مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی: سال گذشته سیر صعودی طلاق در خراسان رضوی متوقف شد خدمات فنی خودرویی در صدر تخلفات صنفی مشهد کاهش آلودگی های صوتی با کاشت درختان حمله ناگهانی پلنگ، باغدار گلبهاری را مصدوم کرد کشف یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) افزایش هفتاددرصدی شمار اعضای پیوندشده از بیماران مرگ مغزی در مشهد (۲۷ تیر ۱۴۰۳) هشدار سازمان بهداشت جهانی درمورد خطر همه‌گیری جدید ورود ۵۴ هزار و ۲۵۹ زائر در تاسوعا و عاشورای حسینی از طریق پایانه‌های مسافربری به مشهد قیمت بلیت پرواز نجف-تهران به ۱۲ میلیون تومان رسید گذرنامه زیارتی اربعین چندروزه صادر می‌شود؟ + جزئیات پلمب یک واحد صنفی به‌دلیل عرضه مرغ تاریخ‌گذشته در سبزوار (۲۷ تیر ۱۴۰۳) بازرس کل خراسان رضوی: سیل ۲۶ اردیبهشت مشهد با قصور همراه بوده است اشک‌های پسر ۱۹ ساله‌ای که یک نفر را در مشهد به قتل رساند + عکس ترفندهای تمیز کردن خانه چرا مردان نباید مجرد بمانند؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٢٧ تیر ١۴٠٣) | بارش رگباری باران در نیمه شمالی استان در اواخر هفته مصرف بی‌رویه‌ مُسکن‌ها می‌تواند برای بدن مضر باشد وزارت بهداشت: طی ۲ سال گذشته، ۲ هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شدند خبر جدید از واریز وام ۳۰ میلیون تومانی به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی (۲۷ تیر ۱۴۰۳) انتشار کلید اولیه کنکور‌ها و دفترچه سؤالات خارج‌ازکشور (۲۷ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

واکسن چینی و هندی کرونا در راه ایران

  • کد خبر: ۶۱۱۴۸
  • ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
واکسن چینی و هندی کرونا در راه ایران
سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در  در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و ده‌ها کشور دیگر آغاز شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، از اواخر بهمن ماه واکسیناسیون کادر درمان و گروه‌های پرخطر با واکسن اسپوتنیک روسی آغاز شد و تاکنون ایران سه محموله از آن را دریافت کرده است. علاوه واکسن روسی امروز از واکسن چینی و هندی اخبار خوبی منتشر شد.


کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو در رابطه با این واکسن‌ها در صفحه توییتر خود از گرفتن مجوز تزریق اضطراری واکسن سینوفارم اهدایی چین خبر داد و گفت: مجوز مصرف اضطراری واکسن سینوفارم پیش از این حداقل در  در ۳۳ کشور دنیا صادر شده است و مصرف آن در کشور سازنده و ده‌ها کشور دیگر آغاز شده است.
 

او افزود: پس از تکمیل اطلاعات و مستندات فنی و بررسی آن در سازمان غذا و دارو، مجوز مصرف اضطراری آن در کشور صادر شده و در حال حاضر برای توزیع و تلقیح آن منعی وجود ندارد. این واکسن مانند سایر واکسن‌های مجاز در سیستم توزیع واکسیناسیون کشوری قرار خواهد گرفت و از طریق معاونت بهداشت براساس اولویت‌های اعلام شده در سند ملی واکسیناسیون کرونا توزیع و استفاده خواهد شد.


علاوه براین، جهانپور ساعتی پیش در صفحه توییتر خود اعلام کرد که ۱۲۵ هزار دز واکسن هندی نیز در راه ایران است. او گفت: پنجمین محموله واکسن کرونا و اولین محموله واکسن کوواکسین ساخت موسسه باهارات بیوتک هند به مقصد ایران بارگیری شد.


این محموله دربردارنده ۱۲۵ هزار در واکسن کواکسین است که تا ساعاتی دیگر وارد کشور شده و پس از کدگذاری در سامانه TTAC تحویل شبکه بهداشتی خواهد شذ.
 
 
منبع: خبرآنلاین
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->