تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت‌ساله‌شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها
مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد:

۹۶ درصد تماس‌های آتش نشانی مزاحم تلفنی است

  • کد خبر: ۵۶۲۷
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸
۹۶ درصد تماس‌های آتش نشانی مزاحم تلفنی است

مدیرعامل سازمان آتـش نـشـانـی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد روز گذشته و در آستانه 7 مهرماه به عنوان روز ایمنی میهمان پارلمان شهری مشهد بود.
امیر عزیزی در نطق خود در صحن علنی شورا با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تا مهر امسال، 792هزار تماس با مرکز فرماندهی آتش نشانی گرفته شد که از این تعداد تنها 24هزار و 104 تماس واقعی بود؛ به عبارت دیگر بیش از 96درصد تماس هایی که با مرکز فرماندهی برقرار می شود، مزاحم تلفنی است.
وی گفت: این تعداد فراوان مزاحم تلفنی در حالی است که برای ساخت و تجهیز هر ایستگاه آتش نشانی در مشهد هزینه ای در حدود 4 تا 5میلیارد تومان نیاز است. از سوی دیگر هر ایستگاه تنها می تواند 4ثانیه سرعت خدمات دهی آتش نشانی را افزایش دهد. بنابراین باید یک اقدام جدی در حوزه فرهنگ سازی صورت بگیرد.
وی در ادامه به ارائه گزارشی از حوزه آتش نشانی به مناسبت روز ایمنی پرداخت و گفت: امسال یکی از سال های شاخص در حوزه توسعه و بهره برداری از ایستگاه های آتش نشانی است؛ زیرا امسال 5ایستگاه در دست احداث و ساخت، و 2ایستگاه نیز در دست مطالعه است، ضمن اینکه امسال 3ایستگاه آتش نشانی در مراحل توسعه قرار دارد.
عزیزی همچنین آماری از تجهیزات آتش نشانی ارائه داد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته 2پلتفرم(بالابر) 72متری به گمرگ تهران رسیده و مراحل ترخیص آن در حال سپری شدن است. با ورود این پلتفرم ها می توان گفت که آتش نشانی شهر مشهد اولین آتش نشانی کشور است که به این سامانه مجهز می شود.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: هم اکنون آتش نشانی مشهد در حوزه ناوگان عملیاتی 281خودرو دارد، ضمن اینکه 17دستگاه ماشین آلات به ارزش 51میلیارد تومان نیز در دستور خرید داریم. با برنامه ریزی های صورت گرفته، در دهه فجر بخشی از این ماشین آلات وارد سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد می شود. عزیزی گفت: در آتش نشانی مشهد بسته 160میلیاردی نیز در نظر گرفته شده است که شامل 35دستگاه ماشین آلات برای ایستگاه های در دست ساخت
می باشد. مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد همچنین، خرید هزار شیر هیدارنت و جذب 535نفر را از دیگر اقدامات دستور کار سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد اعلام کرد.
عزیزی همچنین آماری از عملیات های خارج از شهر ارائه کرد و گفت: 4درصد عملیات های آتش نشانی، خارج از حریم شهر و حوزه عملیاتی است. در بیان نوع عملیات ها نیز باید گفت که 46درصد آتش‌سوزی مربوط به مجتمع های مسکونی است.
وی درباره اعزام های آتش نشانی نیز گفت: 45درصد اعزام هایی که داریم در حوزه محبوس شدن افراد در آسانسور است؛ که باید در این موضوع نیز اقدامات جدی صورت گیرد تا این رقم کاهش یابد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد تصریح کرد: لایحه حمایت از جانباختگان و ایثارگران را در هیئت مدیره آتش نشانی تصویب کرده ایم. این لایحه مراحل تصویب خود را در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد طی خواهد کرد و امیدواریم امسال به نتیجه برسد. بی شک تصویب این لایحه یکی از حداقل انتظارات آتش نشان‌های فداکار است.
پس از این اظهارات، رئیس شورای شهر مشهد به عنوان آتش نشان افتخاری به لباس آتش نشان ملبس شد. همچنین از آتش نشانان ایثارگر؛ «سیدسعید ویران» و «جواد عادلیان‌فرد» و خانواده شهید آتش نشان «نوروزی» قدردانی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->