حملات موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی (۱۸ تیر ۱۴۰۳) روسیه «هیمارس» مورد استفاده در حمله به سواستوپل را منهدم کرد + فیلم حماس: نتانیاهو موانع بیشتری را در مسیر گفت‌وگوها ایجاد می‌کند حضور مقامات ارشد آمریکا در مصر برای مذاکره درباره توافق آتش‌بس در غزه شلیک ۹۳۰۰ موشک از نوار غزه از هفتم اکتبر سال گذشته سرلشکر سلامی: آمریکا کوچک و ضعیف شده است درخواست مقتدی صدر از طرفدارانش: در مواکب حسینی پرچم فلسطین را برافرازید اردوغان به آمریکا سفر می‌کند بایدن: من بهترین گزینه برای شکست ترامپ هستم! اسماعیل هنیه به پزشکیان تبریک گفت گفت‌وگوی تلفنی پوتین و پزشکیان درباره توسعه روابط ایران-روسیه + جزئیات اردوغان و پزشکیان درباره مسائل منطقه و جهان گفتگو کردند پیام پزشکیان به سیدحسن نصرالله | حمایت از مقاومت با قدرت تداوم خواهد داشت بایدن برای کنگره آمریکا خط و نشان کشید درخواست خانواده‌های اسرای صهیونیست از نتانیاهو پورمحمدی، عارف و مرندی با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند جلیلی با سرپرست ریاست جمهوری دیدار کرد سناتور آمریکایی: پلوسی و اوباما به جای بایدن کشور را اداره می‌کنند در مورد اعضای خانواده مسعود پزشکیان بیشتر بدانید رئیس قوه‌قضائیه: فصل همدلی و وفاق بیشتر است | موظفیم به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم
سرخط خبرها

نامه رئیس جمهور به مجلس درباره اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون تلفیق می‌رود

  • کد خبر: ۵۴۱۹۲
  • ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
نامه رئیس جمهور به مجلس درباره اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ به کمیسیون تلفیق می‌رود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از ارسال نامه‌ای از سوی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: در پی مباحث کارشناسی که نمایندگان درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح کردند و اعتراضاتی که همکاران به نحوه تنظیم بودجه داشتند، با پیگیری رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور نامه‌ای مبنی بر اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس ارسال کردند که برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق بودجه آن را ارجاع می‌دهیم.

 

وی همچنین ضمن تشکر از رئیس دیوان محاسبات برای ارائه گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸، بیان کرد: از اینکه گزارش تفریغ بودجه ۹۸ زودتر از موعد مقرر به مجلس ارائه شد، سپاسگزاریم. این گزارش را به کمیسیون برنامه و بودجه به‌عنوان کمیسیون تخصصی و به سایر کمیسیون‌های فرعی مربوط برای اعمال تبصره ۱ ماده ۲۱۸ ارجاع می‌دهیم.

 

متن نامه رییس جمهور خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

 

«جناب آقای دکتر قالیباف

 

رئیس مجلس شورای اسلامی

 

با سلام و احترام

 

بازگشت به نامه ۷۲۱۶۳/۱۰/د مورخ ۲۵/ ۹/ ۱۳۹۹ جنابعالی و عطف به نامه شماره ۱۰۶۷۸۵ مورخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۹ رئیس دفتر معظم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) آثار تغییرات مزبور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به شرح زیر می‌باشد:

 

۱- افزایش مصارف به میزان ۵۳ هزار میلیارد تومان شامل:

 

۱-۱- بازپرداخت تعهدات دولت به صندوق توسعه ملی بابت اقساط تسهیلات ۱۷۵ میلیون یورویی به بیمه سلامت به میزان سه هزار میلیارد تومان.

 

۱- ۲ – افزایش مصارف بابت جبران موارد مندرج در جدول بند (هـ) تبصره (۴) به میزان ۵۰ هزار میلیارد تومان.

 

۲- کاهش منابع ناشی از مجوز استفاده از ۱۸ درصد سهم صندوق توسعه ملی صرفاً در صادرات یک میلیون بشکه در روز به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان.

 

لذا تراز منابع و مصارف در راستای تحقق دستور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به شرح زیر در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعمال می‌شود:

 

۱- مبلغ ۵۳ هزار میلیارد تومان از محل افزایش فروش اوراق مالی

 

۲- مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان از محل صرفه جویی حین اجرا و کاهش تخصیص مصارف توسط سازمان برنامه و بودجه کشور.»

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->