توزیع فصل سوم «پدرخوانده» + زمان پخش تخصیص یارانه خرید از نمایشگاه کتاب برای دانش‌آموزان و فرهنگیان آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌یابی نمایش «هیس» به فستیوال کلاسیک روسی سعدی یکی از خود ماست بهمن هاشمی تهیه‌کننده شد فراخوان مسابقه مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران تئاتر «کیانو ریوز» در فیلم «سیستم سرگرمی خراب است» زنده‌یاد رضا داوودنژاد با «زندگی به شرط خنده» روی آنتن + زمان پخش آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) جایزه بهترین بازیگر جشنواره زنان بیروت در دستان صحرا اسدالهی پوستر جشنواره کن ۲۰۲۴ رونمایی شد + عکس بررسی فروش سینما‌های خراسان رضوی در ماهی که گذشت | «بی بدن» مشهدی‌ها در سایه «تمساح خونی» برگزیدگان پویش رسانه‌ای «ققنوس قلم» معرفی شدند + اسامی بازتاب اندیشه اسلامی در منظومه فکری سعدی برنامه‌های رادیو برای نمایشگاه کتاب تهران + زمان پخش تصویر شهر در بوم شعر سهراب سپهری
سرخط خبرها

جنجال تازه بهاره رهنما درباره لر زبان‌ها + ویدئو و تصاویر

  • کد خبر: ۵۱۷۹۵
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
  • ۷۳
جنجال تازه بهاره رهنما درباره لر زبان‌ها + ویدئو و تصاویر
در قسمت اخیر شام ایرانی، بهاره رهنما در بخشی از صحبت هایش درباره دختران ایرانی می‌گوید: دختران ایرانی سر و وضعشان مثل نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر. " این حرف بهاره رهنما واکنش منتقدان را به همراه داشت!

به گزارش شهرآرانیوز، در این قسمت شام‌ایرانی که به میزبانی بهاره رهنما پخش شد، این بازیگر در بخشی از صحبت هایش درباره دختران ایرانی می‌گوید:

 

" دختران ایرانی سر و وضعشان مثل نیکول کیدمن است و طرز فکرشان لر." 

 

این سخنان او با واکنش‌ها و انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی همراه بود. کاربران زیادی این حرف ‌های بهاره رهنما را توهین به قوم لر دانستند. 

 

فردی نوشته است: "من یه لُرم و طرز فکرم و فرهنگم انقدر غنی هستش که برای خندوندن مردم قومیت ها رو تخریب نکنم. کاش توام با اون ظاهر نیکول کیدمنی یکم از فرهنگ من بهره میبردی!" 

 

فرد دیگری هم نوشته است: «‌وقتی یه آدم بیسواد را مشهور میکنید همین میشود دیگر  من ایرانی هستم، لر و کرد و ترک و بلوچ هم فرقی نمی کند خانم بهاره رهنما»

 

یا کاربر دیگری هم گفته است: «بهاره رهنما اومد ظاهر زیبا و مغز خالیو به تمسخر بگیره ولی چون پسته ی بی مغزه تا لب باز کرد رسوا شد و خودش شد مثال واضح برای منظورش.»

 

واکنش‌های فراوانی از این دست در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. این واکنش‌ها موجب شد که بهاره رهنما توضیحی ارائه دهد. هر چند به نظر می رسد توضیحش خیلی قانع کننده نیست و لحن و بیان او در برنامه "شام ایرانی" کاملا روشن و واضح است. 

 

جنجال تازه بهاره رهنما درباره لر زبان‌ها + ویدئو و تصاویر

 

جزئیات ماجرا از زبان بهاره رهنما

بهاره رهنما پس از حواشی که برای او به وجود آمد ماجرا را اینطور بازگویی می‌کند: به هرحال کسی که وارد فضای مشهور شدن می شود و سالها در این کار هست معمولا به این اتفاق ها و حمله ها عادت دارد.

 

او ادامه می‌دهد: همه از من می پرسند که چه طور این قدر محکم هستی و از این هجمه‌هایی که بر علیه تو به راه افتاده است خسته نمی شوی، با قاطعیت می‌گویم نه. بحث نیت آدم‌هاست که هم در اخلاقیت و هم در سنت، ادبیات و دین ما مهم است.

 

بهاره رهنما می‌گوید: من واقعا نیت درستی نسبت به اجتماع و آدم ها دارم به همین خاطر همیشه خدا من را از تندبادهای حواشی عبور می دهد. من واقعاً وقت پرداختن به حواشی ندارم، من یا مادر بودم یا مشغول درس خواندن بودم و یا مشغول فعالیت و کار کردن.

 

وی اضافه کرد: بالاخره یک سری سایت ها و پیج ها به دنبال فرصت هستند تا از درست کردن حواشی برای دیگران پول دربیاورند و از آنجای که من آدم فعالی هستم این فرصت برای این افراد بیشتر دست پیدا می کند.

 

در حال اجرای نمایش بودیم

بهاره رهنما درباره جزئیات فیلمی که از او در فضای مجازی پخش شده است اینطور می‌گوید: این فیلم که پخش شده برای قسمت اول شام ایرانی است و مهمانی آن شب در خانه ما بود. من یک مثال سینمایی زدم و خیلی‌ها اهل دیدن فیلم نیستند به همین خاطر سوء تفاهم پیش آمده است. فیلم دختر لر قدیمی ترین و اولین فیلم ناطق ایرانی است. من یک فیلم خیلی قدیمی را مثال زدم. من منظورم قدیمی ترین فیلم ایرانی بود به عنوان طرز فکر و جدیدترین فیلم های امروز که نیکول کیدمن و بازیگران روز بازی می کنند. منظورم تفاوت زمانی دو فیلم بود.

 

جنجال تازه بهاره رهنما درباره لر زبان‌ها + ویدئو و تصاویر

 

بهاره رهنما در ادامه می‌گوید: آن بخشی از فیلم را که استفاده کرده اند به هیچ عنوان ادبیات من نیست. اصل ماجرا این است که ما در حال اجرای یک نمایش بداهه بودیم و من داشتم نقش خواهرشوهر بدجنس را بازی می‌کردم. هرکسی که شام ایرانی را دیده است متوجه می شود که یک تیکه از بخش نمایشی ما را بریده و استفاده کرده اند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: من خودم جزء قوم لر هستم. در استان مرکزی هم ترک زبانان عزیز هستند و هم لرزبانان غیور. من اصلا لر هم نباشم، من استاد دانشگاه هستم به همین خاطر هیچ وقت برخلاف قومیت یا هیچ فردی صحبت نکرده ام.

 

وی افزود: خداراشکر من نه مشکل منکراتی دارم نه مشکل دیگری. سرم به زندگی خودم هست. نکته جالب اینجاست که در شام ایرانی برنده جایزه یک خانم لر هستند که دچار آسیب دیدگی سوختگی شدید شده‌اند. اصلا علت حضور من در شام ایرانی همین بود که جایزه را به این خانم عزیز اهدا کنیم، اتفاقا بسیاری از بزرگان قوم لر از این کار من قدردانی کردند.

 

بهاره رهنما گفت: من می خواهم بگویم اصالت همه جا حرف خودش را می‌زند. برخی از افراد بودند که به من، مادرم، مادرهمسرم و دختر ۲۰ ساله ام فحاشی کردند. حتی مرا تهدید به قتل و گروگانگیری کردند. این افراد اصالت ندارند، من سعی کردم این خانم عزیز امید به زندگی پیدا کند، اما چرا اینطرف قضیه هیچ وقت دیده نمی‌شود.

 

بهاره رهنما گفت: اگر به هردلیلی سوءبرداشتی از اسم فیلم باعث شد به قومی بربخورد عذرخواهی می‌کنم. اما از این موضوع دل شکسته هستم که برخی از افراد خواستند بین من و اقوام ایرانی فاصله بیندازند.

 

جنجال تازه بهاره رهنما درباره لر زبان‌ها + ویدئو و تصاویر

 

شکایت کرده‌ام

بهاره رهنما می گوید: در میان کامنت‌هایی که برایم ارسال شده است دو مورد مرا تهدید به قتل و آدم ربایی کردند که از طریق وکیلم درحال پیگیری است. اما جوان‌ها باید بدانند که برخی از این تهدیدها و افعالی که استفاده می‌کنند حبس و زندانی شدن دارد. خوشبختانه پلیس فتا بسیار قوی است و در این موارد پیگیری بسیار خوبی دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه چندی پیش هم دو نفر از افرادی را که در فضای مجازی برای من مشکل ایجاد کرده بودند را توسط پلیس فتا شناسایی کردیم اما من هر دو نفرشان را بخشیدم.

 

بهاره رهنما اضافه کرد: من از این فرصت استفاده می‌کنم و به دخترها و خانم‌هایی که در فضای مجازی توسط برخی از افراد مورد تهدید قرار گرفته‌اند می‌گویم که به هیچ عنوان نترسید و حتما ماجرا با پلیس درمیان بگذارید.

 

منبع: فرارو/رکنا


اینجا ببینید:

 

بهاره رهنما: از تمام ملت عزیز لر عذرخواهی می‌کنم + فیلم

 

حمایت بهنوش بختیاری از بهاره رهنما در اینستاگرام + عکس

 

واکنش تند نماینده لردگان به اظهارنظر بهاره رهنما

 

ازدواج آناشید حسینی، عروس سابق سفیر ایران با یک شاخ مجازی + تصاویر و ویدئو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹۳
صغرا روحانیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
3
37
من اگر ریس صدا وسیما بودم حتما موظف میکردم بهاره رهنما ونویسنده جلو دوربین از قوم لر عذر خواهی کند این توهین آغاز یک فاجعه فرهنگی واختلاف نژادی وبه نوعی نژاد پرستی است با این تفاوت که توهین کننده اصالتی ندارد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
دورود بر شرفت هم وطن
ساسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۸
من لر نیستم اما دوران خدمتم در ارتش افتخار آشنایی با لرها داشتم فوق العاده وطن پرست و متعصب روی ایران عزیز کمتر قومی در ایران با این صفت میشه پیدا کرد
تارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
4
45
ما به لر بودنمون افتخار میکنیم با هیچی وهیچ کاری اصالت ما تغیر نمیکنه ما با افتخار لریم وتا ابد لرمیمونیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
2
15
لر بودن افتخار ماست وبه گذشته خود میبالیم وهمیشه سربلندیم
منوچهر
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
2
15
درود
قومِ لر, تنها قومی هست که فقط و فقط در ایران ساکن هستند و در هیچ کشور همسایه ای با این گویش و زبان سخن گفته نمیشود.
پس به احترامِ میلیونها لرزبانِ پاک نژاد, از مردم پوزش بخواه.
یعقوبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
14
11
بعضی ها آتیش بیار معرکه هستن! گاهی تو شوخی یه جمله ای گفته میشه که اصلا گوینده منظور بدی نداره. ولی اد بعضی ها میچسبن به همون جمله تا جنجال و اختلاف بر پا کنند!! بابا مثل یه خانواده یه کم با هم مهربون باشیم و گذشت داشته باشیم! چطوره یه خارجی که میاد تو ایران بگرده این همه مردم بهش لطف دارن ، پذیرایی میکنن، کمکش میکنن.....ولی با خودمون قهریم!! توروخدا بذارید این مهربونیها فقط برای بیگانگان نباشه! والسلام با احترام
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
7
16
بهاره رهنمابایدممنوع تصویربشع ک هیچکس اجازه ب خودش نده ک درموردلرهاخادنظربده
راضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
5
12
ما به لر بودن مون افتخار میکنیم.. کسایی اصالت ندارن که با گذر زمان اصالت و قومیت شون رو فراموش میکنن..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
3
12
من دارم به مظلومیت قوم لر فکر می‌کنم، چرا که اگه این توهین به قوم دیگه ای می شد مسوولان صدا و سیما آسمان و زمین رو به هم می دوختند تا کسی رو که بی احترامی کرده سر جاش بشونن مثل همون کار هایی که چند سال پیش تو برنامه عمو های فیتیله ای در توهین به قوم ترک اتفاق افتاد ولی با این که، این چندمین بار هست که به قوم لر توهین می شود صدا و سیمای ما انگار مرده است. فقط می تونم به خاطر این اوضاع تاسف بخورم.
پسر لک
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
2
16
فرهنگ و اصالت لر را تاریخ ،جنگها و موزه ها فریاد میزنند،نه خود باخته ای مثل شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
3
16
اخه اگه بخوام توهینتونوباتوهین جواب بدم اصالت لربودنم زیر سوال میره به نوبه خودم ازلرررررررررررربودنم افتخار میکنم.شمابه قول خودتون تحصیل کرده هستین هه ماشالاچشم نخوری،یه نصیحت خواهرانه برواول اصالت خودتو اصالت لرو سرج کن ببینم اون وقت میتونی اسم لربه زبونت بیاری اخه من نمیدونم به چیت مینازی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
4
8
بهتر مواظب حرفهایمان باشیم .هر مشهوری مقبول نیست.
امید
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
2
8
ذلیخا مُرد از حسرت که یوسف گشت زندانی

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
3
9
ریاست محترم صداوسیماو
ریاست محترم دادسرای فرهنگ ورسانه
ضمن عرض ادب
ایران متشکل ازاقوام وفرهنگ های اصیل بوجود آمده مخصوصا قوم لر نمونه غیرت ومردانگی آنها دردفاع از سرزمین عزیزمان ایران بوده
چنین توهین وجسارتی از سوی خانم بهاره رهنما مستوجب تعقیب کیفری می باشد وی تنها از گفتار خود اظهار ندامت نکرده بلکه مردم را بوسیله وکیل خود تهدید به شکایت نموده
تقاضای برخورد قاطع ومجازات ایشان رادارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
2
15
همه جای ایران سرای من است درود بر لر و ترک کرد و بلوچ و ترکمن عرب و فارس ...درود بر بختیاری ها و لرستانی ها همه اقوام و سلام بر شهرزیبای دورود...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
12
خانم رهنما بقول بیهقی بزرگ فضل جای دگر نشیند . یادت باشد سلبریتی بازیگری بیش نیستی و تا هنرمند شدن بسیار فاصله داری .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
13
متاسفم برا ی عده که شخصیت مث شمارو هنرمند میدونن
متاسففففم
شقایق
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
12
من یه دختر لرم.از نسل کوروش کبیر و آریو برزن کسی که میخواد به ما توهین کنه اول تاریخ رو بخونه.نمیشه که به قوم لر اهانت کرد و از طرفی جلوی کوروش کبیر تعظیم کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
3
8
بهاره رهنما اومد ظاهر زیبا و مغز خالیو به تمسخر بگیره ولی چون پسته ی بی مغزه تا لب باز کرد رسوا شد و خودش شد مثال واضح برای منظورش.» خیلیییی عالی بود
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
8
از مسئولین محترم میخواهیم که جواب قانع کنندهای از خانم بهاره به ظاهر محترم در خصوص توهینی که به قوم با اصالت لرکه همیشه در صحنه در مقابل تهاجات فرهنگی وسیاسی و جنگ اقتصادی بیگانگان در راس ان آمریکا و اسراییل همچون کوهی استوار ایستاده بگیردودرس عبرتی باشد برای هر کسی که به هر کدام از اقوام ایران عزیز توهینی نابخردانه مبکند .باتشکر
م.ج
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
6
متاسفم واسه این صدا و سیمای بی دروپیکر
که اجازه میده هر بی سروپایی اقوام ایرانی را به سخره بگیره
خانم برو سروضع و طرز فکر خودتو اصلاح کن بعد بیا نظر بده
آسیه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
3
7
خانم راهنما باید دهنتو آب بکشی اسم دخترای لر رو به زبون بیاری مشهوریتت بخوره تو سرت ،طرز فکر خودت یه نگاه بنداز،خیلی بیشعوری که به خودت اجازه دادی در مورد لرا حرف بزنی واقعا برات متاسفم ،استاد دانشگاه
En
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
8
با سلام اینجانب لک زبان هستم در لرستان زیبا زندگی میکنم.به کشورم و همه زبانهای افتخار میکنم و همه مردم سرزمین بزرگ ایران محترم آمد.مردم لرستان از زمان های کهن و گذشته از سرزمین ایران هرموقع لازم بوده دفاع کرده و به ایرانی بودنش افتخار میکنم.زنده با ایران سرزمین بزرگان و نجیبان
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
8
4
اگه دقت میکردن بجای برداشت منفی اینطور برداشت میکردن که ظاهر نیکول کیدمن غرب گرا ولی طرز فکرشون با اصالت و ایرانی چون لر
چرا فقط جبهه گیری نابجا و نابخردانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
1
5
بنام خدای که داناتر ازاون کسی نیست وبنام اهورا مزاد که ماراو به رفتار نیک و.......دعوت کرد ومار وصیت نمود.مانه کسی تهدید به مرگ می کنیم نه تووجودم خانوم رهنما اول ازهرچیزی خدااینقدر بهتون عقل شعور داده که بفهمید ته دیالگتون چیه تازه کارم نیستید.واقعا که به عقلی کردی این حرف از یه ادم چهر محبوب بعید.ماقوم لرهمه جوره افتخارمی کنیم به خود افتخارمی کنیم ومی بالیم ریشه لراینقدر تواین خاک مستحکم شده که بااین حرف شما حتی یکم ازش کم نمیشه قوترمیشه.امیدوارم که خدا یه عقل درست حسابی بهت بده وزبونت به اندازه عقلت به کاربندازی....من ازکلیه لرزبانان عزیزم خواهش می کنم از حرف یه ادم دلقک صفت اصلا ناراحت نشن بیشترازخانوم رهنما انتظار نداشته باشیم.ایران سرای من است قوم عزیز لر منزل ووطن من است.همتون دوست دارم سی همه گویل ودویل ایرانی ایمیرم.سی همتون ارزوی تن درستی اینکم زندگی باعزت براتون ارزو ایکنم.کوچیک شما............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
7
به بهاره رهنما بگین خودشیفته وبی مصرف اگه سیاستمدارها اینقدرکه به فکرپرکردن جیب پایتخت بودن به فکرآبادکردن سرزمین لر نشین بودن، یه کسی مثل توبه جایی نمیدسید که طرز فکر ادم های لر صبورو آبرومند نجیب وخامش رامسخره کنه.
امین از تهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
7
خانم رهنما خوشبختانه اینقدر بین مردم محبوبیت ندارید که در باره کار زشت شما صحبت کنیم فقط بدانید شما جز بازیگران درجه ده کشور هستین که افکارتان مثل بازیگریتان در سطح خیلی پایین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
8
آدم های بی اصالت مثل پسته بی مغز تا دهانشون باز میشه پوچیشون معلوم میشه.به جای هوس بازی برو در مورد تاریخ لر و دلاوری های دختران لر مطالعه کن
مهدیه جمالی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
9
من یک دخترلرهستم ک ب لربودنم خیلی افتخارمیکنم اینکه بهاره رهنماب ماتوهین کرده من ودبگردختران سرزمینم میگوییم ک اوبایدازجلوی دوربین معذرت خواهی کندمن ب شخص افتخارمیکنم ک مثل بهاره رهنمانیستم من یک لرم و باافتخارسرم رابالامیگیرم وهمیشه این رادرهمه جامیگویم واصلاحرف بهاره رهنماروب دل نمیگیرم چون اویک زن بدون کمالات وخودشیفته ای هست
forozan
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
7
اصالت ما لرها پیداست اصالت تو چیه
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
4
واقعا برای خانم‌ رهنما متاسفم من خودم یک لرم وواقعا اجازه نمیدم کسی به قوم لر یا کورد توهین کنه ۰ون قوم لر وکورد اصیل ترین قوم ایرانه
صدف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
7
با سلام خدمت عزیزان
در مورد صحبتی که خانم رهنما کردن یک مثال بوده و هست منتها گفتار درستی نداشتن و موجب سوتفاهم شد و اینکه کسی یک بازیگر رو تهدید به سم پاشی نمیکنه بنده لر شهرک امام هستم ولی نه صحبت خانم رهنما و نه تهدیدهارو نمیپذیزم
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
6
باسلام
بنده چند سالی هست که با دوستان لرتبار ایران زمین در ارتباط هستم واقعاً این مظلومیت را در این قوم غیور مهماندوست و وطن پرست بسیار مشاهده کرده‌ام افرادی که نمی توان چه اسمی روی آنها گذاشت دچار توهم شده و به جای اینکه به سنت ها و رسوم کهن و جاودانه اقوام مختلف ایران زمین بپردازند فقط قصد دارند خود را مطرح کند. واقعاً برای این گونه افراد که الگوی بعضی از جوانان ساده این سرزمین قرار می گیرند باعث بسی تأسف و تاثر می باشد چراکه به قول معروف : انسان در زیر زبانش پنهان است.
پس نباید به ظاهر افراد اعتماد کنیم و آنها را با زر و زیور ساختگی به عنوان الگو قرار دهیم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
3
سلام، جای بسی تاسف است، همه ی اقوام ایرانی به منزله ی فرزندان یک خانواده هستند، که آن خانه ایران عزیز است و فرزندان آن اقوام ایرانیست، بنده لرم و به لر بودنم افتخار می کنم، بیایید به جای تفرقه افکنی با هم مهربان و همدل و صمیمی باشیم، همدیگر را دوست داشته باشیم، انسانیت را همیشه سر لوحه ی کارمان قرار دهیم، به قول شیخ عجل سعدی شیرازی، بنی آدم اعضای یکدیگرند،. که در آفرینش زیک گوهرند، زنده باد ایران، زنده باد انسانیت و معرفت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
3
مابه لر بودنمون افتخار میکنیم....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
3
خانم رهنمای عزیز اشتباه بزرگی کردید قبول کنید
En
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
2
ایران کشور عزیز ما پر است از زبان ها و لهجه های و قوم های متعدد که همه محترم آمد و طی زمانهای گذشته تا الان برای دفاع از آن همه جنگیده اند باشد که با احترام و حفظ زبان و ارزش های کشورمان به هم احترام بگذاریم.ایران سرزمین بزرگان و نجیبان
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
به‌احترام‌هنرمند‌ارجمند‌جناب‌فریبرز‌عرب‌نیا‌که‌انصافا
مثل‌بعضی‌ها‌مرتب‌‌فکر‌جار‌وجنجال‌وخود‌نمائی
وعقده‌گشائی‌‌نیستند‌‌وهرگز‌حاشیه‌ساز‌ورسانه‌ای
نبوده‌‌واصالت‌ایرانی‌وهویت‌ملی‌خود‌را‌حفظ‌کرده
وکلا‌نقشهای‌بسیار‌زیبائی‌در‌قاب‌تلوزیون‌‌در‌خانه‌های
ایرانیان‌ایفا‌کرده‌ومن‌به‌عنوان‌یک‌لر‌بختیاری‌ودادش
کوچک‌اقا‌فریبرز‌از‌این‌ضعیفه‌گذشتیم‌واورا‌به‌مولا
علی‌سپردیم‌که‌مظهر‌عدالت‌است
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
کسی که اصالت نداره درمورد اصالت لرها اظهار فضل نمی کنه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
3
0
یک اشتباه کرده اینقدر دنبالشو نگیدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
لر بود افتخار ماست بهاره خودش مال کجاست فکر کن بد حرف بزن
موسی جلیلیان
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
خانم رهنما خداوند در کتاب مقدسش آورده السنتکم والوانکم با زبان و رنگ مخلف انسانها خلق کردیم پس نه تو بلکه هیچ انسانی حق برتری جویی ندارد مگر درتقوا و درسوره حجرات اومده قومی قوم دیگری را مسخره نکند شاید آن قوم ازشما بهترباشد من باور می کنم شما هدفتون تخریب اصالت خاصی نبوده ما برادریم و خواهر و هموطنیم نباید حرفهایی زده بشه که باعث رنجش خاطر کسی بشه وگرنه درپیشگاه الهی جوابگو خواهیم بود
لرزبان
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
بنظرمن سروش صحت باید عذر خواهی کنه چون میتونست این قسمت رو اصلا پخش نکنه ...با این برنامه مزخرفت شدی بازیچه چند تا خانم
محسن
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
مهم اصالته که نشون دهنده قدمت شخصیت فرهنگ و....یک قوم میباشد نه
من یک لر هستم و همیشه هم افتخارم اینه ..
لر استان فارس نوراباد ممسنی هستم .حدود ۱۲ساله مهندس عمران در تهران هستم .همیشه هم در هر پروژه ای حتی ملی که بودم اول لری صحبت میکنم اگه طرف مقابلم زبونم رو نفهمید اون موقع فارسی صحبت میکنم .چون من از اصالتم فرار نمیکنم .من یک ایرانی یک لررررررررررممم
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
غلط کرده هرکس بخواهد به قوم لر توهین کنه زمانی که اروپایی‌ها توعصر یخبندان بودن وهنوز به وجود نیومده بودن قوم لر در اینجا درحال ساخت مفرغ طلا بوده واسب رام می‌کرده و فرهنگ واصالت دیرینه دارن واز همه دنیا از لحاظ فکری و فرهنگی جلوترن وطرز فکر لرها(اشیایی که از زمان گذشته ساختن) الان توی بهترین موزه های اروپایی روزانه هزاران باز دید کننده داره ودارن بهشون افتخار میکنن.
مونسان
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
باسلام اقوام لر اکثرا سیدند ازنسل پیامبرند ص. دشمنان چقدر به اجداد پیامبر ص. وخود آن حضرت هر روز تهمت میزنند اکنون در ایران ما هم رسم کور غرب گراها شروع شده است اقوام لر از خود میگذرند اما ازحق و عدالت نه. فقط درمقابل صفویان و انقلاب اسلامی که تنها خواسته شان بوده همکاری کرده اند ولی در تمام قرون گذشته برعلیه ظالم سروتن داده اند بطوری که شاه قبلی تنها برعلیه دوخانواده در کهگیلویه. هفت فروند هواپیما بمباران می کردند در تنگ دره سرد لوداب که در تاریخ ماندگار ه جنگجو ومبارز بودند حکومتها ازشون ترس داشتند اما رعوف ومهربانند خانم رهنما هم اشتباه کرد اگر چهل آیه از سوره. نور. را حفظ کردی این عزیزان شما را خواهند بخشید چهل آیه از سوره. نور. را حفظ کنید. خانم. رهنما. برای بخشش از سوره نور چهل آیه
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
سلام .سعی کنید گاهی قرآن بخوانید با تفکر.«ان اولی الناس.....68-آل عمران» نزدیکترین شما به ابراهیم کسانی هستند که ایمان آورده اند و از او پیروی کرده،و این پیامبر و خداوند سرپرست مؤمنان است.در نهج البلاغه از این آیه برداشت ضد نژاد پرستی میشود .سعی کنید برسد بدست او شاید رستگار شود.
دختر امروزی لر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
من با افتخار کامل دختر امروزی لر هستم.
با دیدن فیلمتان متوجه شدم که گویی جام تهی فرهنگ را تا ته نوشیده ای که چنان مست و بیفکر سخن میگویی. جالب است نه ظاهرت شبیه نیکول کیدمن است نه از فرهنگ غنی لر بویی برده ای.
تو و امثالت اگر دیالوگی برایتان ننویسند چنان فاجعه بی فرهنگی را به بار خواهید آورد که جمع کردنش مثل آب ریخته است.
توجیحتم مثل حرفهایت در شام ایرانی سرشار از بیفکری و نادان فرض کردن مخاطب است.
حکایت تو مرا یاد ضرب المثل "از کوزه همانبرون تراود که در اوست" می اندازد.
ایران
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
ما قوم لر تهاجم زده نیستیم، لر یعنی ریشه واصالت وفرهنگ اصیل، از دهات نیومدیم شهر ببینیم وتوهین به دیگران کنیم، خدایا شفا بده مغزپوچ وبی عقل رو
h-sh
Germany
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
با سلام
بنده به عنوان یکی از افراد طرفدار سینما'تئاتر و تلویزیون' خانم بهاره ی رهنما را به عنوان یکی از پرکارترین هنرپیشه ها قبول دارم و اتفاقا" از هواداران ایشان هستم.اما به نظرم انسان در هر جایگاه و موقعیتی که باشد ممکن الخطاست و چنانچه نا خواسته اشتباهی مرتکب شد' منطقی ترین کار این است که اشتباهش را پذیرفته و بابت آن عذر خواهی کند.به نظر بنده ایشان به مصداق ضرب المٹل مشهور "خواست ابرویش را درست کند زد چشمش را هم کور کرد" با توجیهاتشان کار را بدتر کردند.مٹلا به جای کاربرد " اگر شما عزیزان عجول نبودید" که بار معنایی منفی دارد; می توانست بگوید" اگر شما عزیزان عجله نمی کردید"ـ که دقیقا" همان مفهوم را دارد بدون بار معنایی منفی ـ و یا اشاره کرده اند که استاد دانشگاه هستند ـ آیا با چنین ادعایی که کرده اند; در دانشگاه صاحب کرسی استادی هستند یا چند ساعتی به عنوان مدرس تدریس می کنند؟ که در هر صورت ربطی با موضوع ندارد و می تواند بیانگر تفاخر باشد ـ مخلص کلام: به اعتقاد بنده بهترین کار این است که با بیانی ساده از" قوم بزرگ لر " به خاطر عدم دقت کافی در گزینش کلام عذر خواهی نمایند. بدون تردید مورد قبول این قوم فهیم و غیور قرار خواهد گرفت.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
1
2
هم وطنان عزیزنبایدازسخنان یک انسان بی سوادوبی شعورناراحت شدخانم رهنمافکرکرده یه چندتای فیلم بازی کرده یه ذره به ظاهرش باکمک عمل وآرایش....رسیده عددی است
عالم شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل
محمود از آبادان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
2
0
با سلام خدمت تمام ایرانیهای عزیز،بنده عرب هستم و اهل خوزستانم.خلاصه بگم فرقی نمیکند تمام قوم و اقوام لر و کرد و ترک و بلوچ و عرب و...همه اهل غیرت و معرفت هستند و بخصوص ما عربها وصلت خیلی زیادی با لرها داریم چون میدونیم ناموس پرستن ،ولی خداییش دیگه جریان رو کش ندید ،حالا بنده خدا یه چیزی گفت منظوری نداشت .بسه خاهشن
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
از وسایل خونتون بگیر تا مارک لباسهاتون و..... الگوبرداری از کوروش کبیر هست که لر هستش
پس با افتخار بگو ای کاش من هم یک لر بودم نه یک انسان بی ریشه و بی هویت
~~
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
لر بودن افتخاره و خانم بهاره ~رهنما باید جلوی خود لر ها معذرت خواهی کنه . حتی شوخیش هم خوب نیست
بهمن
Germany
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
1
این قوم لر بود که باغیرت و تعصب هشت سال سینه های خود را در گرمای خوزستان درمقابل دشمن قرار داد تا توو در بهترین جای ایران و بهترین اب هوای کشور زندگی کنی
نواب
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
0
2
خانومی که خودتو استاد دانشگاه میدونی واقعا جای تاسف داره شما هنوز معنی واقعی استاد بودن و نمیدونی حالا هرچند امثال زیادی مثل شما در دانشگاه ها و سایر ارگانها مشغول به آبروریزی هستن بجایی این حرفها و کمبود های که دارین اول برین یه تاریخ و مطالعه کنین بعد بیاین بجای بزرگ کردن یه عده تن نفر اجنبی ملت و اقوام خودتونو تحقیر کنین
م
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
سلام قلعه ی سردار اسعد بختیاری توی شهر منه خانم رهنما بیا از شهر من دیدن کن و اصالت ما راببین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
معلومه یع عده اصل ونصب ندارن که تا میتونن حرف زشت میزنن
تورنتو
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
0
0
طرز فکر لر مثل کورش بزرگ است چون نژاد است دیگر
بهاره رهنما باید جلوی تلویزیون از همه لر ها معذرت بخواد ....صدا سیما هم باید کاری میکرد که جلوی همه عذر خواهی کنه ولی افسوس کو نظارت
لر
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
لرم ،از وارثان ومالکان این مرز بوم، خاستگاهم زاگرس است و زاگرس ب پاکی و نجابت قومم شهادت میدهد از ایلام باستان تا زمان حال ، و میداند که لر بزرگ و با شهامت بوده و هست ،سربلند و باافتخار چون مادرش زاگرس .. در برابر مغول تیمور سکندروعرب ووو.. پیروز
و سربلند ،هیچ جای تاریخ نوشته ای نیست از شکست قومم و چ با افتخار ب اصالت خود می بالیم ،میدانیم چند دهه ای هست خاینین در صدد تخریب این قومند ،از فیلم دختر لر اسم بردی اما اگر استاددانشگاه هستی و با کمالات(البته ب گفته خودت) باید بدونی اون فیلم هم با نیت در تخریب قوم لر ساخته شد..
اما ب قولی :
ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگاه توست
عرض خود میبری و زحمت ما می داری
زنده باد ایران و ایرانی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
از قدیم گفتند جواب ابلهان خاموشیست
من به لر بودنم افتخار میکنم نه تنها من بلکه تمام لر ها به لر بودن خودشون افتخار میکنن
لر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
1
با سلام خانوم رهنما مفتخر هستم که از قوم لر هستم ..واصالت دارم ..چیزی که شما از اون بویی نبردی ..واسه جامعه هنرمندان متاسفم که همچون شمایی بینشون قد کشیدی ..
با نان
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
من از اینکه لرم به خودم میبالم
سیدکاظم قاسمی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
1
سلام خانم رهنمابه پول خیلی اهمیت می‌دهند د رصورتی که ایشان درمشهدباگروهشان تعاتری بازی کردن که لوازم صوت راازاینجانب کرایه کردندوباوجودیک سال ونیم ازاین اجراهنوزمبلغی پرداخت نکردندایادرست است
حنا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
1
حرفي كه از دهن بيرون مياد مثل سنگي هست كه به سمت شيشه اي پرتاب ميشه و اون رو ميشكنه. وقتي شيشه شكست ديگه شكست، وقتي آبي ريخت ديگه ريخت، آب رفته به جوي باز نخواهد گشت.
هركس هرجور حرف ميزنه تربيت، شخصيت و فرهنگش رو نشون ميده. پس بهاره رهنما همينه كه هست. بازيگران تافته جدا بافته از مابقي آدم هاي نيستن. ما با فيلم هاي بازيگران نمي تونيم شخصيت اونها رو بشناسيم. بلكه اين جور مواقع هست كه يكباره با يه اتفاق يه جايي يه جوري يه روزي خودشون رو نشون ميدن.
لطفا كساني كه عذرخواهي ايشون رو پذيرفتن از طرف همه جامعه ايراني و اقليت قومي نيازي نيست بخشندگي خودشون رو نشون بدن.
و لطفا بي جهت از طرف جامعه لر زبان خودتون رو لر نشون نديد و نگين عذرخواهي كردن ديگه ببخشيدشون.
من به نوبه خودم نمي بخشم. و متاسفام براي صدا و سيما
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
0
1
بهاره رهنما همش دنبال شوهر کردن وتور عروسی بود وقت نکرد آداب حرف زدن را یاد بگیره زیاد بهش سخت نگیرید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
0
0
من خودم لرم و به لر بودن خودم افتخار میکنم لازم نیست شما بیای باد بدی
..
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
متاسفم برای بهاره رهنما و مسئولین
محمد م
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۶
0
0
سلام .بهاره رهنما حالاشد لر استان مرکزی!!!!!!.خخخخخ.ایشون متولد روستای ابراهیم آباد اراک هستند .که فارس زبان هستن .نه ترکن و نه لر.خانم حرف بی ادبانه خودشو اینجوری میخواد توجیه کنه.بعدشم فرضا منظورت فیلم دختر لر و فیلم های امروزی کیدمن بود و هر چیز دیگه ای که تو ذهنت بود.مردم که علم غیب ندارن که شما در ذهنت چی فرض کردی پس لطفا به ظاهرم که شده مودب باش.خداوند بهت لطف کرده بدون هیچ مهارت خاصی بازیگر و مشهور شدی پس قدردان خداوند باش و به همین میزان شهرت بسنده کن.و با کارها و حرفای عجیب سعی نکن بیشتر ازین خودتو معرفی کنی و حاشیه درست کنی.چه لذتی می‌بری ازین حاشیه ها و سرزبان افتادنها؟!بعد میگه دنبال حاشیه نیستم .باید از پیمان پرسید تو چطور آدمی هستی.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
0
0
ما ها ب لر بودنمون افتخار می کنیم
فاطمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۴
0
0
من لرم به لر بودنم افتخار میکنم. اگربدونین بیشتر دانشمندان ایران لر بودن:و مردم لربه خاطر کشورشون جونشونو میدن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->