بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | جک J۴ چند؟ بی‌تحرکی در بازار خودرو‌های داخلی (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول اعلام قیمت انواع گوشت تنظیم بازاری گوساله (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول یارانه مهرماه دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | مبلغ واریزی چقدر است؟ عدم صدور بیمه‌نامه بدون استعلام کدپستی از فردا (یکم آبان ۱۴۰۴) قیمت گل زعفران اعلام شد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) درآمد‌های مالیاتی در خراسان رضوی افزایش یافت درخشش بورس در مهرماه ۱۴۰۴ | بورس آخرین روز مهرماه را مثبت به پایان رساند راه‌های گذر از  تحریم‌ها و  حفظ بازار‌های هدف در میزگرد اقتصادی شهرآرا | ناکارآمدی علیه صادرات قیمت مرغ در مشهد ارزان‌تر شد | کاهش قیمت تخم‌مرغ و قطعات مرغ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) طلا امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ماندگاری دلار در کانال ۱۰۶ هزار تومان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) سایپا قیمت جدید محصولات خود را اعلام کرد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) + جدول امید‌های تازه برای رونق اقتصاد محلی | روایت نشست بررسی مشکلات تولید و تجارت با حضور نخبگان اقتصادی ایران در مشهد جزئیات تعرفه‌های جدید برق اعلام شد ترانزیت و صادرات در خراسان؛ پلی بین ایران و آسیای میانه شاخص جدید حذف یارانه خانوارها چیست؟ | خرید خُرد، معیار عدالت اقتصادی؟ ۴ شهرک صنعتی در صدر کشفیات مزارع غیرمجاز رمزارز ۱۷۲ واحد فعال قارچ خوراکی در خراسان رضوی شاخص کل بورس تعدیل شده با تورم بررسی قیمت امروز دینار عراق و افغانی افغانستان در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) ۶۰ لیتر سهمیه بنزین آبان‌ماه امشب شارژ می‌شود (۳۰ مهرماه ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی امروز (۳۰ مهرماه ۱۴۰۴) | اونس جهانی از عرش به فرش آمد بیشترین نیروی کار در کدام کشور‌ها قرار دارند؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۳۰ مهر ۱۴۰۴) | فلفل دلمه را چند بخریم؟ قیمت خرید تضمینی گندم اعلام شد چالش‌های صادرات در خراسان رضوی؛ از حمل‌ونقل تا ارز چندنرخی فرزین: شرکت‌های تحت تملک بانک‌ها اقساطی فروخته می‌شوند
سرخط خبرها

رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود

  • کد خبر: ۶۱۶۲۸
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
رونمای پورشه از تایکان کراس توریسمو برقی با چاشنی آفرود
پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ پورشه بالأخره از تایکان کراس توریسمو رونمایی کرد. این خودرو در حقیقت همان نسخه استیشن تایکان است که از نظر فاکتور‌هایی مثل فضای داخلی، کاربردپذیری و توانمندی‌های حرکتی در مسیر‌های غیرآسفالت، ارتقا پیدا کرده است و خریداران آن می‌توانند گهگاه به ماجراجویی در جاده‌های خاکی بپردازند.

تایکان کراس توریسمو فضای داخلی گسترده‌تر و کاربردپذیری بیشتر را به دیگر جذابیت‌های سدان تایکان افزوده است. در کنار این، ارتفاع از سطح زمین به اندازه ۲۰ میلی متر در مقایسه با تایکان استاندارد افزایش یافته است تا این خودرو هیجان انگیز، در عبور از مسیر‌های آفرود، عملکرد بهتری داشته باشد.
 
اگر این میزان افزایش ارتفاع هم کافی نیست، با سفارش آپشن «آفرود دیزاین پکیج» ارتفاع تایکان کراس توریسمو ۲۰ میلی متر دیگر افزایش می‌یابد و قطعات محافظ پلاستیکی به قسمت‌هایی مثل دهانه گل گیرها، رکاب‌ها و سپر‌ها اضافه می‌شود.

هم چنین برای رانندگی با تایکان کراس توریسمو یک حالت رانندگی اختصاصی به نام Gravel mode تعریف شده است که مخصوص رانندگی در جاده‌های خاکی و شنی است.

با انتخاب این حالت، ارتفاع خودرو به بالاترین میزان می‌رسد و تغییراتی در سیستم کنترل پایداری و سیستم مدیریت گشتاور اعمال می‌شود تا چسبندگی همواره در بهینه‌ترین حد ممکن باقی بماند. البته پورشه اذعان کرده است این استیشن یک شاسی بلند آفرود نیست و نباید انتظاری همانند حالت «خزش در مسیر‌های سنگلاخی» را از حالت Gravel mode داشت.
این خودرو برقی فقط با سیستم تعلیق بادی و پیش رانه دوموتوره که هر ۴ چرخ را به حرکت وادار می‌کند راهی بازار خواهد شد.
 
نسخه پایه از پورشه تایکان کراس توریسمو نیروی خود را از پیش رانه ۳۷۵ اسب بخاری دریافت می‌کند. این پیش رانه به صورت لحظه‌ای می‌تواند قدرت خود را به ۴۶۹ اسب بخار افزایش دهد. با تکیه بر این پیش رانه، ارزان‌ترین نسخه تایکان کراس توریسمو قادر است در عرض ۴/۸ ثانیه سرعت خود را به ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و نهایت سرعت ۲۱۹ کیلومتر در ساعت را هم ثبت کند.

یک پله بالاتر از نسخه پایه، نسخه ۴S قرار دارد. این نسخه به طور استاندارد با پک باتری ۴/۹۳ کیلووات ساعتی تولید می‌شود. مثل دیگر محصولات پورشه، نسخه‌های بالارده، تایکان کراس توریسمو نیز با پسوند توربو و توربو S شناخته می‌شوند.
 
هر ۳ نسخه ذکرشده یعنی ۴S، توربو و توربو S از پیش رانه‌ای مشترک با نسخه‌های سدان تایکان برخوردارند.
پیشرانه نسخه ۴S در شرایط استاندارد ۴۸۳ اسب بخار و در حالت تقویت لحظه‌ای ۵۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این ارقام برای نسخه توربو به ترتیب برابر با ۶۱۶ و ۶۷۱ اسب بخار هستند. اما در نسخه پرچم دار توربو S پیش رانه دوموتوره حداکثر ۷۵۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده می‌گذارد.

با تکیه بر این پیش رانه بسیار توانمند، قوی‌ترین نسخه از این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۲/۷ ثانیه صفر تا ۹۶ کیلومتر را محقق کند و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

پورشه تایکان کراس توریسمو با سقف شیشه‌ای استاندارد تولید می‌شود. به لطف خط مستقیم سقف، فضای سر سرنشینان جلو در این خودرو به اندازه ۸۸ میلی متر بیش از سدان تایکان است، اما در عقب، میزان افزایش فضای سر سرنشینان بسیار ملموس‌تر است، زیرا به گفته پورشه، سرنشینان عقب این استیشن از ۱۹/۹ سانتی متر فضای بیشتر برای سر خود برخوردارند.
 
منبع: Motor۱.com
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->