جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش شنبه ۲۸ فروردین اعلام وضع فوق العاده کرونایی در قزوین شهردار آبادان: پاکبان‌ها خواستند که من و امام جمعه هم واکسن کرونا بزنیم+ویدئو آمار کرونا در ایران ۲۷ فروردین| فوت ۳۲۸ بیمار جدید علائم خفیف کرونا را جدی بگیرید مالکان ٣٦٨ خودرو غیربومی در جاده‌های خراسان رضوی جریمه شدند رگبار باران و وزش باد شدید در شرق کشور آخرین آمار کرونا در جهان تا ۲۷ فروردین جدول پخش برنامه‌های مدرسه تلویزیونی از شبکه آموزش جمعه ۲۷ فروردین سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا: رنگ‌بندی جدید کرونایی صحت ندارد "هوش مصنوعی" پرطرفدارترین رشته دانشگاهی در میان دانشجویان چینی دستگیری عامل فروش اقلام دارویی غیرمجاز در اینستاگرام رنگ سیاه به رنگ‌بندی کرونایی شهر‌های کشور اضافه شد | ۶۳ شهرستان در وضعیت سیاه + نقشه سامانه ثبت نام تزریق واکسن کرونا برای پرستاران آمار کرونا در ایران ۲۶ فروردین | فوت ۳۲۱ بیمار کرونایی جدید در شبانه‌روز گذشته کشف مزرعه بیت کوین با ۴۰۰ دستگاه ماینر در ستارخان تهران تأمین اجتماعی: منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز دریافت نشده است! وزیر بهداشت: باید شب‌های قدر اجازه دهیم مردم با رعایت پروتکل‌ها در مراسم‌ها شرکت کنند افزایش اختلاف حقوق بازنشستگان همکار و غیرهمکار در تامین اجتماعی محدودیت مصرف زولبیا و بامیه در شرایط شیوع بیماری کرونا
خبر فوری

کم‌آبی بدن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۶۲۱۷۳
  • ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
کم‌آبی بدن خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان اینکه کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد، توصیه کرد: روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید و هر روز سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی (سیر، زنجبیل و پیاز) را مصرف کنید.

به گزارش شهرآرانیوز - زهرا عبداللهی درباره شیوه تغذیه در ایام نوروز، گفت: در وعده ناهار و شام، اگر چندین نوع غذا سرو می‌شود، حتی‌الامکان به یک نوع غذا بسنده کنید و سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سالاد و سبزی پر کنید، به این ترتیب میزان دریافت کالری حاصل از غذای مصرفی محدود می شود. ضمنا سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی ها و مواد قندی را نیز کاهش داده و بدین ترتیب از اضافه وزن و چاقی جلوگیری می کند.

 

کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: کم آبی بدن ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می دهد، بنابراین روزی ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید، از سیر، زنجبیل و پیاز هر روز در غذاهای مصرفی استفاده کنید. این سه ماده غذایی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.

 

عبداللهی گفت: تخم مرغ منبع بسیار مناسبی از پروتئین و مواد مغذی متنوع است. اما توجه داشته باشید که بهتر است تخم مرغ را بجوشانید و به صورت آب پز کاملا سفت و پخته شده مصرف کنید و از نیم پز کردن، عسلی کردن و یا نیمرو کردن آن بپرهیزید.

 

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از صرف شام نخوابید و یا قبل از خواب آجیل زیاد مصرف نکنید، زیاده روی در مصرف آجیل وشیرینی در ایام نوروز شما را از مصرف کافی سایر گروه‌های اصلی غذایی مانند شیر و لبنیات، گوشت و حبوبات و سبزی و میوه باز می‌دارد. در این ایام سعی کنید برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی بیشتر از انواع سبزی‌های خام و پخته خصوصا سبزی خوردن و سالاد خانگی در وعده های غذایی استفاده کنید. انواع سبزی‌های خام و تازه حاوی ویتامین های مختلف هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا و شدت کرونا را کاهش می دهند.

عبداللهی گفت: از مصرف شیر و لبنیات کم چرب به میزان حداقل دو لیوان شیر یا جایگزین های آن یعنی ماست و پنیر استفاده کنید، برای صرف چای، به جای قند و شکلات، از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید و اگر قهوه و نسکافه مصرف می شود، از نوع بدون قند آن استفاده کنید، درمصرف آجیل زیاده روی نکنید. انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیاد چربی هستند. به طوریکه  هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است. از انواع آجیل های بدون نمک ویا کم نمک استفاده کنید. آجیل‌های شور با داشتن مقادیر زیاد نمک، زمینه را برای فشار خون بالا فراهم می‌کنند، به ویژه افرادی که به فشار خون بالا دچار هستند و همچنین بیماران قلبی و عروقی از مصرف آجیل های شور باید اجتناب کنند.

 

منبع: ایرنا

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
پیشخوان شهرآرا
کیوسک
{*Start Google Analytics Code*} {*End Google Analytics Code*}