کریس کلمن سرمربی مورد نظر تراکتور کیست + بیوگرافی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند
سرخط خبرها

هدف آلکنو از حضور در لیگ ملت ها چه بود؟ نتیجه گیری یا تغییر نسل؟

  • کد خبر: ۷۱۸۴۷
  • ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
هدف آلکنو از حضور در لیگ ملت ها چه بود؟ نتیجه گیری یا تغییر نسل؟
مسابقات لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ برای ما به پایان رسید و تیم ایران در رده دوازدهم جدول ۱۶ تیمی قرار گرفت.

میلاد حاتمی/شهرآرانیوز، حاصل کار تیم ملی والیبال ایران در این دوره از لیگ ملت ها پنج برد و ده باخت بود که باعث شد در رده دوازدهم قرار بگیریم. هدف ولادیمیر آلکنو از این مسابقات چه بود؟ آیا صرفا هدف شناسایی و امتحان بازیکنان در شرایط سخت بود؟ یا نتیجه گیری؟ یا تغییر نسل؟
اگر هدف شناسایی بود که چطور قبل المپیک تیم را به دست مربی‌ای سپردیم که تازه میخواهد ظرفیت بازیکنان را شناسایی کند آنهم به طور نصفه و نیمه! مثلا بابک فیاضی که عملکرد خوبی در لیگ داشت را به ایتالیا برد در حالی که فقط در دو بازی اول از او در پست دریافت کننده قدرتی استفاده کرد و در بقیه بازی‌ها یا در لیست نبود یا به عنوان لیبروی دوم در لیست قرار گرفت! یا علی شفیعی را بعد از سه سال تجربه فیکس بازی کردن در تیم ملی با کمترین استفاده ممکن به تهران برگرداند! اگر قصد آلکنو پی بردن به توان بازیکنان بود باید لااقل فرصت برابری را به همه بازیکنان میداد تا در کنار بازیکنان دیگر خود را نشان بدهند نه اینکه یک سری را دور از پاس‌های سعید معروف نگه‌دارد و بقیه را فقط در کنار سعید بازی بدهد! این فرصت کجا به رضا عابدینی، پوریا فیاضی، علی شفیعی و حتی اسفندیار و شریفی داده شد؟
اگر هدف تغییر نسل بازیکنان بود که هیچ تیمی در قبل المپیک بازیکنان جوان را جایگزین باتجربه‌ها نمی کند. المپیک جای درو کردن ۴ سال و بلکه بیشتر تلاش گذشته است؛ جیبای ۳۶ ساله در المپیک ۲۰۱۲ یا سرجیو سانتوس ۴۱ ساله در المپیک ۲۰۱۶ برای برزیل و سرگئی تتیوخین ۳۷ ساله در ۲۰۱۲ لندن برای روسیه و لویی بال ۳۶ ساله در ۲۰۰۸ پکن و …. مثال‌های روشن زیادی هستند که نشان می‌دهد المپیک میدان با تجربه‌ها و امتحان پس داده هاست نه فرصتی برای تغییر نسل؛ تغییر نسل بازیکنان بلافاصله بعد المپیک تا شروع دور بعد در دستور کار قرار میگیرد که تازه آنهم با تلفیق بازیکنان قدیمی و جدید شروع می شود نه اینکه یک‌دفعه ۷ بازیکن جدید وارد ترکیب فیکس تیم ملی شود!
هدف نتیجه گیری بود؟ که به نظر میرسد همین بود چرا که تیم ما در بازی اول با ترکیب اصلی مد نظر سرمربی باز‌ی‌ها را شروع کرد و فقط یک تغییر اجباری داشت، اما با باخت به ژاپن و سپس روسیه به ۵ برد پیاپی دست یافت، اما بعد از باخت به صربستان در بازی هشتم، سریال باخت‌های پی در پی با ترکیب‌های مختلف و بدون تعویض حین بازی شروع شد تا جایی که طی اقدامی هماهنگ بین کادر فنی تیم با مجریان تلویزیونی و فدراسیون هدف حضور به عوض کردن نسل و بازیکنان تغییر پیدا کرد در صورتی که قرائن و شواهد چیز دیگری را نشان می‌دهد!
از طرف دیگر پافشاری مربی تیم بر به کارگیری بازیکنان در بازی‌هایی که به اصطلاح روزشان نبوده باعث شده تا بازیکنی مثل میلاد عبادی‌پور که به گواه کارشناسان یکی از کامل‌ترین بازیکنان تاریخ والیبال ما بوده سرخورده شود و در آستانه المپیک با چنین روحیه‌ای به ادامه کار فکر کند.
در حالی که حدود ۱ ماه تا مسابقات المپیک مانده تیم ما در وضعیت نه چندان مطلوبی قرار گرفته است، باید دید ولادیمیر آلکنو چه ایده‌ای برای بهبود عملکرد تیم دارد؟ تیم پر مهره‌ای که با اندکی تغییر در انتخاب بازیکن برای المپیک؛ می‌تواند یادآور سال‌های خوش والیبال ما در گذشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->