گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین اهدای عضو پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی برای نخستین بار در ایران عادی‌انگاری در موضوع حجاب فضا را برای ارتکاب جرایم بازتر می‌کند دائمی شدن قرارداد شاغلین دارای کار مستمر بالای پنج سال در لایحه پیشنهادی دولت | نمایندگان کارگران مخالف واگذاری تعیین مزد به مجلس هستند قاتلی که  با ۱۰میلیارد تومان رضایت گرفته بود، دستگیر شد چگونه ورزش کردن باعث طولانی شدن عمر می‌شود؟ این آجیل، دیابت را کنترل، کم‌خونی را درمان و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند ضرر‌های حمام طولانی | زمان استاندارد زیر دوش ماندن چقدر است؟ تداوم بارش باران در برخی استان‌ها تا اوایل هفته آینده (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باور‌های اشتباه مردم درباره آبلیمو‌های سنتی تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست
سرخط خبرها

حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟

  • کد خبر: ۶۷۹۷۹
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
  • ۹
حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ دوباره افزایش یافت، حقوق کدام بازنشستگان مشمول افزایش حقوق شدند؟

به گزارش شهرآرانیوز، به نظر می‌رسد روز گذشته حقوق تمام بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده، قرار بود گروهی از بازنشستگان در اردیبهشت حقوق بیشتری دریافت کنند.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید امسال مشمول دو نوع افزایش می‌شد، افزایش ۳۹ درصدی سالانه و متناسب‌سازی با حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در فروردین حداقل حقوق یک بازنشسته با ۳۰ سال خدمت و با داشتن همسر و دو فرزند را چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرد؛ اما این مقدار افزایش حقوق برای بازنشستگان پایین‌تر از حد تصور بود.

همچنین احکام جدیدی که در فروردین صادر شد روشن نبود، ایرادات آن و اعتراضات بازنشستگان موجب شد که در اولین روز واریزی‌ها در فروردین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی دستور بازبینی دهد.

نتیجه بازبینی نیز این شد که در محاسبه متناسب‌سازی برای کسانی که حداقل‌بگیر نیستند اشکالاتی به سبب ایراد در سیستم نرم‌افزاری به وجود آمده که باید اصلاح شود. اما درباره حقوق‌ها قرار شد در اردیبهشت حقوق بازنشستگان غیرحداقل‌بگیر افزایش یابد.

با تمام شدن فرایند واریز حقوق اردیبهشت بازنشستگان تامین اجتماعی، به نظر می‌رسد این افزایش حقوق لحاظ شده است. یعنی حقوق کسانی که حداقل‌بگیر نبوده‌اند افزایش یافته نه همه بازنشستگان. حداقل‌بگیران نیز همان حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را دریافت کرده‌اند.

با این که حقوق غیرحداقلی‌بگیران افزایش یافته، اما همچنان بازنشستگان از افزایش حقوق امسال راضی نیستند. آن‌ها می‌پرسند که چرا با اعمال دو افزایش حقوق ۳۹ درصدی سالانه و انجام متناسب‌سازی، حقوق‌ها به اندازه یک افزایش حقوق زیاد شده است.

در واقع به گفته آن‌ها اگر افزایش ۳۹ درصد سالانه روی حقوق‌ها اعمال می‌شد هم حداقل حقوق به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد، پس انجام متناسب سازی چه شد؟

اما اینطور که از سازمان تامین اجتماعی مشخص است، دیگر قرار نیست حقوق بازنشستگان افزایش یابد، یا لااقل تا زمانی که مصوبه یا دستور جدیدی صادر نشود حقوق‌ها در همین سطح باقی می‌ماند که احتمالا افزایش حقوق بعدی در دولت بعدی انجام می‌شود.

منبع: تجارت نیوز


اینجا بخوانید:

 

نحوه محاسبه متناسب‌سازی مرحله دوم و افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ + جرئیات 

 

جزئیات کامل از لایحه‌ «دائمی شدنِ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان»

 

کدام بازنشستگان مشمول بخشنامه جدید متناسب‌سازی حقوق می‌شوند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
رز هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
0
0
سلام
پدر من مستمر بگیر هست، سال ۹۹ دو میلیون و سی صد می گرفت
الان حقوقش سه و ششصد شده، چرا همسان سازی بهش تعلق نگرفته؟
هاجر
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
1
0
انشالله دولت جدید اضافه بشه
مرضیه
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
اگه خدارو می شناسید بگویی من ده سال پیش با بیست سال سابق باز نشته شدم چرا حقوق من ازتمام هم دوره هام کمتره سه میلیون وپانصد تومان شده در حالیکه اونا همه شون چهار میلون حقوق می گیرن چرا اگه میتونین دلیل شو بگین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
خواهشا دیگه همسانسازی نمی خواهیم با این روشهم کلاه بزرگی سر بازنشتگان حداقل بگیر گذاشتین و۳۹ درصد افزایش سالیانه که مجلس تصویب کرده واعلام کرده بعد از همسانسازی وسنوات اضافه شود که شما این کار را نکردید وهمه در همسانسازی مبلغ ۱۲۰۰۰۰۰ که در۲۸ اسفند۹۹ پرداخت کرده اید به حساب اورده اید وحق بازنشتگان حداقل بگیر را پایمال کردید خدا ازتون نگذره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
سلام همسر من با ۳۴سال سابقه سال ۹۸بازنشسته شد ولی افزایش اردیبهشت به ما تلعق نگرفت دارای سه فرزندم یکی از فرزندانم هم دانشجو واقعا با این حقوق بسختی زندگیم اداره میکنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
بینظرم
عماد
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
0
0
♦️✍️ چرا و به چه دلیل " تجمیع کلیه صندوقهاي بازنشستگی" تاکنون محقق نشده است؟ ♦️

ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
ما هم 4200حقوق میگیریم با 6تومن قسط
درآمد دیگری هم نداریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
0
0
حقوق همسرمن۴۵۰۰شده درفروردین ماهی۶میلیون قسط میدیم دودخترومحصل ویک دختردانشجوپزشکی دارم هیچ منبع درامد دگه یی هم نداریم واقعا درفشارهستیم ازپارسال بخاطرچنتا وام درآوردیم براساختمون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->