اعلام ۹۶۴ مورد کودک‌آزاری از ابتدای سال تاکنون به اورژانس اجتماعی استان  مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: سال گذشته سیر صعودی طلاق در خراسان رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی های صوتی با کاشت درختان حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ضروری است

  • کد خبر: ۵۱۹۸۷
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
  • ۱
اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا ضروری است
یکی از روش‌های درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹، استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی است. اقبال بهبود یافتگان کرونا در خراسان رضوی به اهدای پلاسما کم است و تاکنون درصد اندکی از بیماران بهبود یافته کووید ۱۹ در این زمینه اقدام کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۰۰ بیمار بهبود یافته از کرونا در خراسان رضوی برای اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که درصد اندکی از کل بهبودیافتگان را شامل می‌شوند.

دکتر مجیدعبداللهی ادامه داد: این در حالی است که استفاده از پلاسمای خون بهبود یافتگان کرونایی به عنوان یکی از روش‌های درمانی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه به درخواست مراکز درمانی پلاسمای بهبود یافتگان کرونا در اختیار این مراکز قرار می گیرد، گفت: در برخی اوقات فرد از بیماری کرونا نجات یافته است، اما میزان آنتی بادی خون وی در حد مورد نیاز نیست و باید دو هفته بعد مراجعه کند.

وی افزود: اکنون ذخایر خونی در استان خراسان رضوی به نسبت بهبود یافته است اما در بخش ذخایر پلاسما کمبودهایی احساس می شود لذا از بهبود یافتگان کرونا تقاضا داریم با اهدای پلاسما خون خود جان بیماران کرونایی را که اکنون در بیمارستانها بستری هستند نجات دهند.

خراسان رضوی پس از استان‌های تهران و فارس رتبه سوم کشور را از نظر تولید خون دارد و تامین خون ۶۰ بیمارستان استان را عهده دار است.
۱۲ پایگاه اهدای خون در خراسان رضوی فعال است که ۶ پایگاه از این تعداد در مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان دایر هستند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
0
من کرونا گرفتم بعد از کلی گرفتاری و .... خوب شدم حالا برا اهدا پلاسما رفتم سازمان انتقال خون شهر همدان بهم میگن ما ست دریافت پلاسما نداریم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->