شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مراحل گرفتن کارت و سند المثنی خودرو + مدارک لازم

  • کد خبر: ۷۲۰۰۳
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
مراحل گرفتن کارت و سند المثنی خودرو + مدارک لازم
در صورتی که مدارک اصلی ماشین از قبیل کارت خودرو یا برگ سبز گم شود یا به سرقت رود، مالک خودرو باید در کمترین زمان ممکن به دریافت المثنی اقدام کند. در این شماره به بررسی نحوه گرفتن المثنی مدارک خودرو و فرایند‌های اداری آن می‌پردازیم.

محمدمعین وطن‌خواه - شهرآرانیوز، یکی از مسائل و دغدغه‌های مالکان خودرو گم شدن مدارک شناسایی ماشین است زیرا گرفتن المثنی از مدارک مفقود دشواری‌های خاص خود را دارد. معمولا کارت ماشین را در کیف‌های مخصوصی که گواهی‌نامه رانندگی یا کارت بیمه شخص ثالث در آن قرار دارد می‌گذاریم. البته در صورتی که مدارک اصلی ماشین از قبیل کارت خودرو یا برگه سبز گم شود یا به سرقت رود، مالک خودرو باید در کمترین زمان ممکن به دریافت المثنی اقدام کند. در این شماره به بررسی نحوه گرفتن المثنی مدارک خودرو و فرایند‌های اداری آن می‌پردازیم.


مراحل گرفتن المثنی کارت خودرو

در مرحله اول، باید مالک خودرو یا وکیل قانونی‌اش همراه با شناسنامه و خودرو در مرکز تعویض پلاک حضور یابد.
مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه عبارت‌اند از: رسید گواهی عدم خلافی، سند مالکیت شناسنامه خودرو، بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث و ... .


لازم است یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار مبنی بر مفقودی یا سرقت سند مالکیت ارائه شود و دست‌کم ۱۰ روز از تاریخ نشر آن گذشته باشد. در این آگهی باید اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی مالک، شماره پلاک و خلاصه ادعای از بین رفتن یا گم شدن سند مالکیت درج شود.


در مرحله بعدی، باید فرم اطلاع از پیامدهای کشف فساد و بازگشت آن در صورت یافت شدن تکمیل شود.
در پایان، با واریز هزینه، باید تعهد کتبی توسط مالک یا نماینده قانونی او تکمیل شود.


شرایط صدور سند المثنی مالکیت خودرو (برگ سبز ماشین)

حضور مالک یا نماینده قانونی ایشان به همراه خودرو برای سیر مراحل قانونی.


اصل مدارک شناسایی معتبر شامل کارت ملی و شناسنامه یا وکالت‌نامه برای نماینده قانونی وی به همراه مدرک شناسایی.


درج یک نوبت آگهی در روزنامه‌هایی که انتشار بی وقفه و هرروزه دارند، مبنی بر فقدان سند مالکیت خودرو و سپری شدن ۱۰ روز از تاریخ آگهی و قبول هرگونه مسئولیت در قبال کشف فساد احتمالی الزامی است.
مدارک احراز سکونت مالک در آدرس اعلام‌شده، بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر و اصل کارت مشخصات خودرو.
برگ معاینه فنی صادره از مراکز مکانیزه مجاز برای خودروهای شخصی و دولتی‌ای که بیش از ۴ سال و خودروهای عمومی‌ای که بیش از یک سال از زمان تولید آن‌ها (بر اساس مدل) سپری شده باشد.
واریز هزینه صدور سند المثنی از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان مستقر در مراکز تعویض پلاک.


در صورت گم شدن بیمه‌نامه شخص ثالث چه باید کرد؟

اولین اقدامی که بلافاصله پس از مفقود شدن بیمه نامه خود باید انجام بدهید اعلام مفقودی است.
سپس به شورای حل اختلاف یا کلانتری بروید و نامه‌ای که گم شدن بیمه‌نامه را تأیید می‌کند از آن‌ها دریافت کنید.


در مرحله بعد باید با در دست داشتن سند خودرو و کارت شناسایی به یکی از شعب نمایندگی شرکت بیمه‌ای که خودرو خود را آنجا بیمه کرده‌اید مراجعه و برای دریافت گواهی مفقودی اقدام کنید.


چنانچه به خاطر نمی‌آورید بیمه‌نامه خود را از چه شرکتی تهیه کرده‌اید، باید به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید، اطلاعات خودرو خود از قبیل شماره پلاک، مدل، شماره شاسی و ... را وارد کنید و استعلام بگیرید.
به خاطر داشته باشید برای دریافت خسارت، گواهی مفقودی بیمه‌نامه هیچ تفاوتی با اصل آن ندارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->