سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شناسایی گونه جدیدتر ویروس کرونا در انگلیس

  • کد خبر: ۵۳۶۲۳
  • ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳
شناسایی گونه جدیدتر ویروس کرونا در انگلیس
وزیر بهداشت انگلیس گفت: گونه جدیدتری از ویروس کرونا شناسایی شده که از انواع قبلی عفونی‌تر است. این گونه که اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده، جهش یافته‌تر است و قدرت سرایت بیشتری دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزیر بهداشت انگلیس روز چهارشنبه از شناسایی گونه جدیدتری از ویروس کرونا که عفونی تر از انواع قبلی است خبر داد و گفت تاکنون دو نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند. مت هنکاک با حضور در نشست خبری از دفتر نخست وزیری انگلیس عنوان کرد که این گونه اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شده است. وی بر همین اساس تصریح کرد تمام افرادی که طی دو هفته گذشته در آفریقای جنوبی بوده یا با مسافران از این کشور در تماس بوده‌اند باید سریعا خود را قرنطینه کنند.

وزیر بهداشت انگلیس تحولات اخیر را به شدت نگران کننده توصیف کرد و گفت گونه جدیدتر ویروس کرونا جهش یافته‌تر و قدرت سرایت بیشتری دارد.

وی بر همین اساس مناطق بیشتری از کشور را تحت پوشش بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی (رده ۴) قرار داد و افزود: ما متوجه شدیم که سطح سوم محدودیت‌های کرونایی برای مهار گونه جدید ویروس کرونا کافی نیست و بنابراین لازم است تا مناطق بیشتری از شرق و جنوب شرق را تحت پوشش سطح چهارم قرار دهیم. ما همچنین در رابطه با بخش‌هایی از جنوب غرب کشور که نشانه‌هایی از شیوع گونه جدید مشاهده شده اقدام خواهیم کرد.

اولین گونه جدید ویروس کرونا در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد. بوریس جانسون شنبه گذشته با افزایش سطح محدودیت های کرونایی در جنوب شرق این کشور، به مرحله‌ جدیدی که فقط عنوان قرنطینه را یدک نمی‌کشد، کریسمس میلیون‌ها انگلیسی را لغو کرد.

این سطح مشابه شرایط قرنطینه است و افراد باید به غیر از موارد اضطراری در خانه بمانند؛ تمام فروشگاه‌های غیر ضروری اعم از کافه‌ها، رستوران‌ها، کلوپ‌های شبانه، سالن‌های بدن‌سازی و آرایشگاه‌ها تعطیل شده و خانواده‌هایی که در یک حلقه ارتباطی قرار دارند قادر به ملاقات با یکدیگر حتی بیرون از خانه نیستند.

وزیر بهداشت انگلیس یکشنبه گذشته اذعان کرد که مهار گونه جدید ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. وی تصریح کرد مردم باید مانند کسی رفتار کند که به این ویروس مبتلا شده اند «چون فقط از این طریق می‌توان مانع شیوع آن شد.»

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->