گلکسی S25 اولترا در تست مقاومت چگونه عمل می‌کند؟ + فیلم رفع اختلال ارتباط مشترکین همراه اول در برخی نقاط شرق کشور (یکشنبه، ۱۴ بهمن ۱۴۰۳) هک کاربران واتس‌اپ تأیید شد (۱۴ بهمن ۱۴۰۳) نگاهی به دستاوردهای تعاونی دانش‌بنیان انگاره فیزیک توس | دانش ایرانی؛ از زمین تا آسمان برنامه لیزر‌های فضایی ترامپ برای نابودی سلاح‌های هسته‌ای چیست؟ اعتراف ایلان ماسک به کاستی خودروهای تسلا در رانندگی تمام‌خودکار تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا برای مُسکنی جدید فورزا هورایزن ۵ چه زمانی برای پلی استیشن ۵ منتشر می‌شود؟ خرید جدیدترین گوشی اپل، آیفون 16 از فروشگاه اسنپ یک شرکت انگلیسی اولین تماس تصویری ماهواره‌ای جهان را برقرار کرد تا چندماه دیگر سرویس روبوتاکسی تسلا در آستین تگزاس راه‌اندازی می‌شود دانش بنیان‌ها شهربازی هوشمند می‌سازند پژمان‌فر: بسته حمایتی جدید مجلس برای دانش‌بنیان‌ها در راه است چرا زن‌ها کمتر از مردان از هوش مصنوعی ChatGP استفاده می‌کنند؟ چه چیزی ناگهان هوش مصنوعی چینی «دیپ‌سیک» را محبوب کرد؟ OpenAI: هوش مصنوعی چینی DeepSeek از مدل‌های رقبایش کپی کرده است واکنش مدیرعامل OpenAI به هوش مصنوعی چینی DeepSeek محدودیت ترافیکی در مسیر‌های منتهی به حرم امام‌رضا(ع) | ترافیک پرحجم در میدان انقلاب اسلامی و کوشش مشهد (۹ بهمن ۱۴۰۳) وزارت ارتباطات از وقوع اختلال در شبکه اینترنت کشور خبر داد (۸ بهمن۱۴۰۳) بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت عید مبعث + روش فعالسازی
سرخط خبرها

رکوردزنی قطار سریع‌السیر در ژاپن

  • کد خبر: ۴۸۳۴۷
  • ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
رکوردزنی قطار سریع‌السیر در ژاپن
ژاپنی‌ها اخیرا به آزمایش یک قطار گلوله‌ای در راه‌آهن شرق این کشور پرداخته‌اند. این قطار که ALFA-X نام دارد، در تئوری قادر به دست یافتن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در تست اخیر نیز به سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز، ژاپنی‌ها اخیرا به آزمایش یک قطار گلوله‌ای در راه‌آهن شرق این کشور پرداخته‌اند. این قطار که ALFA-X نام دارد، برای نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی تست شده بود و حالا تستی دیگر را پشت سر گذاشته است. این قطار در تئوری قادر به دست یافتن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در تست اخیر نیز به سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرده است.

تست موفقیت‌آمیز ژاپنی‌ها در راه‌آهنی انجام شد که توکیو را به استان آئوموری متصل می‌کند. این قطار فاصله میان ایستگاه‌های «سندای» و «موریوکا» را در حدود ۴۰ دقیقه طی کرد که به صورت معمول ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.
 
قطار سریع‌السیر ژاپن به رکورد سرعت ۳۸۲ کیلومتر بر ساعت دست یافت
اگرچه فاصله میان دو آزمایش بسیار زیاد به نظر می‌رسد، اما قطار گلوله‌ای ALFA-X از ماه مه سال گذشته تاکنون بیکار نبوده است. تست اخیر نخستین تستی بود که با حضور خبرنگاران انجام شد، اما این قطار گلوله‌ای ۱۰ واگنه برای مدت‌های طولانی با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت و بدون هیچ مسافری در حال سفر کردن بوده تا با جمع‌آوری داده، توسعه قطار‌های گلوله‌ای نسل بعد را تسهیل کند.

یکی از تفاوت‌های عمده این قطار نسل جدید نسبت به قطار‌های گلوله‌ای قبلی، طراحی واگن جلویی و انتهایی آن است. طراحی این دو بخش با توجه به اختلاف فشار باد به هنگام سفر به سمت شمال یا جنوب طراحی شده است. واگن دماغه قطار ارتفاعی معادل ۲۲ متر دارد که ۷ متر از واگن وسطی قطار بلندتر به حساب می‌آید و برای سفر به شمال استفاده می‌شود. به هنگام سفر به جنوب نیز، از واگن دماغه دیگر که ۱۶ متر ارتفاع دارد بهره گرفته می‌شود.

علاوه بر این، سیستم ترمز ALFA-X روی سقف آن تعبیه شده و در کنار سیستم جدید مقاومت الکرومغناطیسی، با بهبود‌های فراوان همراه بوده. از سوی دیگر سازندگان توانسته‌اند لرزش‌های عمودی و افقی را به حداقل برسانند تا مسافرین هنگام سفر با سرعت بسیار بالا، کماکان احساس راحتی داشته باشند.

خبرگزاری جاپان تایمز در گزارش خود راجع به تست قطار نوشته که هنگام دستیابی به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت، هیچ صدایی از قطار به گوش نمی‌رسید. در سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت، می‌شد اندکی نویز شنید و احساس کرد. در سرعت ۳۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز نویز موتور و باد به گوش می‌رسید. ناگفته نماند که بعد از فاز تست یک سال و نیمه، ALFA-X بالاخره برای مصرف عمومی آماده است و مسافرین را با سرعت ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت جابه‌جا خواهد کرد.

منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->