قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه آپارتمان‌نشین مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو دربازار امروز | ۲۰۷ دوباره میلیاردی شد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تعرفه معاینه فنی خودرو گران می‌شود؟ کشف بیش از یک تن نان خشک درمشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌های امسال، ۲۵ میلیمتر بیش‌تر از پارسال | شناسایی ۳۸۹ انشعاب غیرمجاز آب در باغ ویلا‌های اطراف مشهد پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت واقعی مسکن چقدر است؟ | مسکن در ۱۲ سال اخیر ۴۰ برابر رشد قیمت داشته است! چرا با سفر مسئولان اقتصادی کشور به عربستان نرخ ارز کاهش یافت؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چگونه یک مغازه ساندویچی راه اندازی کنیم؟

  • کد خبر: ۵۳۶۳۶
  • ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
چگونه یک مغازه ساندویچی راه اندازی کنیم؟
وقتی زمان زیادی نداریم، وقتی نمی‌خواهیم زیاد پول خرج کنیم، یا وقتی دلمان هوس یک ساندویچ چرپ و چیلی سه‌نان کرده است، باید سراغ اینجا برویم؛ یک اغذیه‌فروشی با سس دست‌ساز. اما یک مغازه ساندویچی را چگونه باید راه اندازی کنیم؟
گروه اقتصاد | شهرآرانیوز؛ وقتی زمان زیادی نداریم، وقتی نمی‌خواهیم زیاد پول خرج کنیم، یا وقتی دلمان هوس یک ساندویچ چرپ و چیلی سه‌نان کرده است، باید سراغ اینجا برویم؛ یک اغذیه‌فروشی با سس دست‌ساز. اما یک مغازه ساندویچی را چگونه باید راه اندازی کنیم؟
 

ویژگی‌های مغازه

برای راه‌اندازی یک مغازه ساندویچی، طبق مقررات اتحادیه باید دست‌کم ۴۰ متر فضا داشته باشید. شاید در فرهنگ عامه به این مغازه‌ها ساندویچ کثیف هم بگویند، اما بهتر است بدانید که بهداشت در این شغل بسیار نظارت دارد و مغازه شما باید همه نکات بهداشتی مثل جدابودن آشپزخانه، داشتن کف‌شور، کف سرامیک و یک روشویی را داشته باشد.
 
اگر قصد دارید مشتری سالنی داشته باشید، باید برای جای پارک خودرو هم فکری بکنید. مکان مغازه شما هرجایی از شهر باشد، مشتری خودش را پیدا می‌کند، اما اگر در کنار مغازه‌هایی مثل تعمیرگاه خودرو، سوپرمارکت و اصنافی که بیشتر روز در مغازه حضور دارند، ساندویچی بزنید، مشتری بیشتری دارید.


تجهیزات لازم

برای اینکه یک مغازه مختصر ساندویچی راه بیندازیم، به اقلامی مثل فریزر، یخچال نوشابه، یخچال ویترینی، مبلمان و فر پخت‌وپز نیاز داریم. کل این اقلام حدود ۷۰ میلیون تومان برایتان آب می‌خورد.

 

خرید اولیه

اینکه هر چندوقت‌یک‌بار برای مغازه خود خرید کنید، به کسب تجربه و تخمین حدودی فروشتان مربوط است، اما معمولا نان به‌صورت روزانه، مواد اولیه خوراکی به‌صورت هفتگی و نوشیدنی‌ها را به‌صورت ماهانه می‌خرند. مواد اولیه ساندویچی شامل نان، سوسیس، کالباس، مرغ، همبرگر، گوشت، پنیر و قارچ هستند. البته این مواد به منوی شما هم بستگی دارد؛ اینکه چه نوع غذا‌هایی را می‌خواهید در آن بگذارید. خرید اولیه که برای یک هفته شما را تأمین کند، حدود ۱۰ میلیون تومان می‌شود.
 

منو و قیمت

اتحادیه برای شما ۳ نوع منو با درجه‌بندی‌های متفاوت در نظر گرفته است. در مغازه چهل‌متری منوی درجه ۳، مغازه تا ۶۰ متر درجه ۲ و مغازه ۸۰ متر به بالا منوی درجه یک به شما تعلق می‌گیرد. حق عضویت سالیانه اتحادیه هم با توجه به همین درجه‌بندی‌ها، از ۵۰۰ هزارتومان تا یک‌میلیون و ۵۰۰ هزارتومان است. بدیهی است که قیمت اقلام در منوی درجه یک از همه بالاتر است، اما این قیمت‌ها نیازمند رعایت دقیق وزن هر نوع ساندویچ است. یعنی شما می‌توانید قیمت هر نوع ساندویچ را با توجه به وزن و محتویات آن تغییر دهید.
 

ارزان یا باکیفیت؟

شاید اساسی‌ترین سؤالی که برایتان در بحث قیمت پیش بیاید، این است که ارزان بفروشید یا گران؟ جواب این سؤال به مکان و مشتری مغازه شما بستگی دارد. اگر در مکانی هستید که بیشتر مشتری‌های شما قیمت ارزان را ترجیح می‌دهند، بهتر است قید کیفیت را بزنید و ارزان بفروشید. برعکس، اگر مشتری شما کیفیت را مدنظر قرار می‌دهد، باید بهترین کیفیت را ارائه دهید و از بالابردن قیمت ترسی نداشته باشید. برای رقابت با هم‌صنفی‌های خود، سعی کنید بهترین کیفیت را با یک قیمت مناسب ارائه دهید.
 

پرفروش‌ترین‌ها

برای یک مغازه ساندویچی، معمولا ساندویچ‌های همبرگر، مرغ و خوراک پرفروش‌ترین‌ها هستند و باید مواد اولیه آن را همیشه داشته باشید.

 

نان اضافه

سعی کنید مشتری خود را از اینکه ساندویچ با نان اضافه سرو شود، منصرف کنید. چون نان اضافه باعث می‌شود که شما از مواد بیشتری در ساندویچ استفاده کنید، درصورتی‌که قیمت اضافه‌تر آن‌قدر نیست که بتوانید سود درخور توجهی کنید.
 

سس فله یا بسته‌ای؟

سس فله شاید صرف اقتصادی نداشته باشد و اداره بهداشت هم به آن گیر بدهد، اما بسیار مشتری‌جذب‌کن است. افرادی هستند که عادت دارند ساندویچ را پرسس بخورند و ترجیح می‌دهند به ساندویچی‌هایی بروند که سس فله‌ای دارند. پس از این موضوع می‌توانید در بازار رقابت برای جذب مشتری استفاده کنید.
 

ساعت کاری

ساعت کاری یک ساندویچی به مکان و همسایه‌های آن بستگی دارد. اگر مغازه شما در کنار پاساژ باشد، باید برای ناهار ظهر‌ها باز باشد. اگر در محلی هستید که صبح‌ها رفت‌وآمد زیاد است، می‌توانید برای صبحانه هم ساندویچ بفروشید.

 

تعداد کارکنان

برای یک مغازه چهل‌متری، ۳ کارگر لازم است که به‌صورت نوبتی کار کنند. پیک موتوری برای مغازه‌هایی با مشتری‌های حضوری و کم به‌صرفه نیست، اما اگر در محله مسکونی مغازه دارید، شاید داشتن یک پیک موتوری محلی سود بیشتری برایتان به همراه داشته باشد.
 

خرید و مشکلات آن

برای خرید مواد اولیه بهتر است کیفیت را مدنظر قرار دهید، اما این را هم بدانید که یکی از چالش‌های شما در خرید، داشتن پول نقد است. زیرا کلی‌فروشی‌ها معمولا به‌صورت نقد جنس می‌فروشند.
 

محصولات اضافه

در کنار فروختن ساندویچ، خریدن پیراشکی و سمبوسه از تولیدی‌های موجود می‌تواند به تکمیل‌بودن منوی شما کمک کند. شما این مدل محصولات را کلی می‌خرید و قیمت هر دانه آن را خودتان تعیین خواهید کرد. فروختن ذرت مکزیکی جلو مغازه به شرط تأمین آشپز آن، ازجمله کار‌هایی است که به جذب مشتری کمک می‌کند. همچنین داشتن سوپ گرم در منو به‌خصوص در فصل زمستان می‌تواند مغازه شما را منحصربه‌فرد کند.
 

دخل و خرج

یکی از دغدغه‌های همیشگی برای ورود به یک کار و کاسبی صنفی نداشتن تصوری از هزینه‌ها و درآمد است. در بخش‌های بالایی مختصری به هزینه‌ها اشاره کردیم. با تجربه‌های این صنف می‌گویند درآمد ماهانه شما از همان قاعده یک سوم پیروی می‌کند. یعنی اگر در ماه ۱۰۰ میلیون هزینه کردید و ۱۳۰ میلیون پول درآورید به اندازه یک سوم هزینه سود کرده‌اید و این سود برای این صنف قابل قبول است. با فروش روزانه حداقل ۲ میلیون تومان این سود تقریبا قابل دسترسی است. هرچند اگر مغازه شما در جای خوبی باشد و کیفیتتان زبانزد شود به سود یک دوم هم طبق آنچه که گفته شد می‌توانید برسید.
 

ساندویچ کثیف تمیز

شاید در نگاه اول فکر کنید که کثیف بودن برای یک اغذیه فروشی فضیلت است! اما اشتباه نکنید. ساندویچ کثیف فقط یک اصطلاح است. سعی کنید مغازه خود را همیشه تمیز و شیک نگه دارید. شیک بودن به معنای هزینه‌های اضافی برای دکور نیست. به عنوان یک پیشنهاد می‌توانید با استفاده از لوازم قدیمی و اسقاطی یک مغازه اغذیه فروشی خاطره انگیز درست کنید که منو‌های آن کاهی و نوشابه‌ها همه شیشه‌ای باشد. مشتری هنگام ورود به مغازه شما به دهه ۶۰ می‌رود و این موضوع قطعا در رقابت با دیگر هم صنف‌های شما می‌تواند مؤثر باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->