یاراحمدی: موضوع پناهندگان افغانستانی فقط مسئله ایران نیست تقدیر سخنگوی وزارت خارجه از کاظمی‌قمی | تغییر و تحول در نمایندگی‌های دیپلماتیک امری متعارف است سخنگوی دولت: ۳۲۰ هزار مهاجر غیرمجاز در دولت چهاردهم به کشورشان بازگردانده شدند عکس‌هایی از بازی فوتبال با حداقل امکانات در افغانستان سفر خبرنگار صداوسیما به محل فرود بزرگ‌ترین بمب غیرهسته‌ای آمریکا در افغانستان + فیلم کاظمی‌قمی با نماینده چین در افغانستان دیدار کرد (۵ آذر ۱۴۰۳) قدردانی رئیس اتحادیه شرکت‌های ساختمانی افغانستان از مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد سیادت: طالبان عملیاتی هستند و حرفی که می‌زنند را انجام می‌دهند نگاهی به دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در افغانستان | ترافیک دیدار‌های کاظمی قمی در چهارراه شیرپور رئیس اداره راه‌آهن طالبان: هدف ما توسعه تجارت بین ایران و افغانستان است معاون استاندار خراسان رضوی: ما دوست روز‌های سخت افغانستان هستیم | دانشکده راه‌آهن در مشهد افتتاح خواهد شد کشف ۲۵۰ هزار تُن موادمخدر در مرز‌های افغانستان با ایران، طی یک سال گذشته چین رسماً کشته‌شدن شهروندان چینی در مرز افغانستان و تاجیکستان را تأیید کرد یاراحمدی: حضور افغان‌های غیرمجاز ارائه خدمات به اتباع مجاز را متأثر کرده است حامد کرزی خواستار یک ابتکار منطقه‌ای جهت حل مشکلات مردم افغانستان شد استاندار خراسان رضوی: مسیر ریلی خواف- هرات افغانستان را به آب‌های آزاد وصل می‌کند هیئت راه‌آهن افغانستان با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد (۳۰ آبان ۱۴۰۳) تیم کریکت ۱۹ سال افغانستان در برابر پاکستان به میدان می‌رود (۳۰ آبان ۱۴۰۳) هیئت راه‌آهن افغانستان با هدف گفتگو درباره کریدور ریلی خواف-هرات وارد مشهد شد کاظمی قمی در کابل: ایران آماده گسترش همکاری‌ها با افغانستان است مشاور وزیر کشور: ایران سالانه ۵۰۰ هزار ویزا به اتباع افغانستانی می‌دهد
سرخط خبرها

راه آهن خواف - هرات ۲۰ آذرماه با حضور مجازی روحانی و غنی افتتاح می‌شود

  • کد خبر: ۵۰۸۶۳
  • ۰۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
راه آهن خواف - هرات ۲۰ آذرماه با حضور مجازی روحانی و غنی افتتاح می‌شود
معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور می‌گوید: قرار است پنجشنبه ۲ هفته آینده (۲۰ آذر ماه) راه‌آهن خواف-هرات به‌صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور افتتاح شود.

به گزارش شهرآرانیوز - پروژه راه آهن خواف‌-هرات که از سال‌های ۱۳۸۱ - ۱۳۸۲ استارت خورده است، دارای چهار قطعه بوده که سه قطعه آن از خواف تا ایستگاه شمعتیغ و پس از آن ایستگاه جونو در تعهد ایران است و قطعه چهارم که از این ایستگاه شروع شده و به هرات می‌رسد را افغانستانی‌ها متعهد به ساخت و بهره‌برداری از آن شده‌اند.

 

این خط ریلی که قرار بود تا پایان سال گذشته به بهره‌برداری برسد به دلیل آنچه ناامنی در خاک این کشور همسایه عنوان می‌شد به تأخیر افتاد و حالا به نظر می‌رسد آماده افتتاح بوده و ۲۰ آذر ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

 

عباس خطیبی، معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور، درباره جزئیات این خط ریلی و برنامه افتتاح و بهره‌برداری از آن به ایسنا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲۰ آذر امسال راه‌آهن خواف-هرات با حضور رؤسای جمهور دو کشور ایران و افغانستان، وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان به‌صورت ویدئو‌کنفرانسی و حضوری برگزار می‌شود.

 

وی افزود: البته پیش از بهره‌برداری رسمی مقرر شده یک مرحله تست باری صورت گیرد و اولین ارسال محموله ریلی به افغانستان به صورت آزمایشی انجام شود.

 

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: این خط ریلی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان که ارزش روز آن به حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد در سه فاز هزینه داشته که ایران سرمایه‌گذاری آن را انجام داده است و ۷۸ کیلومتر آن در خاک کشورمان و حدود ۶۰ کیلومتر در خاک افغانستان است.

 

خطیبی با اشاره به اینکه امروز در محل انجام پروژه با مسئولان افغانستانی برای اجرای فاز پایانی این خط ریلی صحبت کرده است، گفت: مقامات افغانستانی اعلام کرده‌اند که هم‌زمان با بهره‌برداری از سه فاز افتتاح شده راه‌آهن خواف-‌هرات عملیات اجرایی فاز چهارم آن نیز آغاز می‌شود چرا که ایتالیایی‌ها سرمایه‌ مورد نیاز آن را تأمین کرده‌اند و یک شرکت قزاقستانی نیز ساخت این فاز را تقبل کرده است.

 

وی درباره اهمیت پروژه تأکید کرد: این خط ریلی راه از دو حیث خیلی برای ایران حائز اهمیت است یکی اینکه افغانستان از طریق شبکه ریلی ایران به همه بنادر جنوبی و شبکه ریلی متصل می‌شود و دوم اینکه حجم ترانزیتی و مناسبات دو کشور از طریق حمل‌ونقل ریلی افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد. همچنین افغانستانی‌ها قرار است این خط ریلی را پس از هرات به مزار شریف و نهایت ازبکستان متصل کنند که مسئله سبب می‌شود ارتباط ریلی ایران از این طریق با ازبکستان و پس از آن چین برقرار شود.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->