نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳) خبر خوش برای جانبازان | جزئیات جدید از نحوه ثبت سفارش خودرو اعلام شد سهمیه اقلام تنظیم‌بازار هیئت‌های مذهبی ویژه ماه محرم و صفر اعلام شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) کاهش یک میلیون و ۱۰۰ هزار‌تومانی سکه طلا در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) اطلاعیه آزمون استخدامی مشترک دستگاه‌های اجرایی ۱۴۰۳ مربوط به ایثارگران قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | ریزش ۱۲ درصدی چری آریزو ۵IE واکنش بازار خودرو‌های داخلی به انتخابات چه بود؟ | افت قیمت ۱ تا ۴.۵ درصدی داخلی‌ها ثبت‌سفارش واردات خودرو به مناطق آزاد ابلاغ شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | واردات کدام خودرو‌ها همچنان ممنوع است؟ سقوط آزاد بیت‌کوین | آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان امروز شنبه (۱۶ تیر ۱۴۰۳) جزئیات وام جدید نهضت ملی مسکن | مبلغ و اقساط ماهانه چقدر است؟ مصرف ۱۲۲ میلیون متر مکعب سوخت سی. ان. جی در سه ماهه نخست سال جاری در خراسان رضوی قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | واکنش بازار به انتخابات ریاست جمهوری و ریزش دلار به کمتر از ۶۰ هزار تومان رشد ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در یک ساعت ابتدایی بازار سرمایه قیمت روز انواع میوه و صیفی جات در مشهد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) | خیار و گوجه فرنگی کیلویی چند؟ سایپا قیمت محصولات خود را افزایش داد + جدول قیمت طرح تبدیل حواله پژو پارس ایران خودرو به سایر محصولات (تیر ۱۴۰۳) نحوه محاسبه کمیسیون بنگاه املاک چگونه است؟ ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند
سرخط خبرها

«خودروی مردمی» و ارزان قیمت ایران خودرو به‌زودی معرفی می‌شود

  • کد خبر: ۵۲۴۴۹
  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
  • ۷
«خودروی مردمی» و ارزان قیمت ایران خودرو به‌زودی معرفی می‌شود
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از تولید خودرو‌های ارزان قیمت با عنوان «خودروی مردمی» با مشارکت صنعت خودروسازی کشور با حداقل هزینه در طراحی خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فرشاد مقیمی با اشاره به مفهوم خودروی ارزان قیمت در خصوص اقدامات انجام شده در جهت ارزان سازی خودرو‌های تولید داخل اظهار داشت: منظور از تولید خودرو‌های ارزان‌قیمت، این است که بتوانیم خودرویی را با حداقل هزینه طراحی کنیم و البته نباید تصور شود که این خودرو‌ها از رده خارج یا بی‌کیفیت خواهند بود بلکه خودرو‌هایی مدرن و با طراحی به روز هستند، اما طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که کمترین هزینه برای تولید آن‌ها صرف شده است.


وی همچنین کاهش هزینه تولید را وابسته به افزایش تیراژ دانست و گفت: در این مرحله قرار بر تولید خودروی ارزان قیمت توسط شرکت ایران خودرو نیست بلکه قرار بر این است که صنعت خودروسازی کشور اقدام به تولید یک خودروی مردمی نماید.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ادامه داد: کاهش شدید هزینه‌های سربار از نتایج افزایش تیراژ این خودرو‌ها است که می‌تواند در بحث کاهش هزینه‌ها کمک کند.


مقیمی گفت: این خودرو‌ها در تیراژ بالا تنها برای بازار کشور دیده نشده و صادرات به خارج از کشور نیز مدنظر است.


وی در ادامه به قوای محرکه این نوع خودرو‌ها از جمله حجم پایین موتور آن‌ها اشاره کرد و افزود: عملکرد و کارایی این موتور‌ها در حد موتور‌هایی است که برای سایر خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو کاهش قیمت این خودرو‌ها را تنها منحصر به زمان خرید و فروش ندانست و تصریح کرد: هزینه‌های نگهداری خودرو و مصرف این خودرو نیز می‌بایست کاهش یابد بدین معنا که نوع موتور طراحی شده، باید مصرف سوخت را کاهش دهد.


مقیمی افزود: این خودرو یک خودروی سبک با وزنی حداکثر ۷۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم خواهد بود که آلیاژ‌های خوبی در تولید آن به کار رفته است.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در مرحله فعلی دو مدل گِلی این خودرو در ایران خودرو ساخته شده و تلاش بر این است که در بهمن ماه سال جاری این خودرو معرفی و رونمایی شود.


مقیمی در پایان ضمن اشاره به نامگذاری این خودرو تحت عنوان «خودروی مردمی» خاطرنشان کرد: پلتفرم این خودرو‌ها به صورت مشترک توسط صنعت خودروسازی کشور ساخته می‌شود و قرار بر این است که قطب‌های اصلی صنعت خصوصی نیز در این حوزه مشارکت داشته باشند.

منبع: ایکوپرس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
Armin
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
1
0
وایسا الان میام میخرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
2
مردمی رو خوب اومدی خخخخ
مردم داری ایران خودرو و سایپا در جهان زبانزد خاص و عامه خخخخ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
خدا بخیر کنه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
ببخشید منظورتون از خودورو ماشین کنترلی نیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
این توهین به مردم است شرافت مردم را زیر سوال نبرید مردم ایران که از شما گدایی نمیکنند خودرویی ه 50 میلیون هست رو 120 میدن ما ایرانی ها سر هم کلاه میگذاریم
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
1
دوست دارم فقط نظرات رو بخونم که اثری ازشون تابحال ندیدم.
قرار بود سمند خودروی مردمی باشه و جایگزین خودروی مردمی پیکان
گویا نشد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
0
1
بقرآن مسولان ما موقع نشر این موضوعات از شدت خنده شکم درد می‌شن،، کسی که بهترین برند خودرو رو سوار میشه کی میاد برای من و تو خودرو خوب بسازه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->