نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

واکسیناسیون مهاجران در مشهد

  • کد خبر: ۶۸۰۵۲
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
واکسیناسیون مهاجران در مشهد
مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌گویند که ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا به سالمندان افغانستانی و عراقی تزریق می‌شود.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ با وجود اخبار و شایعاتی که طی روز‌های گذشته مبنی بر تزریق نکردن واکسن کرونا به اتباع خارجی در فضای مجازی منتشر شده است، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز واکسیناسیون اتباع افغانستانی و عراقی خبر داد و گفت: ۱۵ تا ۲۰ هزار دوز واکسن برای واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۰ سال اتباع مورد نیاز است و این افراد با توجه به کارت اقامت یا پرونده سلامت در دانشگاه علوم پزشکی می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسن کرونا دریافت کنند.
 
اظهارات دکتر مهدی قلیان در ستاد استانی کرونا در حالی مطرح شد که طی روز‌ها و هفته‌های گذشته در فضای مجازی اخبار گسترده‌ای مبنی بر اینکه قرار نیست اتباع خارجی مقیم در ایران واکسن کرونا دریافت کنند منتشر شده بود.
 
۲۱ اردیبهشت نیز «دانیل مونوز روخاس»، سرپرست دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ، اعلام کرده بود که این نهاد آماده است تا درباره واکسیناسیون مهاجران افغانستانی در ایران از جمعیت هلال احمر این کشور حمایت کند؛ اظهاراتی که البته در حد حرف باقی ماند. برهمین اساس طی هفته‌های گذشته مقامات رسمی کشورمان از نهاد‌های بین المللی درخواست تأمین واکسن برای اتباع خارجی را مطرح کردند؛ درخواستی که بدون پاسخ ماند و حالا واکسیناسیون اتباع خارجی با تأمین واکسن از سوی کشورمان آغاز شده است.
 

افزایش ۲ برابری ظرفیت تزریق واکسن

وی همچنین درباره افزایش ظرفیت تزریق واکسن در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز اعلام کرد که با افزایش پایگاه‌های جدید، ظرفیت تزریق واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تقریبا ۲ برابر شده است. وی بیان کرد: با ورود این محموله به میزان ۱۱۳ هزار دوز، در زمینه تأمین واکسن برای گروه‌های هدف بالای ۷۰ سال مشکلی نداریم، به گونه‌ای که تاکنون تزریق روزانه برای ۶۵۰۰ نفر امکان پذیر بود از این پس این تزریق در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی مشهد به ۱۲ هزار نفر افزایش می‌یابد.
 

افزایش زیرساخت تزریق واکسن

قلیان در نشست خبری ستاد استانی کرونا در پاسخ به سئوال مطرح شده توسط خبرنگار ما در زمینه تزریق واکسن، با اشاره به اینکه سرعت عمل و زیرساخت تزریق واکسن در حال افزایش است، گفت: ۳ پایگاه بزرگ از روز یکشنبه (امروز) به مراکز موجود تزریق واکسن اضافه می‌شود. وی بیان کرد: مرکز تجاری مهر در خیابان کوهسنگی، دبیرستان سیدجمال الدین و مؤسسه علمی کاربردی در بولوار میثاق مراکزی هستندکه به ظرفیت فعلی افزوده می‌شوند.
وی افزود: در مجتمع تجاری مهر فضای ۳۰۰۰ متری به تزریق واکسن اختصاص پیدا کرده است که می‌تواند ظرفیت مناسبی برای واکسیناسیون فراهم کند.
 

۵۰ تا ۶۰ هزار سالمند بالای ۷۰ سال در استان

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۵۰ تا ۶۰ هزار سالمند بالای ۷۰ سال در مناطق زیرپوشش این دانشگاه واجد تزریق واکسن هستند اظهار کرد: با توجه به تعداد زیاد این متقاضیان بهتر است افراد پس از ثبت نام در سامانه سلامت و انتخاب پایگاه تزریق واکسن با توجه به پیامک و تماسی که با آن‌ها گرفته می‌شود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.
 
قلیان با تأکید بر اینکه در زمینه تأمین واکسن برای سالمندان هیچ مشکلی وجود ندارد گفت: سهمیه ۱۱۳ هزار دوزی از جمعیت گروه هدف فعلی بیشتر است. از این تعداد واکسن حدود ۶۶ هزار دوز آسترازنکا و ۴۷ هزار دوز سینوفارم است. وی با بیان اینکه ۵۷ درصد گروه‌های سنی بالای ۷۵ سال در منطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی واکسن دریافت کرده اند ادامه داد: شایعاتی در مناطق حاشیه شهر مبنی بر اینکه نوع واکسن‌های بالای شهر با این مناطق متفاوت است وجود دارد و این موضوع موجب کاهش استقبال شهروندان این مناطق از واکسن کرونا شده است. این در حالی است که شهروندان نباید به این شایعه‌ها توجه کنند؛ زیرا هیچ تفاوتی در نوع واکسن در مناطق مختلف وجود ندارد.
 

فوتی‌های استان کمتر از ۱۵ نفر در روز

وی با بیان اینکه تا کنون ۳ درصد از کل جمعیت مشهد واکسینه شده است گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون
تعداد بستریان موجود در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲ نفر در روز کاهش پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد فوتی‌های استان به زیر ۱۵ نفر رسیده است ادامه داد: مراجعه سرپایی به مراکز منتخب در ۱۰ روز آخر اردیبهشت از ۲۳۵۰ نفر به ۱۷۵۰ نفر در روز کاهش یافته است.
 
قلیان همچنین در حاشیه این جلسه گفت: تزریق واکسن کرونا به خبرنگاران بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت می‌گیرد و انجام آن در برخی از مناطق کشور به صورت غیرمجاز بوده است.
 
همچنین طبق اعلام رنگ بندی جدید کرونایی در کشور، تنها شهرستان‌های عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، چابهار (سیستان وبلوچستان)، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار دارند؛ ضمن اینکه در بعضی از مناطق جنوبی کشور، جهش‌های مربوط به کرونای آفریقای جنوبی و هند گزارش شده است. طبق اعلام وزارت بهداشت نیز آمار فوتی‌های روزانه کرونا به ۱۸۷ نفر رسید و ۸۰۰۵ بیمار دیگر نیز شناسایی شدند.
 

استاندار خراسان‌رضوی: همچنان در وضعیت شکننده کرونایی هستیم

اداره‌کل روابط‌ عمومی استانداری: استاندار خراسان‌رضوی از سرعت سیر نزولی کرونا در استان خبر داد و گفت: باوجود شرایط مطلوبی که از نظر کرونا وجود دارد همچنان وضعیت استان از این‌حیث شکننده است.
 
محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: باوجود روند کاهشی فوتی‌ها، در بحث نظارت‌ها باید نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد و نظارت بر اصناف و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشی در آن‌ها با جدیت دنبال شود تا در هفته‌های آینده شاهد افزایش سرعت این‌روند کاهشی باشیم.
 

نگرانی از ورود ویروس هندی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در جریان سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان، چند نگرانی از جمله ورود ویروس هندی از مناطق شرقی کشور و موضوع حاشیه شهر مطرح شد که می‌طلبد این‌مسئله در کمیته علمی نقد و بررسی شود.
 
معتمدیان افزود: احتمال دارد ویروس هندی از طریق کشور‌های افغانستان و پاکستان از مسیر استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان و هرمزگان وارد کشور شود و به‌دلیل مراودات این‌استان‌ها با خراسان‌رضوی ممکن است در استان نیز شیوع پیدا کند؛ لذا باید حتما تدابیر لازم اندیشیده شود. استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: اکنون ۱۳ شهر نارنجی و ۲۰ شهر زرد در استان وجود دارد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->