۶ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک واحد صنفی در مشهد کشف شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) برخورد مرگبار تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) حقوق معوق معلمان خرید خدماتی و حق التدریس در اسرع وقت پرداخت شود پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) پادشاه فصل‌ها پاییز؟ جدی می‌فرمایید؟ راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر
سرخط خبرها

«واکسن سینوفارم چینی» چقدر در برابر کرونا موثر است؟

  • کد خبر: ۷۵۱۲۹
  • ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
  • ۱
«واکسن سینوفارم چینی» چقدر در برابر کرونا موثر است؟
نخستین بررسی منتشرشده درباره اثربخشی واکسن چینی سینوفارم نشان می‌دهد که پاسخ‌های آنتی‌بادی ناشی از آن در برابر گونه واگیرتر دلتای کرونایروس ضعیف‌تر است.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از رویترز، نخستین بررسی منتشرشده درباره اثربخشی واکسن چینی سینوفارم نشان می‌دهد که پاسخ‌های آنتی‌بادی ناشی از آن در برابر گونه واگیرتر دلتای کرونایروس ضعیف‌تر است.

در افرادی که واکسن کرونای BBIBP-CorV ساخت شرکت سینوفارم را دریافت کرده بودند، سطح آنتی‌بادی نسبت گونه دلتای کرونای ویروس نسبت به گونه ابتدایی ویروس که در ابتدا در ووهان شناسایی شد، ۱.۳۸ برابر کاهش نشان می‌دهد.

این بررسی آزمایشگاهی بر اساس نمونه‌های گرفته شده از افراد واکسینه‌شده با این واکسن در سری‌لانکا به طور مشترک بوسیله دانشمندان سری‌لانکایی و دانشمندان انگلیسی در دانشگاه آکسفورد انجام شده است.

گونه دلتا که برای نخستین بار سال گذشته در هند شناسایی شد، اکنون به گونه غالب ویروس در سراسر جهان بدل شده است و عامل افزایش اخیر در موارد کرونا در بسیاری از کشور‌ها از جمله انگلیس، اندونزی، آمریکا و کره جنوبی است.

این بررسی درباره واکسن سینوفارم (با نام رسمی گروه ملی داروسازی چین) که پیش از داوری همتا انتشار یافته است، همچنین کاهش ۱۰ برابری آنتی‌بادی بر ضد گونه‌ی بتا (که در ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد) را نشان داد.

این پژوهشگران می‌گویند هیچ تفاوتی میان سطح آنتی‌بادی‌ها نسبت به این دو گونه‌ی کروناویروس در خون افراد واکسینه‌شده با سینوفارم و و خون افرادی که به طور طبیعی دچار عفونت شده بودند، نیافتند.

به گفته این پژوهشگران، با توجه به این یافته‌ها واکسن سینوفارم ممکن است بتواند باعث ایجاد پاسخ ایمنی بر اساس آنتی‌بادی در برابر دو این دو گونه کروناویروس به همان اندازه عفونت طبیعی با آن‌ها شود.

بنابه واکسن دو دوزی سینوفارم یکی از پرمصرف واکسن‌های کرونا در چین است و سینوفارم وعده داده است که تا ۱۷۰ میلیون دوز این واکسن را تا میانه سال ۲۰۲۲ در اختیار برنامه کواکس سازمان جهانی بهداشت قرار دهد تا به سایر کشور‌ها داده شود.

منبع: سلام‌نو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
شهرام اقایی هستم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
0
0
اقا این واکسن مفت نمیارصه وهای کتپیه وهیچی نیست دیدیم شندیم زدیم موندم کوناشم بگیریم چیری واردمیکردین که حداقل نمیریم کورنا شوخی بردار نیمردم وملت همیشه جونشون عزیز وبخاطر این خاک ومیهن هم شهید واسیر و....این منصافه نیست ازارانترین واکسن دنیارا تنی بیارین ایمجا ملت بزنن وزندگیشون تموم شه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->