تعداد زائران اعزامی به حج تمتع ۱۴۰۳ اعلام شد درباره مهندس عباس آفرنده، طراح گنبد ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد| یادگارفیروزه فام آفرنده جشن‌تکلیف نوجوانان پسر عرب‌زبان در حرم مطهر رضوی برگزار شد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) هر چه می‌خواهد دل تنگت، نگو! نگاهی به کارکرد اجتماعات دینی در جامعه حضور استادان هنر انقلاب اسلامی در چای خانه حضرت رضا (ع) اعزام بیش از ۱۰ هزار زائر خراسانی حج تمتع از فرودگاه مشهد+ جزئیات شریعتی و مفاهمه اجتهاد در اندیشه اسلامی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور: جشن‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است راهپیمایی مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در مشهد برگزار خواهد شد ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی
سرخط خبرها

حرم مطهر حضرت رضا (ع) سیاهپوش شد

  • کد خبر: ۶۹۵۴۵
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹
حرم مطهر حضرت رضا (ع) سیاهپوش شد
حرم مطهر حضرت رضا (ع) در عزای امام صادق (ع) سیاهپوش شد.

به گزارش شهرآرانیوز، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پرچم عزا بر گنبد حرم مطهر رضوی نصب و صحن و سرای حضرت ثامن الحجج (ع) سیاهپوش شد.

با توجه به همزمانی شهادت امام صادق(ع) با ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و شهدای قیام ۱۵ خرداد، مراسم سخنرانی نیز از سیزدهم این ماه در رواق امام خمینی(ره) آغاز شده است.

سیزدهم و چهاردهم خردادماه آیت الله سیداحمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانی کرد و امروز هم تولیت آستان قدس رضوی از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در جمع زائران سخنرانی خواهد کرد.

پرچم حرم مطهر رضوی در طول سال به مناسبت‌های مذهبی در اعیاد و سالروز شهادت ائمه معصومین(ع) چندین بار تعویض می‌شود که بیشترین مدت سیاه‌پوش ماندن آن در ماه‌های محرم و صفر است.

در این میان هر سال دو بار پرچم گنبد مطهر حضرت امام رضا(ع) به طور رسمی و در آیینی ویژه تعویض می‌شود که یک بار آن در ابتدای ماه محرم الحرام است که پرچم سیاه به مدت دو ماه بر گنبد حرم مطهر به نشان عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افراشته می‌ماند.

مرتبه دیگر آیین ویژه تعویض پرچم نیز در سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) انجام می‌شود. در سایر ایام از قبیل سالروز وفات و شهادت معصومین نیز این پرچم بدون برگزاری آیین ویژه تعویض می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->