به گزارش شهرآرانیوز، رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور از ابلاغ شیوه نامه حمل و نقل مسافرین معلول و توانخواه به انظمام وظایف تفکیکی مدیران فرودگاه ها، شرکتهای خدمات فرودگاهی، شرکتهای هواپیمایی، دفاتر فروش بلیت هواپیما و وظایف مسافرین دارای معلولیت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد.
ابراهیم کاظمی مومن سرایی با اشاره به تفکیک وظایف در این بخشنامه در خصوص وظایف مدیران فرودگاهها گفت: آموزش کارکنان در خصوص نحوه برخورد با افراد دارای معلولیت، هماهنگی با سازمانهای مربوطه برای حمل و نقل افراد دارای معلولیت به فرودگاهها و مهیا کردن شرایط حمل و نقل داخل فرودگاه ها، فراهم کردن شیب راهه ها، مناسب سازی آسانسورها و کارگذاری دربهای اتوماتیک، مناسب سازی مسیرها، تابلوها و امکانات رفاهی از جمله وظایف مدیران فرودگاه هاست.
وی در ادامه در مورد وظایف شرکتهای هواپیمایی گفت: رعایت دستورالعملهای پذیرش و حمل مسافر، دسترسی راحت و ایمن به صندلی در پرواز، همکاری در جانمایی فرد همراه، مهیا کردن وسایل توانبخشی مورد نیاز افراد دارای معلولیت مثل ویلچر، استفاده از علائم مناسب سازی شده برای اطلاع رسانی در داخل هواپیما از وظایف این شرکت هاست.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، کاظمی مومن سرایی همچنین در خصوص وظایف افراد دارای معلولیت نیز گفت: در این بخشنامه اعلام وضعیت و نوع معلولیت به دفاتر فروش بلیت، تورهای هوایی و یا شرکت هواپیمایی در هنگام ذخیره جا و ارایه پاسخ صحیح به منظور تکمیل فرمهای مربوطه، رعایت شرایط و ضوابط تعیین شده شرکت هواپیمایی از جمله مراجعه به پزشک معتمد و یا اخذ مجوز پرواز و ترخیص برای همراه مسافر معلول و توانخواه، حضور به موقع در محل پذیرش مسافر و همراه داشتن مدارک و اسناد کامل از قبیل کارت شناسایی معتبر و سایر اسناد مورد نیاز از وظایف افراد دارای معلولیت است.