دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد وسوسه‌ای که ممکن است به قیمت جانمان تمام شود | مثلث خطر صورت کجاست؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت+ فیلم شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران ۶ نکته کاربردی که در خرید سیسمونی باید رعایت کنیم ماه خودمراقبتی: بیدارکردن توانایی بالقوه افراد برای مراقبت از خود اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق آینده‌ساز | سه میلیون تومان علی‌الحساب پرداخت شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) اوقات گران‌قیمت فراغت | چطور کلاس‌های تابستانه ارزان پیدا کنیم؟ راز تیغ زنی مامور قلابی از دلالان ارز خیابان امام خمینی(ره) مشهد سفر به مشهد گران‌تر از قبل شد! در نشست هم‌اندیشی با کارشناسان تغذیه در مشهد مطرح شد: ۵۰ درصد بیماری‌ها با رژیم غذایی مرتبط هستند
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

«خورش بامیه» را با این دستور ساده طبخ کنید

  • کد خبر: ۷۵۹۸۶
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
«خورش بامیه» را با این دستور ساده طبخ کنید
«خورش بامیه» یکی از انواع خورش‌های خوشمزه و معروف ایرانی است. اصالت این خورش متعلق به جنوب کشور است، ولی به خاطر طعم فوق‌العاده اش تقریبا در تمام کشور طبخ می‌شود.
سمیه اخترشناس | شهرآرانیوز؛ بامیه خوراکی لذیذی است که خواص فراوانی دارد، مانند پاک‌سازی کبد، تقویت سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از پوکی استخوان و سلامت پوست و مو. معروف‌ترین غذایی که می‌توان با بامیه تهیه کرد، خورش بامیه است، یک غذای جنوبی که با ذائقه ما هم جور درمی‌آید و بهتر است آن را همان‌طور تند بپزیم.

مواد لازم برای تهیه خورش بامیه

بامیه: ٣٠٠ گرم
گوشت خورشی: ٤٠٠ گرم
پیاز: ٣ عدد
سیر: ٢ حبه
رب گوجه‌فرنگی: ٢ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه، دارچین و ادویه خورشی: به میزان لازم
روغن، آب و آب‌لیمو: به میزان لازم
خورش بامیه
زمان تهیه:
۱۸۰ دقیقه

سر بامیه‌ها را بزنید و همان‌طور کمی تفت بدهید. داخل ظرف دیگری پیاز‌ها را که نگینی ریزخرد کرده‌اید با کمی روغن تفت بدهید. سپس سیرخرد شده را اضافه کنید و کمی دیگر تفت بدهید.

-گوشت را به مواد قبلی اضافه کنید و به تفت‌دادن ادامه دهید. حالا ادویه‌ها و رب را اضافه کنید و همه را با هم سرتفت بدهید. آب و قدری زعفران (در صورت تمایل) داخل ظرف بریزید و بگذارید گوشت بپزد.

-پس از پخت گوشت، بامیه‌ها و در صورت تمایل برگ بو را اضافه کنید و بگذارید حدود ٣٠ دقیقه دیگر خورش بپزد تا خوب جا بیفتد. آخر پخت هم نمک و کمی آب‌لیمو یا آب‌غوره به خورش اضافه کنید.

نکته‌ها
اگر می‌خواهید بامیه لزج نشود، به بافتش آسیب نزنید و آن را با حرارت زیاد نپزید.
به جای آب‌لیمو یا آب‌غوره می‌توان از لیمو عمانی هم استفاده کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->