چرا نرخ یورو امروز در مرکز مبادله ارز ایران افزایش داشت؟ (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) نان با طعم قهوه | نانوای فریبکار در مشهد به تعزیرات معرفی شد بررسی قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | رشد قیمت‌ها بررسی قیمت بازار خودرو‌های داخلی (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | بازار خودرو در انتظار نتیجه مذاکرات شرایط فروش ۵ محصول سایپا از روز دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول و مشخصات خودرو آخرین آمار نرخ بیکاری در کشور اعلام شد (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | پایین‌ترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان است؟ الگوی جدید مصرف آب ابلاغ شد | هر نفر در شبانه‌روز مجاز به مصرف چه میزان آب است؟ جلسه شورای عالی مسکن با دستورکار بررسی بسته ساماندهی بازار اجاره مسکن، فردا (۲۴ فروردین ۱۴۰۴) برگزار می‌شود نگاه بازار سهام به مذاکرات عمان | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) تعداد داوطلبان کنکور سراسری از مرز یک میلیون نفر گذشت معدن‌کاران، بی‌جان در معدن | لزوم بازگشت گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران در مناقصات «آمایش سرزمین»؛ سند تشریفاتی اقتصاد ایران در صورت رفع کامل تحریم‌ها چگونه خواهد بود؟ | صاحبان صنایع خراسان رضوی پاسخ می‌دهند افت قیمت طلا در مشهد در آستانه مذاکرات مسقط (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | ریزش ۲.۵ میلیونی قیمت سکه رشد ۲.۵ برابری نرخ گمرک ارز کالا‌های اساسی قیمت امروز ارز، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | دلار و طلا ریزش کرد مردم جرئت سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را ندارند | بازار‌های ریسک‌پذیر، جذاب‌تر از بازار مسکن ظرفیت‌های بخش معدن در خراسان رضوی برای تحقق شعار امسال | معدن، گنج پنهان سرمایه‌گذاری مشهد میزبان دو رویداد اقتصادی بین‌المللی تا ۳۸ روز دیگر | آغاز طرح ارزیابی عملکرد استانداری از ابتدای تیرماه ۱۴۰۴ توزیع مرغ بالاتر از ۹۰ هزار تومان گران‌فروشی است اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۴ با نماد «وپایا» دوشنبه، ۲۵ فروردین، وارد بورس می‌شود + جزئیات قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | موز کیلویی ۷۰ هزار تومان قیمت ارز‌های دیجیتال در بازار امروز (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) | جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین بیت‌کوین را صعودی کرد قیمت طلای جهانی در بازار امروز (شنبه، ۲۳ فروردین ۱۴۰۴) اعلام شد | اوج گرفتن قیمت طلای جهانی خروج قطار سریع‌السیر مشهد تهران از ایستگاه کمبود اعتبار | تعیین تکلیف طرح به شورای ملی اقتصادی رسید رشد بار مصرفی شبکه برق کشور به ۸ درصد رسید انتقاد شدید کارگران به تثبیت حق مسکن ۹۰۰ هزار تومانی آیا خانوار‌هایی که یارانه نمی‌گیرند، می­‌توانند کالابرگ الکترونیکی دریافت کنند؟ | پاسخ به سوالات پرتکرار درخصوص کالابرگ جهش ۶۲ دلاری قیمت طلای جهانی در یک روز (۲۲ فروردین ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود

  • کد خبر: ۶۱۶۲۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود
پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است و خریداران آن می‌توانند گهگاه به ماجراجویی در جاده‌های خاکی بپردازند.

تایکان کراس توریسمو فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردپذیری بیشتر را به دیگر جذابیت‌های سدان تایکان افزوده است. در کنار این، ارتفاع از سطح زمین به اندازه ۲۰ میلی متر در مقایسه با تایکان استاندارد افزایش یافته است تا این خودرو هیجان انگیز، در عبور از مسیر‌های آفرود، عملکرد بهتری داشته باشد.
 
اگر این میزان افزایش ارتفاع هم کافی نیست، با سفارش آپشن «آفرود دیزاین پکیج» ارتفاع تایکان کراس توریسمو ۲۰ میلی متر دیگر افزایش می‌یابد و قطعات محافظ پلاستیکی به قسمت‌هایی مثل دهانه گل گیرها، رکاب‌ها و سپر‌ها اضافه می‌شود.

هم چنین برای رانندگی با تایکان کراس توریسمو یک حالت رانندگی اختصاصی به نام Gravel mode تعریف شده است که مخصوص رانندگی در جاده‌های خاکی و شنی است.

با انتخاب این حالت، ارتفاع خودرو به بالاترین میزان می‌رسد و تغییراتی در سیستم کنترل پایداری و سیستم مدیریت گشتاور اعمال می‌شود تا چسبندگی همواره در بهینه‌ترین حد ممکن باقی بماند. البته پورشه اذعان کرده است این استیشن یک شاسی بلند آفرود نیست و نباید انتظاری همانند حالت «خزش در مسیر‌های سنگلاخی» را از حالت Gravel mode داشت.
این خودرو برقی فقط با سیستم تعلیق بادی و پیش رانه دوموتوره که هر ۴ چرخ را به حرکت وادار می‌کند راهی بازار خواهد شد.
 
نسخه پایه از پورشه تایکان کراس توریسمو نیروی خود را از پیش رانه ۳۷۵ اسب بخاری دریافت می‌کند. این پیش رانه به صورت لحظه‌ای می‌تواند قدرت خود را به ۴۶۹ اسب بخار افزایش دهد. با تکیه بر این پیش رانه، ارزان‌ترین نسخه تایکان کراس توریسمو قادر است در عرض ۴/۸ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر در ساعت را هم ثبت کند.

یک پله بالاتر از نسخه پایه، نسخه ۴S قرار دارد. این نسخه به طور استاندارد با پک باتری ۴/۹۳ کیلووات ساعتی تولید می‌شود. مثل دیگر محصولات پورشه، نسخه‌های بالارده، تایکان کراس توریسمو نیز با پسوند توربو و توربو S شناخته می‌شوند.
 
هر ۳ نسخه ذکرشده یعنی ۴S، توربو و توربو S از پیش رانه‌ای مشترک با نسخه‌های سدان تایکان برخوردارند.
پیشرانه نسخه ۴S در شرایط استاندارد ۴۸۳ اسب بخار و در حالت تقویت لحظه‌ای ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این ارقام برای نسخه توربو به ترتیب برابر با ۶۱۶ و ۶۷۱ اسب بخار هستند. اما در نسخه پرچم دار توربو S پیش رانه دوموتوره حداکثر ۷۵۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده می‌گذارد.

با تکیه بر این پیش رانه بسیار توانمند، قوی‌ترین نسخه از این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۲/۷ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر را محقق کند و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

پورشه تایکان کراس توریسمو با سقف شیشه‌ای استاندارد تولید می‌شود. به لطف خط مستقیم سقف، فضای سر سرنشینان جلو در این خودرو به اندازه ۸۸ میلی متر بیش از سدان تایکان است، اما در عقب، میزان افزایش فضای سر سرنشینان بسیار ملموس‌تر است، زیرا به گفته پورشه، سرنشینان عقب این استیشن از ۱۹/۹ سانتی متر فضای بیشتر برای سر خود برخوردارند.
 
منبع: Motor۱.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->