سرخط خبرها

ثبت‌نام گام سوم انتخابات شورا

  • کد خبر: ۶۴۲۶
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
ثبت‌نام گام سوم انتخابات شورا
دفتر تسهیلگری میثم و شهرآرامحله منطقه اعلام آمادگی کرد
معصوم / نخستین دفتر تسهیلگری منطقه ما که در میثم شمالی پاگرفته است، هفته گذشته میزبان شورای اجتماعی محله بود.
در این نشست که بیشتر در راستای توجیه نماینده‌های شورای اجتماعی محله میثم با فرایند جدید انتخابات شورا بود، مدیر دفتر تسهیلگری اهداف دنبال کننده این مجموعه را تشریح کرد.
سیدرضا حسام‌امیری گفت: پیاده کردن چند طرح مردمی در محلات با هم نشان داده است شهرداری از یک نهاد صرفا خدماتی به نهادی فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده است.
وی یادآور شد: اجرای طرح‌هایی که رویکرد مشارکتی بین شهروندان و مدیران شهری را گوشزد می‌کنند گواه این موضوع است؛ از طرح محله گرفته تا استقرار دفاتر تسهیلگری که به فراخور موقعیت جغرافیایی پاگرفته‌اند و در مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار وظیفه سنگین‌تری را بر عهده دارند.
حسام امیری در رابطه با علت قرارگرفتن دفاتر تسهیلگری در مناطق گفت: با انجام این کار کارشناسان تسهیلگر راحت‌تر می‌توانند با مردم در ارتباط باشند و این‌ها همه برای محقق شدن یک موضوع است؛ داشتن محله‌ای بهتر.
وی ادامه داد: دفاتر تسهیلگری برای شناخت و استخراج ظرفیت‌های هر محله مستقر هستند، در حالی که نگاه دارایی‌محور است؛ یعنی بیشتر از اینکه به دنبال ناهنجاری و ضعف باشیم، نقاط قوت و ظرفیت‌ها را پررنگ می‌کنیم و در عین حال به واسطه ارتباطاتی که با نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف داریم، بهتر می‌توانیم گره مشکلات را باز کنیم.
  حسام امیری در ادامه یادآور شد: یکی از مسائلی که  نقطه قوت شورا‌ها بوده است این است که در همه محله‌ها اعضای شورا ساکنان همان محله‌ها هستند و به عنوان هم‌محله‌ای با ساکنان معاشرت و گفتگو می‌کنند، در حالی که اهداف شورای اجتماعی با سازمان تسهیلگری بازآفرینی هم‌سو و هم‌جهت است.
وی افزود: ما برای نشست و برگزاری جلسات در دفتر آمادگی کامل داریم و معتقدیم تعامل سازنده می‌تواند بستر توسعه زیرساخت‌ها را فراهم سازد تا با توان بیشتری این مسیر را ادامه دهیم. هرچه این همراهی‌ها بیشتر باشد و بهتر بتوانیم تاب‌آوری محله را افزایش دهیم، ناهنجاری‌ها به همان میزان کاسته می‌شود و افزایش نشاط را به همراه خواهد داشت.
حسام امیری با اشاره به این موضوع که قرار است بمانیم و طرح را اجرایی کنیم و اجرایی شدن طرح نیاز به کمک خود مردم دارد، یادآور شد: برای نوشتن طرح توسعه، نیاز به داده و اطلاعات است، با توجه به اینکه ساکنان، تشکل‌ها و... اشراف بیشتری به محیط دارند، در حوزه مطالعاتی می‌توانند کمک‌رسان باشند.
در این جلسه قرار شد برای مراوده و ارتباط بیشتر با مردم و همچنین اعلام آمادگی مدیر شهرآرامحله منطقه ۴، مرکز تسهیلگری میثم و همچنین دفترشهرآرامحله درگام سوم فراخوان شورا، کانون ثبت‌نام باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->