معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

بررسی بازی Outriders | رقیبی تازه برای فورتنایت و کال آف دیوتی

  • کد خبر: ۷۰۶۶۲
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
بررسی بازی Outriders | رقیبی تازه برای فورتنایت و کال آف دیوتی
در روز‌های میانی فروردین امسال، شرکت بازی سازی «پیپل کن فلای» آخرین ساخته اش، یعنی بازی، Outriders را عرضه کرد. این روزها، بازی‌های شوترلوت محور زیادی در بازار وجود دارد و همین مسئله باعث شد تا در ابتدا، معرفی اوت رایدرز چندان هیجان انگیز به نظر نرسد. اما به تدریج نظر‌ها تغییر کرد و افراد زیادی به تجربه کردن این اثر علاقه‌مند شدند.
شهرآرانیوز - در روز‌های میانی فروردین امسال، شرکت بازی سازی «پیپل کن فلای» پس از مدت‌ها انتظار، آخرین ساخته اش، یعنی بازی، Outriders را عرضه کرد. این روزها، بازی‌های شوترلوت محور زیادی در بازار وجود دارد و همین مسئله باعث شد تا در ابتدا، معرفی اوت رایدرز چندان هیجان انگیز به نظر نرسد. اما به تدریج که جزئیات و ویدئو‌های بیشتری از گیم پلی بازی منتشر شد، نظر‌ها تغییر کرد و افراد زیادی به تجربه کردن این اثر علاقه‌مند شدند. این مسئله با عرضه نسخه آزمایشی به اوج رسید، جایی که فقط در یک هفته بیش از ۲ میلیون نفر آن را دانلود و تجربه کردند و بیشترشان راضی بودند. نکته جالب اینجاست که شرکت سازنده اعلام کرده بود افراد می‌توانند پیشروی خودشان در نسخه آزمایشی را بعد از خرید اثر، به بازی اصلی منتقل کنند.

آخرین بازمانده

 

در جست و جوی زمینی دیگر

 

داستان بازی روایتگر دوره‌ای از قرن۲۱ است که به دلیل شرایط نامساعد آب و هوا، دیگر زمین جایی برای زندگی نیست. حال گروه‌های مختلف به دنبال مکانی شبیه به زمین برای زندگی کردن هستند. ازاین رو سازمانی به نام ECA با همکاری دولت‌های مختلف به وجود می‌آید تا انسان‌ها به واسطه سفینه‌های فضایی به محل مدنظر فرستاده شوند. قبل از این اقدام، تعدادی دانشمند با گروهی از سربازان ویژه به نام Outriders به محل مدنظر فرستاده می‌شوند تا شرایط زیست محیطی را بسنجند. این درحالی است که یک طوفان مرموز به نام Anomaly در محیط دیده می‌شود و درحالی که Outrider‌ها خواهان اعلام وضعیت به ECA بودند، به وسیله رهبر و سربازان این سازمان سرکوب می‌شوند. دراین میان شخصیت اصلی به عنوان آخرین Outrider، پس از ۳۱سال از خواب بیدار و متوجه جنگی بزرگ می‌شود. Outriders شروع خوبی دارد و نوید داستان سرایی جذابی را می‌دهد، اما مشکل این است که هرقدر که به انتهای بازی نزدیک‌تر می‌شوید، روایت داستان ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. اصلی‌ترین دلیل ضعف داستانی را هم باید در شخصیت پردازی ضعیف آن دانست. تقریبا پیشینه هیچ کدام از شخصیت‌ها به خوبی روایت نمی‌شود و همین موضوع کمی همراهی گیمر با داستان آن‌ها را مشکل می‌کند.


دنیایی از مهارت‌ها

 

در جست و جوی زمینی دیگر

 

Outriders یک بازی تیراندازی لوت محور سوم شخص است که با شروع بازی، می‌توانید شخصیت بازی خود را به صورت کامل شخصی سازی کنید. گان پلی و کاورگیری بازی شباهت بسیاری به مجموعه Gears of War دارد. درواقع استودیو «پیپل کن فلای» با استفاده از فرمول موفق و ثابت شده بازی قبلی خود، یعنی مجموعه گیرز، سیستم تیراندازی هیجان انگیزی را در اختیار مخاطب قرار داده و در انجام این کار موفق شده است. سیستم تیراندازی، کاورگیری و مبارزات Outriders فقط به شلیک کردن با سلاح‌های مختلف ختم نمی‌شود. به دلیل اتفاقات داستانی، قهرمان داستان می‌تواند به مهارت‌های مختلفی دسترسی پیدا کند. ازاین رو، باید یکی از ۴ کلاس موجود در بازی را انتخاب کنید. هرکدام از این کلاس ها، طراحی منحصربه فردی دارند و متفاوت بودن مهارت‌های آن‌ها باعث می‌شود تجربه مجزایی را با هر کلاس تجربه کنید. همچنین انتخاب کلاس‌ها باتوجه به شیوه مبارزه‌ای بازیکن انجام می‌شود. اگر علاقه‌مند به آسیب رساندن از نزدیک هستید، اما نمی‌خواهید در قالب یک تانک مبارزه کنید، کلاس Trickster می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این درحالی است که تکنومنسر برای نبرد‌های دور گزینه بسیار خوبی است. ساختار آزادشدن مهارت‌های هر کلاس انتخابی هم بدین شکل است که با گذر زمان و ارتقای سطح، مهارت‌های جدیدی را آزاد می‌کنید و می‌توانید به صورت هم زمان از ۳ مهارت استفاده کنید.


نوآوری در درجه سختی

 

در جست و جوی زمینی دیگر

 

معمولا عادت داریم که در منو اولیه هر بازی، درجه سختی‌ای که می‌خواهیم بازی را با آن تجربه کنیم، انتخاب کنیم. اما تیم سازنده این عنوان ترجیح داده است از این روش استفاده نکند و به جای آن از روش جالبی برای بالاتربردن درجه سختی بازی استفاده کرده است. جهان بازی دارای ۱۵ سطح است که به مرور، نوار مربوط به هر سطح پر می‌شود. زمانی که نوار به آخر برسد، سطح جدید در دسترس قرار می‌گیرد. هر سطح درجه سختی مخصوص به خود را دارد و با آزادکردنشان پاداش‌های ارزشمندتری را کسب می‌کنید. همچنین درجه سختی شما روی لوت‌های محیط بازی هم تأثیر می‌گذارد. هرقدر که سطح بالاتری انتخاب کنید، دشمنان سرسخت‌تر می‌شوند و آسیب بیشتری به شما وارد می‌کنند. از آن طرف، لوت‌های بهتری را هم کسب خواهید کرد.

البته می‌توانید سطح جهان بازی را روی یک درجه سختی مشخص قرار دهید. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که Outriders را تک نفره تجربه می‌کنند، می‌توانید بازی را روی درجه سختی مشخصی قرار دهید، تا سطوح بالاتر شما را اذیت نکند. زیرا در سطوح بالاتر به هم تیمی نیاز دارید. طراحی خوب سیستم درجه سختی بازی سبب شده است چالش‌های تیمی مختلفی را تجربه کنید و همچنین کار تیمی خود را بیش ازپیش بهبود ببخشید.


طراحی خوب مراحل

 

در جست و جوی زمینی دیگر

 

از نظر محتویات، اوت رایدرز مراحل اصلی و فرعی دارد. مراحل اصلی بازی طراحی خوب و جذابی دارند و هرکدام از آن‌ها بازیکن را وارد نبرد‌های هیجان انگیز و نفس گیری می‌کند. همچنین در بعضی از مراحل هم باس فایت‌هایی در نظر گرفته شده است که هرکدام از آن‌ها طراحی و سازوکار‌های منحصربه فرد خود را دارند. بااین حال، مراحل فرعی بازی صرفا برای گرایندکردن و افزایش سطح است و آن چنان طراحی جذابی ندارد. شاید بتوان آن را نسخه مینیمال شده مراحل اصلی دانست.
 
محتویات پایان بازی End Game یکی از موارد مهم در بازی‌های تیراندازی لوت محور به حساب می‌آید. ازاین نظر Outriders عملکرد خوبی دارد و شاهد محتویات مناسبی برای پایان بازی هستیم که هم به صورت تک نفره و هم چندنفره، قادر به تمام کردن آن‌ها خواهید بود. از نظر کیفیت سرور، Outriders یک بازی کاملا آنلاین است و با اینکه سرور‌های اصلی بازی، کیفیت مناسبی دارند، بعضی وقت‌ها برای تجربه بازی با دوستان خود دچار مشکل خواهید شد. البته این مشکل همیشگی نیست و فقط گاهی ممکن است شما را اذیت کند.

تجربه گرافیکی چشم نواز

 

در جست و جوی زمینی دیگر

 

نورپردازی‌ها در کنار جزئیات محیطی یکی از مواردی است که Outriders را به یک بازی زیبا تبدیل کرده است. همچنین میان پرده‌های بازی هم طراحی مناسبی دارند. از بعد طراحی هم Outriders دارای محیط‌های متفاوتی است که هر محیط دشمنان و زیست بوم مخصوص به خود را دارد. البته برخی از دشمنان بازی در بیشتر محیط‌ها یکسان هستند، اما هیولا‌های منحصربه فردی هم برای بعضی از محیط‌های بازی در نظر گرفته شده است.
 
از نظر فنی هم بازی بدون باگ یا افت فریم خاصی است که مانع از لذت بردن بازیکن از تجربه آن شود. موسیقی‌های بازی هم حس وحال خوبی را در بازی به وجود آورده است و صداپیشگی شخصیت‌ها هم به خوبی انجام شده است. کاش این صداپیشگی با روایت بیشتری از هر شخصیت هم همراه می‌شد تا بیشتر از این می‌توانستیم با شخصیت‌های بازی ارتباط برقرار کنیم.
 

جعبه بازی‌ها

با Mass Effect Legendary Edition دوباره برای نجات کهکشان با کاپیتان شفرد همراه می‌شوید

بررسی بازی «بایومیومنت» | تجربه‌ای تازه در دنیای بازی‌های جهان‌باز

نقد و بررسی بازی Resident Evil Village | دهکده وحشت، شما را به نقطه آغاز این مجموعه خواهد برد

نگاهی به Oddworld: Soulstorm، تجربه یک بازی پلتفرمر کامل

نگاهی به It Takes Two | تجربه جذاب یک بازی دونفری + تریلر

نگاهی به نسخه دوم بازی پلتفرمر Little Nightmares | یک کابوس کوچک

نگاهی به بازی نسل نهمی The Medium، عنوان ترسناکی که شما را نمی‌ترساند

نگاهی به آخرین نسخه مجموعه Assassin’s Creed | اسسـینز در قلمرو وایکینگ‌ها


 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->