آمار فروش سینمای ایران در آخرین هفته فروردین ۱۴۰۳ پیام وزیر فرهنگ و ارشاد به مناسبت روز سعدی صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ کنسرت‌های خوانندگان پاپ در اردیبهشت ۱۴۰۳ + جزئیات ساعد سهیلی با «شهرک» در «کازابلانکا» «فرداها» ملیسا ده کوستا پشت ویترین کتاب‌فروشی‌ها استاد سخن زیر سایه نام‌ها | گفتگو با دکتر جعفر یادحقی درباب فاصله جامعه با سعدی کارگردان آپارتچی: انتظار حضور پرشور مردم را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری
سرخط خبرها

گفتگو با محمد الهی که این روز‌ها در سریال «روزگار جوانی» جلوی دوربین رفته است

  • کد خبر: ۷۶۸۷۹
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
گفتگو با محمد الهی که این روز‌ها در سریال «روزگار جوانی» جلوی دوربین رفته است
فصل سوم مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» این روز‌ها درحالی مراحل پایانی تولیدش را پشت سر می‌گذارد که محمد الهی، بازیگر مشهدی، جلوی دوربین آن رفته است. با محمد الهی درباره فعالیت‌های تازه اش در روز‌های فراگیری کرونا گپ وگفت داشته ایم که گزیده آن، هم اینک پیش روی شماست.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - فصل سوم مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» این روز‌ها درحالی مراحل پایانی تولیدش را پشت سر می‌گذارد که محمد الهی، بازیگر مشهدی، جلوی دوربین آن رفته است. سریالی که فصل اولش سال ۱۳۷۷ و فصل دوم آن در سال ۱۳۷۸ روی آنتن شبکه پنج رفت و با اسقبال مخاطبان روبه رو شد. اکنون شبکه پنج چندی است تولید فصل سوم این مجموعه به کارگردانی اصغر توسلی را کلید زده است.

فصلی که داستان قسمت‌های قبل را ادامه نمی‌دهد و در هر قسمت به روایت ماجرا‌های مستقلی می‌پردازد. محمد الهی نیز به تازگی به گروه بازیگران این مجموعه اضافه شده تا در قسمت‌های پایانی آن به ایفای نقش بپردازد. این بازیگر مشهدی سابقه حضور در مجموعه‌های «شهرزاد»، «سر دلبران»، «معمای شاه»، «تنهایی‌ لیلا» و «کت جادویی» را در کارنامه دارد و این روز‌ها فیلم «مدیترانه» با بازی او روی پرده سینما‌های کشور رفته است. با محمد الهی درباره فعالیت‌های تازه اش در روز‌های فراگیری کرونا گپ وگفت داشته ایم که گزیده آن، هم اینک پیش روی شماست.


 

به‌بهانه انتشار خبر ساخت فصل سوم سریال «روزگار جوانی» + ویدئو

 


 

کناره گیری از سریال «جیران»

الهی، درباره چگونگی حضورش در پروژه «روزگار جوانی» توضیح می‌دهد: من به دلیل شیوع کرونا و بیماری زمینه‌ای که داشتم حدود یک سال است که خودم را قرنطینه کرده ام، در این مدت سرکار سریال «جیران» حسن فتحی هم رفتم، اما به‌دلیل بد بودن اوضاع از حضور در آن انصراف دادم. به پروژه «روزگار جوانی» هم قرار بود پارسال اضافه شوم که بازهم به دلیل اوضاع بد سرکار نرفتم. اما با ادامه پیدا کردن شرایط کرونا دیدم نمی‌توانم به این صورت زندگی کنم، چون شغل ما طوری است که بیکاری در آن مساوی بیماری است و فقط باید کار کنیم تا به روز باشیم. از این رو وقتی دوباره از پروژه «روزگار جوانی» با من تماس گرفتند تا در قسمت‌های پایانی کار حضور داشته باشم، پذیرفتم.


او خاطرنشان می‌کند: فصل سوم از دو بخش تشکیل شده که من در دو قسمت پایانی بخش اول حضور دارم همچنین قرار است با بهتر شدن اوضاع بخش دوم کار در شمال فیلم برداری شود که در این بخش نقش من در ۱۰ تا ۱۵ قسمت محور کار است.


این بازیگر مشهدی درباره فعالیت در دوران کرونا نیز می‌گوید: خیلی سخت است، چون وقتی ما جلوی دوربین می‌رویم ماسک را برمی داریم و در واقع غیرمسلح می‌شویم. البته سر پروژه «روزگار جوانی» دوبار از ما تست گرفتند و خیلی خوب گروه را کنترل می‌کردند تا کسی دچار مشکل نشود.


نقش یک شمالی با لهجه مشهدی

الهی درباره نقشش در سریال «روزگار‌ جوانی» توضیح می‌دهد: نقش فردی مشهدی را بازی می‌کنم که در شمال زندگی می‌کند و همسرش هم شمالی است. در این مجموعه با لهجه مشهدی و در برخی صحنه‌ها هم شمالی صحبت می‌کنم.


او یادآور می‌شود: من دوست ندارم با لهجه مشهدی صحبت کنم، ولی دوستان خیلی اصرار به این کار داشتند. چون از همه گویش‌ها در سریال استفاده شده بود و می‌خواستند که نقش من هم با لهجه مشهدی صحبت کند.


الهی در پاسخ به این سؤال که چرا علاقه‌ای به استفاده از لهجه مشهدی ندارد نیز می‌گوید: من در این مجموعه لهجه مشهدی را درست استفاده می‌کنم، اما بعضی‌ها به صورتی لهجه مشهدی را ادا می‌کنند که به تمسخر گرفته می‌شود. در واقع برای گرفتن خنده از مخاطب غلیظ صحبت می‌کنند و چیز‌هایی به آن اضافه می‌کنند، این درحالی است که میان مردم مشهد شما نمی‌بینید کسی به این صورت صحبت کند. من با این اتفاق که لهجه به تمسخر گرفته می‌شود موافق نیستم.


به گفته این بازیگر، نقش او فردی است که از شمال به تهران آمده تا با کسب مجوز مرکز بوم گردی راه اندازی کند. این نقش وارد قصه می‌شود و به بچه‌ها یاد می‌دهد که چطور روی پای خودشان بایستند.


داستان‌هایی ساده و روان

الهی پیش بینی اش درباره استقبال از «روزگار‌ جوانی» را نیز چنین بیان می‌کند: چگونگی استقبال از سریال بستگی به عوامل زیادی دارد، اما من تصور می‌کنم، چون «روزگار جوانی» از قصه‌های ساده و روانی استفاده می‌کند که هضم شدنی است، مخاطب خیلی راحت می‌تواند با داستان و نقش‌های آن همذات پنداری کند. اما اینکه چقدر این کار بتواند موفق باشد نمی‌دا نم، چون متأسفانه تلویزیون در سال‌های اخیر، چندان موفق عمل نکرده است. به گفته او، هنرمندانی که خوب کار می‌کنند یا از تلویزیون کنار گذاشته شده اند و یا خودشان ترجیح داده اند که با صدا و سیما همکاری نکنند. به این ترتیب اکنون برخی کسانی در تلویزیون فعالیت می‌کنند که تخصص لازم را ندارند.


این بازیگر خاطرنشان می‌کند: تلویزیون کیفیت را فدای کمیت کرده است. وقتی هم چندتا سریال شبکه نمایش خانگی هم موفق می‌شود نیزه به سمتشان پرتاب می‌کند، جای آنکه کار خودش را درست کند و مدیر‌هایی بگذارد که تخصص داشته باشند. او درباره زمان نمایش سریال «روزگار‌جوانی» هم می‌گوید: چند سکانس از فیلم برداری بخش اول باقی مانده و بعد از آن مراحل فنی کار آغاز می‌شود تا سریال با توجه به فضای طنزی که دارد بعد از محرم و صفر روی آنتن برود.


اکران و مافیای سینما

 

گفتگو با محمد الهی که این روز‌ها در سریال «روزگار جوانی» جلوی دوربین رفته است

 

الهی که «مدیترانه» را روی پرده سینما و «گیجگاه» را آماده اکران دارد درباره برنامه‌های آینده اش می‌گوید: الان کمی اوضاع از لحاظ گسترش کرونا بدتر شده که امیدوارم با سرعت گرفتن واکسیناسیون بهبود پیدا کند و شرایط برای کار کردن مناسب شود. به گفته او هنرمندانی که درآمدشان تنها از راه تلویزیون و تئاتر است، در خانه نشسته اند و اوضاعشان خوب نیست که باید برای آن‌ها فکری کرد.


این بازیگر مشهدی یادآور می‌شود: من واکسنم را زدم و باید شروع به کار کنم، چون احساس می‌کنم نیاز دارم که در جمع دوستانم باشم.

 

گفتگو با محمد الهی که این روز‌ها در سریال «روزگار جوانی» جلوی دوربین رفته است


از الهی نظرش را درباره اکران «مدیترانه» در شرایط این روز‌های سینما می‌پرسیم که توضیح می‌دهد: سالی که آقای حاجتمند این فیلم را ساخت، داعش موضوع روز بود و باید همان زمان خودش اکران می‌شد، چون این موضوعات تاریخ مصرف دارد و فکر می‌کنم تاریخ مصرفش الان گذشته و دیگر موضوع آن چندان دغدغه مردم نیست. من نمی‌دانم چرا با تأخیر اکران شد، ولی به نظر این تأخیر اشتباه بود.


او همچنین با اشاره به مافیای اکران سینما‌ها می‌گوید: متأسفانه مافیای سینما، افرادی مانند حاجتمند را که تازه شروع به کار کرده اند، در بازی خودشان راه نمی‌دهند. درحالی که سرمایه این سینماگران هم باید برگردد تا بتوانند کار بعدی شان را شروع کنند. به نظر الهی، وزارت ارشاد و سازمان سینمایی باید کمکی به این فیلم سازان بکند تا مشوقی برای کار‌های بعدی آن‌ها باشد.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->