سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان رضا رشیدپور: دیگر نمی‌خواهم مجری برنامه سرگرم‌کننده تلویزیونی باشم صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنج‌شنبه ۳۰ فروردین۱۴۰۳ آیین مال‌باختگی | چندخطی درباره کتاب «کلاهبردارِ من» نوشته حنیف قریشی برنامه جدید «نیشتر» در رادیو + زمان پخش آهنگ رضا یزدانی را برای «افعی تهران» بشنوید + لینک دانلود گفتگو با سیدعلی موسوی نژاد، کارگردان فیلم «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» | در آینه یک بازی رایانه‌ای
سرخط خبرها

آشنایی با برنامه‌های هفتگی رادیو‌نمایش، روی موج اف‌ام

  • کد خبر: ۵۴۶۴۲
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴
آشنایی با برنامه‌های هفتگی رادیو‌نمایش، روی موج اف‌ام
سفری کوتاه و روزانه به دنیای شعر، داستان، موسیقی و تئاتر روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز و در شبکه نمایش امکان‌پذیر است. گویندگان این شبکه با شعار همیشگی «رادیو‌نمایش؛ پرنیان تخیل و تفکر» به صورت شبانه‌روزی، از رادیو منازل، رادیو خودرو و سایت رادیو نمایش، ما را برای سپری‌کردن دقایقی مطلوب همراهی می‌کنند.
کوچک‌زاده | شهرآرانیوز -  سفری کوتاه و روزانه به دنیای شعر، داستان، موسیقی و تئاتر روی موج اف‌ام، ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز و در شبکه نمایش امکان‌پذیر است. گویندگان این شبکه با شعار همیشگی «رادیو‌نمایش؛ پرنیان تخیل و تفکر» به صورت شبانه‌روزی، از رادیو منازل، رادیو خودرو و سایت رادیو نمایش، ما را برای سپری‌کردن دقایقی مطلوب همراهی می‌کنند.
 
برنامه ثابت و همیشگی رادیونمایش، «نمایش‌های رادیویی» است که به خوانش نمایش‌های ایرانی و خارجی در ساعات مختلف روز می‌پردازد و برای علاقه‌مندان فرصت خوبی است تا با داستان‌های ایرانی و خارجی بسیاری آشنا شوند.
 
چنانکه به‌تازگی نمایش سریالی «ققنوس در موج» با موضوع روایت سیل ویرانگر آق‌قلا در سال ۹۸، هر روز ساعت ۶:۳۰ صبح و تکرار آن در ساعت ۱۷:۴۵ همان روز در این شبکه رادیویی پخش می‌شود.

این نمایش، روایتگر زوج پرستار و پزشکی است که برای گذراندن طرح خود روستایی محروم در شمال کشور را انتخاب کرده‌اند. اما در آخرین روز سال ۹۸، سعید برای خرید به شهرستان گومیشان می‌رود که با سیل آق‌قلا روبه‌رو شده و برای ساخت سیل‌بند در این شهر می‌ماند و ...، اما جمعه این هفته در برنامه «رادیوفیلم» که برگردان رادیویی فیلم‌های سینمایی برای نابینایان و علاقه‌مندان در صبح‌های جمعه است، تنظیم رادیویی فیلم سینمایی «پذیرایی ساده» پخش شد. این فیلم به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مانی حقیقی با بازیگرانی، چون ترانه علیدوستی، مانی حقیقی، صابر ابر است که گویندگی آن را برای برنامه رادیوفیلم، شمسی صادقی برعهده داشت. هم‌زمان با سالگرد سردار قاسم سلیمانی رادیونمایش، برنامه‌ای را با عنوان «او را هنوز نشناختم» که روایت بخشی از زندگی حاج قاسم سلیمانی است، پخش کرد.
 
دیگر برنامه ثابت رادیونمایش، «گیومه»، مجله تحلیلی-خبر است که صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۰ صبح، مسائل روز سینما، تئاتر، هنر‌های تجسمی و موسیقی کشور در ارتباط با هنرمندان و مسئولان بررسی می‌شود. همچنین جمعه این هفته در برنامه «پذیرایی ساده» مانی حقیقی در برنامه «رادیو فیلم» حضور داشت.

اما برنامه‌های «جعبه موسیقی»، «استودیو هشت» و «هزارتوی داستان» برنامه‌های تخصصی رادیونمایش است که اکنون، روزانه یا هفته‌ای یک بار پخش می‌شوند.
 
برنامه یک‌ساعته، «هزارتوی داستان»، جمعه‌ها ساعت ۲۱ به نقد و بررسی آثار نویسندگان جهان می‌پردازد و می‌توان نام افراد شاخصی همچون بورخس، بولگاکف ریونُسوکه آکوتاگاوا پدر داستان کوتاه ژاپن» و ... را در بین نویسندگان دید. هزارتوی داستان در جمعه گذشته، داستان «گل سرخی برای امیلی» نوشته ویلیام فاکنر برنده جایزه نوبل ادبیات را روایت کرد و در بخش کارشناسی به تحلیل و بررسی این اثر پرداخت. تکرار این برنامه هم در روز‌های سه‌شنبه ساعت ۲۱، پخش می‌شود. برنامه نیم‌ساعته «جعبه موسیقی» نیز برای آشنایی با موسیقی فیلم‌های مطرح ایران و جهان تهیه شده است که در این برنامه، داستان فیلم با زیرصدای موسیقی آن از سوی مجری روایت می‌شود و کارشناس ثابت برنامه، روایت درهم تنیده موسیقی و داستان را گزارش می‌دهد و به تحلیل موسیقی در بخش‌های مختلف فیلم می‌پردازد.
 
توجه به مناسبت‌های تقویم ایران نیز در این برنامه دیده شده است. مثلا در هفته دفاع مقدس، به بررسی موسیقی فیلم‌های مهم این دوران پرداخته‌اند یا در روز‌های ماه محرم، موسیقی فیلم و سریال‌هایی همچون «مختارنامه»، «شب دهم»، «روز واقعه» و ... بررسی شده است. اما در این هفته، جعبه موسیقی به سراغ موسیقی سینمای کودک و نوجوان جهان رفت و به بررسی موسیقی فیلم‌های «هری پاتر و سنگ جادو»، «بچه رئیس»، «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «مرد عنکبوتی» و «سرویس تحویل کی کی» پرداخت. این برنامه هر روز ساعت ۱:۳۰ بامداد از رادیونمایش پخش می‌شود و تکرار آن ساعت ۱۳:۳۰ بعدازظهر است.

در دیگر برنامه ثابت رادیو نمایش، «استودیو هشت» از روز شنبه تا چهارشنبه و از ساعت ۱۸:۳۰ به گفتگو با بازیگران، فیلم‌سازان و مجریان تلویزیون درباره حوزه کاری‌شان، علایقشان و این روز‌ها تأثیرگذاری کرونا در کارشان، می‌پردازند. یکی از مهمان‌های این هفته استودیو هشت، منصور ضابطیان بود که با او درباره سفرهایش گفتگو کردند و او سفر‌های خارج از ایرانش را کلاس درس اجتماعی دانست و گفت که معمولا با چمدانی سبک و کوچک سفر می‌کند.
 
تمام برنامه‌های سایت رادیونمایش، ضبط می‌شوند و برای گوش‌کردن دوباره در هر ساعت از شبانه‌روز دانلود می‌شوند. همچنین در صفحه فضای مجازی رادیونمایش به آدرس dionamayesh۱۰۷۵ @ برخی از این برنامه‌ها در دسترس است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->