برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

ملزومات مورد نیاز برای شروع نقاشی چیست؟

  • کد خبر: ۵۱۴۹۸
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
  • ۱
ملزومات مورد نیاز برای شروع نقاشی چیست؟
زمانی که نیت می کنید نقاشی کردن را شروع کنید، اولین قدم ثبت نام در کلاس آموزشی است. قدم بعدی تهیه و خرید لوازم مورد نیاز است.

گزارش آگهی

نقاشی یکی از زمینه‌های هنری پرطرفدار و جذاب است که علاقه‌مندان بسیاری دارد، برای این که در این هنر پیشرفت زیادی داشته باشید باید در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید، سوال اکثر هنرجوها این است که وسایل نقاشی در شروع کار شامل چه مواردی می‌شود؟

برای رسیدن به یک پاسخ دقیق و کامل در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با ملزومات مورد نیاز شروع نقاشی آشنا کنیم.


ملزومات مورد نیاز برای شروع نقاشی چیست

 

وسایل مورد نیاز نقاشی در شروع کار

زمانی که نیت می کنید نقاشی کردن را شروع کنید، اولین قدم ثبت نام در کلاس آموزشی است. قدم بعدی تهیه و خرید لوازم مورد نیاز است که معمولا اساتید در جلسه اول با توجه به تکنیکی که برای آموزش انتخاب کرده اید فهرست لوازم مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهند. به طور مثال در تکنیک طراحی شما نیاز به مداد طراحی، پاک کن و تراش، کاغذ طراحی و تخته شاسی دارید.

برای حضور در کلاس‌های سیاه قلم معمولا در ابتدا نیاز به مداد B6، کاغذ طراحی، تراش، پاک کن معمولی، خمیری و اتودی ، محو کن و ... دارید.

این وسایل نقاشی در تکنیک‌های مختلف متفاوت خواهند بود، تکنیک‌های نقاشی شامل رنگ و روغن، آبرنگ، مداد رنگی، سیاه‌قلم، پاستل و گواش می شود. بنابراین برای این که بدانید دقیقا چه لوازمی احتیاج دارید باید ابتدا تکنیک مورد علاقه خود در دنیای نقاشی را انتخاب کنید. 

 

وسایل مورد نیاز برای طراحی چهره

 

وسایل مورد نیاز برای طراحی چهره

در مورد لوازم مورد نیاز برای طراحی کردن چهره‌ها هنرجو به 16 قلم وسیله طراحی نیاز دارد که شامل: کاتر، پالت تخم مرغی، قلم مو، چسب کاغذی، کاغذ پوستی، پاک‌کن، مداد طراحی، مداد کنته، پنبه، محو کن، تراش، کف دریا سمباده، مقوای طراحی، زغال طراحی، پودر زغال و تخته شاسی می‌شود.

در میان این وسایل برخی از موارد اهمیت بیشتری نسبت به سایرین دارند که شامل: مقوا، مداد طراحی، مداد کنته، محو کن، پاک کن و تراش می شود، به این معنا که با داشتن این وسایل به تنهایی شما می‌توانید کار طراحی چهره را آغاز کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای طراحی لباس

طراحی لباس یکی از زمینه‌های فعالیت در دنیای نقاشی است که بسیار کاربردی است و خود به تنهایی یک رشته فعالیت منحصربه فرد محسوب می‌شود. برای این که کار طراحی لباس را آغاز کنید باید این وسایل را تهیه کنید:

کاغذ مخصوص طراحی

منظور کاغذهایی است که در طراحی لباس از آنها استفاده می‌شود مثل کاغذ گراف یا کاغذ روغنی یا پوستی، کاغذهای گراف معمولا به شکل کاهی در رنگ‌های زرد تیره و سفید موجود هستند، اما کاغذهای پوستی بی‌رنگ است و به منظور کپی کردن الگوها یا تغییرات در الگو استفاده می‌شوند.

مداد رنگی و سیاه

در طراحی لباس از مدادهای رنگی بسیار استفاده می شود، برای این کار می‌توانید از مداد رنگی‌های حرفه‌ای یا آبرنگی برای ایجاد بافت استفاده کنید.

ماژیک و مارکر

معمولا بعد از طراحی اولیه برای انجام سایه ها، حجم دادن، مشخص کردن رنگ و بافت باید به وسیله ماژیک و مارکر این خطوط را مشخص کنید. کار با ماژیک بسیار راحت و سریع است و زمان زیادی را صرفه‌جویی می کند.

پاک‌کن

بهترین پاک‌کن‌ها برای استفاده در طراحی لباس، پاک‌کن‌های خمیری هستند که می‌توان بدون به جای گذاشتن لکه‌های مدادهای طراحی و مداد رنگی از آنها استفاده کرد.

محو کن

این وسیله به منظور محو کردن مقطعی سایه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ

به منظور رنگ‌آمیزی طرح های لباس می توانید از تمام وسایل رنگ آمیزی مثل آبرنگ، گواش، مداد رنگی و گچ پاستل و ... استفاده کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای نقاشی با آبرنگ

نقاشی با آبرنگ یکی از تکنیک‌های بسیار لطیف و زیبای نقاشی است، اگر قصد دارید این تکنیک نقاشی را بیاموزید به وسایلی از جمله: رنگ آبرنگ، قلم موی مخصوص آبرنگ، پالت رنگ، کاغذ مخصوص، تخته شاسی، اسفنج، دستمالهای حوله ای یا کاغذی با جذب بالا و مداد و پاک‌کن برای انجام دادن طرح اولیه نیاز دارید.

این وسایل را می‌توانید از هر فروشگاه لوازم تحریر خریداری کنید، معمولا این وسایل در بازار به راحتی پیدا می‌شوند مگر این که به دنبال برند خاصی باشید که یافتن آن دشوار باشد.

 

وسایل مورد نیاز برای نقاشی با رنگ روغن

 

وسایل مورد نیاز برای نقاشی با رنگ روغن

برای این که نقاشی با رنگ روغن را آغاز کنید باید ابتدا ملزومات آن را تهیه کرده باشید. لوازم مورد نیاز نقاشی رنگ و روغن شامل ابزار و وسایلی مثل : بوم، قلم‌مو، کاردک، روغن بزرک، رنگ روغن، سه پایه، تینر و پالت رنگ می‌شود.

برندهای مختلف رنگ روغن و ابزار در بازار موجود است، بهتر است برای شروع از برندهای با کیفیت کمی ارزان تر استفاده کنید.

 

معرفی کتاب‌های مفید برای آموزش نقاشی

یکی از راه‌های آموزش نقاشی با تکنیک‌های آموزشی مختلف، خرید کتاب از نوع آموزشی است، در حال حاضر کتاب‌های آموزشی زیادی در بازار وجود دارد که به آموزش قدم به قدم تکنیک‌های مختلف نقاشی می‌پردازند، برای استفاده از این کتاب‌ها ابتدا باید زمینه فعالیت خود را مشخص کرده و سپس سراغ کتاب‌های این حوزه بروید.

کتاب‌ها از مبتدی تا حرفه‌ای در هر سبک نقاشی طبقه بندی شده اند و شما می‌توانید با دسترسی داشتن به یک فهرست دقیق از آن کتاب‌هایی که مورد نیازتان است، انتخاب مناسبی داشته باشید.

فهرست کتاب‌های هنری در سبک‌های مختلف نقاشی بسیار زیاد است، بسیاری از این کتاب‌ها را می‌توانید از سایت‌های مختلف دانلود کنید، برای خرید کتاب نیز می توانید به فروشگاه های لوازم تحریر مراجعه کنید و یا از کتاب فروشی‌های معتبر تهیه کنید.

 

کلام آخر

همانطور که گفتم نقاشی دارای سبک‌های گوناگون است که هرکدام از آنها ملزومات خاص خود را دارد و شیوه‌های آموزشی مختلفی را نیز شامل می‌شود، برای این که بتوانید به فهرست دقیقی از وسایل مورد نیاز یا کتاب‌های آموزش نقاشی دسترسی داشته باشید، بهتر است در این مورد به مقالات آموزشی مراجعه کرده و یا از استاد نقاشی خود راهنمایی بخواهید.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تهیه ملزومات نقاشی و خرید کتاب استفاده از روش‌های آنلاین خرید است، شما می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین لوازم تحریر هرچیزی که برای شروع کارتان احتیاج دارید تهیه کنید. این وسایل در برندهای گوناگون و قیمت‌های متنوع موجود هستند که شما می‌توانید با توجه به سطح آموزش (مبتدی، متوسط یا پیشرفته) و بودجه‌ای که در اختیار دارید موارد مناسب را انتخاب و خریداری کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
...
United States of America
۲۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۵
0
0
خیلی عالی بود از یک چیزش خوشم اومد که همرو تک به تک گفته دست سازنده اش درد نکنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->