درباره حاشیه های جدایی بیل گیتس از همسرش

  • کد خبر: ۶۶۱۷۸
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳
درباره حاشیه های جدایی بیل گیتس از همسرش
بیل گیتس و همسرش با درج یک توئیت مشترک از پایان زندگی مشترک ۲۷ ساله شان خبر دادند.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ بیل گیتس به صدر خبر‌ها برگشته است، اما این مرتبه نه به دلیل یک پیشرفت جدید در زمینه فناوری یا اظهارنظر تازه درباره کرونا یا شرایط حاکم بر دنیا و واکسیناسیون آن، بلکه به یک دلیل کاملا شخصی که البته آن را از طریق توئیتر به گوش همگان رساند؛ او و همسرش قرار است از یکدیگر جدا شوند.
 
بیل گیتس و ملیندا گیتس هر دو به توئیتر آمدند و با چند خط توضیح، به صورت مشترک از تصمیم خود و چرایی آن گفتند؛ اینکه بعد از ۲۷ سال زندگی مشترک به این نتیجه رسیده اند که به زندگی مشترک خود خاتمه بدهند؛ چون دیگر نمی‌توانند به رشد یکدیگر کمکی بکنند. آن‌ها در توضیحات خود از موسسه خیریه شان هم سخن به میان آوردند و اعلام کردند که بنیاد خیریه از این ماجرا جداست و همکاری آن‌ها در زمینه فعالیت‌های عام المنفعه ادامه خواهد داشت.


اون از جف، این از بیل

جدایی بیل و ملیندا حالا یکی از خبر‌های داغ این روزهاست؛ خبری که واکنش‌های زیاد و متفاوتی را در فضای مجازی نیز به دنبال داشته است؛ از شوخی‌هایی که با آن شده است تا اظهارنظر‌های جدی تر. ظاهرا بعد از شنیدن خبر جدایی یکی از مردان ثروتمند دنیا با یکی از زنان ثروتمند دنیا، این سوال در ذهن بسیاری از کاربران ایجاد شده است که تکلیف اموال و دارایی‌های این دو چه می‌شود. شخص دیگری هم از این داستان، چنین نتیجه‌ای گرفته است: «پس یعنی پول، حلال همه مشکلات نیست. با پول کلان هم می‌شه به جدایی فکر کرد.»
 
عده‌ای دیگر خبر این جدایی را در روز‌های درگیری با کرونا به همین موضوع ربط داده و با زبانی آمیخته به شوخی گفته اند: «ظاهرا ملیندا و بیل هم نتونستن بیشتر از این توی قرنطینه، همدیگه رو تحمل کنن.» یا: «بیل و ملیندا هم که باشین، زیاد نباید تو روزای قرنطینه به پروپای هم بپیچین.» در این میان کاربری هم نوشته است: «همین چند وقت پیش، جف بزوس هم از همسرش جدا شد. ظاهرا پدیده ایه که داره تو زندگی ثروتمندای دنیا رخ نشون می‌ده.» فرد دیگری هم به صحبت‌های این دو در توئیتر اشاره کرده و نوشته است: «ولی جدای از همه حرف وحدیث ها، با این موافقم که زندگی مشترک باید باعث رشد دو طرف بشه.»


مرد ریزتراشه‌ها

تا قبل از اعلام خبر جدایی این دو، اتفاقی که نام بیل گیتس را بر سر زبان‌ها می‌انداخت، اظهارنظرهایش درباره کرونا و واکسیناسیون بود. تقریبا از همان زمانی که این ویروس شروع به جولان دادن کرد و حتی قبل تر؛ زمانی که دنیا در بحبوحه موج‌های آغازین کرونا بود و یکی از سخنرانی‌های او در سال‌های گذشته دست به دست می‌شد که با یک مدل شبیه سازی شده از شکل ویروس کووید ۱۹، از یک همه گیری وحشتناک در دنیا خبر می‌داد. او در روز‌هایی هم که بسیاری از کشور‌ها مشغول دست وپنجه نرم کردن با این ویروس بودند، پیوسته از لزوم واکسیناسیون عمومی سخن می‌گفت و از عقب ماندن کشور‌های فقیر نسبت به کشور‌های ثروتمند در میزان دسترسی به واکسن، حسابی ابراز نگرانی می‌کرد.
 
کنار هم قرار دادن پیش بینی او در سال‌های گذشته، جدا شدن او از مایکروسافت و فضای فناوری اطلاعات و درعوض روی آوردن به مباحث بهداشتی و درمانی که در صدر آن ها، تلاش به منظور ساخت و تولید انبوه واکسن کرونا برای جهانیان بود، نتیجه اش شد حرف‌های عجیب وغریبی مثل این که او می‌خواهد در پوشش واکسن، برای کار گذاشتن ریزتراشه‌هایی در بدن انسان‌ها اقدام کند و از این طریق به مغز مردم نفوذ کند تا آن‌ها را تحت کنترل خود دربیاورد.


فرمول برای همگان؟ خیر

بیل گیتس همین چند روز پیش هم سخنانی درباره واکسیناسیون کرد که موجی از انتقاد‌ها را به دنبال داشت. او در مقابل این پرسش که آیا موافق هستید فرمول دستیابی به واکسن کرونا در اختیار کشور‌های دیگر هم قرار بگیرد، به سرعت و با بیان محکم گفت نه. دلیل آن را هم این گونه بیان کرد: «در دنیا کارخانه‌های بسیار زیادی برای تولید واکسن وجود دارد و تولید واکسن با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای مردم اهمیت بسیار فراوانی دارد.
 
موضوعی که در این حوزه، مانع به اشتراک گذاری فرمول می‌شود، مالکیت معنوی نیست. برای تولید واکسن‌ها ممکن است کارخانه‌هایی بدون تاییدیه نظارتی مشغول به کار شوند. لازم است بررسی‌های مربوط انجام شود و فرایند تولید با روشی بسیار دقیق، بررسی شود.» صحبت‌هایی که البته باعث نشد حرف‌های آقای ثروتمند، جنبه منطقی تری پیدا کند؛ به خصوص در روز‌هایی که این بیماری در بسیاری از کشور‌ها از کنترل خارج شده و وضعیت وخیمی را ایجاد کرده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->