افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

تزریق امید به بازنشستگان شهرداری

  • کد خبر: ۶۰۶۴
  • ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۴
تزریق امید به بازنشستگان شهرداری
امسال مدیریت‌شهری ۱۲ میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی نیرو‌های بازنشسته شهرداری هزینه کرده است

ملیحه فلاح - بازنشستگی برهه‌ای جدید در زندگی کاری یک فرد به حساب می‌آید و حمایت از بازنشستگان در دوران فراغت از فعالیت‌های کارمندی و کارگری از مهم‌ترین وظایف مسئولان است. مدیریت‌شهری مشهد نیز در دوره پنجم با ارج نهادن به زحمات کارکنان بازنشسته این نهاد، خدمات متنوع و جدیدی را برای آن‌ها در نظر گرفته و ارائه داده‌ است. صدور بیمه تکمیلی برای کارگران بازنشسته و همسرانشان، بیمه عمر و آتیه و صدور کارت‌های رفاهی در زمره مهم‌ترین اقدامات حمایتی شهرداری مشهد برای بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها به شمار می‌رود.
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی نیز در این‌باره به خبرنگار شهرآرا گفت: امسال مدیریت‌شهری با وجود اینکه جزو تعهداتش نبوده، بیش از 12میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی 6هزار نیروی بازنشسته شهرداری هزینه کرده است.
به گفته بتول گندمی، بیمه تکمیلی برای پرداخت هزینه‌های درمانی بیشتر از هر زمانی در دوره بازنشستگی به درد افراد می‌خورد.
وی با تأکید بر اینکه مدیریت‌شهری توجه ویژه‌ای به جمع زیادی از بازنشستگان دارد، اظهارکرد: مشخص است کسی که سنش بالای 50سال است و ناراحتی قلبی، فشار خون و بیماری‌های زیاد دیگری دارد، نیازمند تأمین هزینه‌های درمان و بیمه تکمیلی است؛ اما افراد پس از بازنشستگی از خدمات بیمه تکمیلی محروم می‌شوند و از این رو مدیریت‌شهری به ارائه بیمه تکمیلی برای این افراد اقدام کرده است. موضوعی که رئیس انجمن صنفی کارگران بازنشسته شهرداری مشهد آن را تأیید کرده و با قدردانی از مدیریت‌شهری و شورای پنجم شهر گفته است: یکی از مهم‌ترین و بهترین خدمات مدیریت‌شهری به کارگران بازنشسته شهرداری، ارائه بیمه تکمیلی به‌صورت رایگان به بازنشستگان و همسرانشان بود که با رضایت خانواده بازنشستگان همراه شد.
رضا صبوری با بیان اینکه بسیاری از بازنشستگان شهرداری در سنین بالا قرار دارند و برخی از آن‌ها در دوره خدمت خود دچار سانحه شده‌اند و اکنون نیاز شدیدی به درمان دارند، گفت: بنابراین این بیمه کمک زیادی به همه این افراد کرده است.
وی ارائه خدمات دندان‌پزشکی، دارویی، آزمایشگاهی و پزشکی را ازجمله موارد تحت‌پوشش این بیمه دانست و گفت: همچنین شهردار مشهد طرح جدیدی را برای بیمه عمر و آتیه بازنشستگان در نظر گرفته‌ که طبق آن 85درصد حق بیمه را شهرداری و 15درصد آن را کارکنان می‌پردازند. بازنشستگان شهرداری نیز با پرداخت سالانه 62هزار تومان تحت‌پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت که در صورت فوت 20میلیون تومان به خانواده آن‌ها پرداخت خواهد شد.
رئیس انجمن صنفی کارگران بازنشسته شهرداری مشهد از افزایش خدمات رفاهی به بازنشستگان خبر داد و افزود: سفر شمال برای بازنشستگان همراه با خانواده و کارت رفاهی رستوران ازجمله این موارد است.
وی همچنین از صدور کارت‌های خدمات رفاهی برای کارگران بازنشسته خبر داد که با استفاده از آن، خدمات مختلفی همچون خدمات سفر و مراکز اقامتی و اسکان در شهرهای مختلف، استفاده از خدمات آموزشی و فرهنگی و همچنین خدمات بیمه به این قشر ارائه می‌شود.
این کارت برای 1300کارگر بازنشسته شهرداری مشهد صادر شده که دارای اعتبار پنج‌ساله است و 50درصد بهای صدور کارت از سوی شهرداری و 50درصد دیگر آن به‌وسیله متقاضی پرداخت خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->