پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۱۴ تیر ١۴٠٣) | تداوم وزش باد در خراسان رضوی سالاد سزار ۱۰۰ ساله شد | همه چیز در مورد یک سالاد پرطرفدار اهدای اعضای کودک مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش زندگی سه بیمار نیازمند‌به‌عضو شد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) گردشگری ایران از دریچه سیاستگذاری دولت چهاردهم؛ باید و نبایدها انفجار شدید در کارخانه تولید جنگ‌افزار آمریکا + فیلم معلمان مدارس غیردولتی تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان قرار می‌گیرند مقدمه و بستر توانمندسازی کودکان کار باید فراهم شود | آمار و ارقام دقیقی از کودکان کار در ایران نداریم افزایش نسبی دما طی امروز و فردا در بیشتر نقاط کشور (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سازماندهی ۱۲هزار معلم در نظام دوری برای سال تحصیلی جدید | کدام معلمان وارد نظام دوری می‌شوند؟ ۱۰ مورد از حادثه سازترین تخلفات رانندگی| رانندگی با عینک برای چه کسانی اجباری است؟ پسر جوان به جنایتش اعتراف کرد| خفه کردن پدر با کمربند و چاقو زدن به او جزئیات قتل هولناک زن صیغه‌ای به دست نگهبان شب در مشهد سرنوشت باورنکردنی جوان کارتن خواب مشهدی| پدر و مادرم پزشک هستند برخورد ۲ خودرو در جاده مشهد - نیشابور یک فوتی و پنج مصدوم در پی داشت (۱۳ تیر ۱۴۰۳) هشدار: مرگ‌ومیر بیماری هاری به مرز خطر رسیده است انتقال پیکر ۹ نفر از حجاج فوت‌شده به ایران (۱۳ تیر ۱۴۰۳) خروج حدود ۶۰ درصد حجاج ایرانی از مکه (۱۳ تیر ۱۴۰۳) سازمان غذا و دارو هشدار داد: خطر ابتلا به سرطان به علت برنزه کردن پوست یک فوتی و چهار مصدوم بر اثر برخورد دو خودرو در مشهد+تصاویر (۱۳ تیرماه ۱۴۰۳) آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

کنترل نشانه های سرطان پوست از روی سلامت ناخن ها

  • کد خبر: ۶۷۸۹۱
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
کنترل نشانه های سرطان پوست از روی سلامت ناخن ها
پزشکان توصیه کردند در کنترل نشانه‌های سرطان پوست ضرورت دارد سلامت ناخن‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شهرآرانیوز، متخصصان آکادمی پوست آمریکا تاکید دارند که سرطان پوست از جمله ملانوم - که کشنده ترین نوع سرطان است- می تواند در زیر و اطراف ناخن ها و انگشتان پا ایجاد شود. اگرچه نادر است اما این عارضه در افراد مسن با پوست تیره بیشتر دیده می شود.

همچنین وارد شدن ضربه به ناخن یا سابقه خانوادگی از عوامل خطرزا در بروز این نوع از سرطان است.

به گفته متخصصان آمریکایی زمانی‌که ملانوم به‌موقع تشخیص داده شود حتی اگر ناخن ها درگیر شده باشند می‌توان بیماری را درمان کرد. بهترین راه برای یافتن نشانه های سرطان پوست در ناخن ها این است که بدانیم به دنبال چه علائمی باشیم و به طور منظم وضعیت ناخن ها را بررسی کنیم.

به گزارش هلث دی نیوز، از جمله مواردی که باید مورد بررسی قرار داد، به شرح زیر است:

رگه ها و خطوط تیره: ممکن است این خطوط شبیه نوارهای قهوه ای یا سیاه باشند. آن‌ها اغلب روی انگشت شست ظاهر می‌شوند اما ممکن است روی ناخن‌های دیگر هم مشاهده شود.

پوست تیره کنار ناخن: وقتی پوست اطراف ناخن ها تیره تر باشد می تواند نشانه ای از ملانوم پیشرفته به حساب آید.

بلند شدن ناخن از بستر انگشتان: در این شرایط ناخن شروع به جدا شدن از بستر ناخن می کند و با بلند شدن ناخن، لبه سفید در قسمت بالا بلندتر به نظر می رسد.

ظاهر شدن برآمدگی یا گره زیر ناخن.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->