه ثبت شده که از این تعداد۲۳۶ فعالیت با سرمایه ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ هزار و ۲۹۱ نفراشتغال به تایید گروه کارشناسی نهاد رسیده است.

 

لبافی تاکید کرد: با توجه به تمرکز ۵۰ درصد از جمعیت  و ۶۵ درصد از اقتصاد استان در مشهد، معین های این شهر نمره قبولی دریافتنکرده اند، این به آن معنی که فعالیتی انجام نگرفته نیست،  بلکه توقع ما از کلان شهر مشهد به عنوان الگو باید بیش از این باشد.

 

وی در خصوص دسته بندی معین ها گفت: بعضی از معین ها وظایف ذاتی خود را در قالب معین ارائه می نمایند، بعضی ها به دنبالتوسعه واحد و سازمان خود می باشند و تعداد زیادی هم برنامه خود را بر پایه مشارکت مردمی بنا نموده اند که هدف اصلی این طرحهمین است و اگر بر پایه مشارکت،  اشتغال  باشد پایدار می ماند

 

لبافی در همین زمینه افزود: باید از موازی کاری با نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی، بنیاد برکت و بهزیستی پرهیز شود وتداخلی با ماموریت ذاتی آن نهاد ایجاد نشود.

 

دیگر سخنران این جلسه رضا حسینی دبیر کمیته راهبری معین های اقتصادی استان بود که به معرفی فعالیت این کمیته پرداخت و گفت: این کمیته فعالیت خود را از شهریور ماه با هماهنگی و نظارت نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی و استانداری خراسان آغاز کرده و هدف آنرفع موانع و مشکلات معین هاست که در همین زمینه و بعد از بررسی و کار کارشناسی و شناخت بعضی از مشکلات کار گروه هایمالی، ارزیابی، کارآفرینی، اشتغال و تسهیل گری، فرهنگی و اجتماعی و کار گروه روابط‌عمومی ایجاد نمودیم تا در توانمندسازی وتسهیل امور معین ها تاثیر گذار باشیم.

در پایان جلسه نمایندگان معین های اقتصادی فرهنگی استان ضمن ارائه فعالیت های خود به مشکلات و موانع خود اشاره نموده و دراین خصوص به بحث و تبادل نظر و ارائه راهکار پرداختند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->