پلیس راهور فراجا: تصمیم گرفتیم فرایند صدور گواهینامه موتورسیکلت را تسهیل ببخشیم کشف بیش از ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ | ۷۵ درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور صورت گرفت محدودیت‌های ترافیکی کنکور سراسری ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری توسط پلیس فتا افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد «قلیان اکسیژن» طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است | افزایش ۵۰ درصدی مصرف قلیان در ۷ سال بی‌خوابی، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو صادر شد برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم! تشخیص بموقع اوتیسم، در پیشرفت مهارت‌های ارتباطی و کلامی کودکان تاثیر بسزایی دارد معاینات پزشکی کارکنان آشپزخانه مرکزی خراسان رضوی در ایام حج عمره آغاز شد عطاری فقط می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند | برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند اهدای عضو در مشهد به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌کارهایی برای کند کردن بیماری آلزایمر کنکور سراسری مرحله اول سال ۱۴۰۳ با شرکت ۹۱ هزار داوطلب در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اعمال قانون ۱۶۴۱ خودروی حادثه ساز در مشهد | توقیف ۵۷ دستگاه خودروی متخلف (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا بالاخره نام مادران در کارت ملی نوشته می‌شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۴ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم کاهش دما تا پایان هفته
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: مراجعه بیماران برای تایید نسخه به مراکز درمانی قابل قبول نیست

  • کد خبر: ۷۷۵۴۷
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
استاندار خراسان رضوی: مراجعه بیماران برای تایید نسخه به مراکز درمانی قابل قبول نیست
استاندار خراسان رضوی گفت: اینکه بیماران برای تایید نسخه به مراکز درمانی مراجعه کنند آن هم در چنین شرایطی قابل قبول نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق معتمدیان در نشست با تعدادی از شرکت‌های بیمه، اعضای دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: شدت موج جدید کرونا نسبت به پیک‌های گذشته چند برابر بیشتر بوده است.


استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دارو و امکانات در استان به اندازه کافی موجود است، افزود: هدف ما این است که در استان آرامش را فراهم آوریم و از پزشکان استان هم باید به عنوان یک سرمایه استفاده کنیم.

وی در تکمیل سخنان خود خاطرنشان کرد: اینکه بیماران برای تایید نسخه به مراکز درمانی مراجعه کنند آن هم در چنین شرایطی قابل قبول نیست.


معتمدیان با اشاره به اینکه مراکز درمانی ما غیر از درمان دغدغه‌ای دیگر نباید داشته باشند، عنوان کرد: هم‌اکنون به یک درجه اطمینانی در بحث درمان رسیده‌ایم، در مبحث دارو هم نظارت‌ها باید کماکان تشدید یابد.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا زمان نمی‌شناسد، هشدار داد: دستگاه‌های نظارتی، حوزه‌های بیمه‌ای و پزشکی باید به صورت شبانه روزی با شرایط خود را تطبیق دهند.


وی گفت: آرامش باید در استان حاکم شود و هدف ما هم این است که مردم به راحتی به دارو و درمان دسترسی داشته باشند.


گفتنی است؛ این نشست پیرامون مسائل و مشکلات بیمه‌ای مبتلایان به کرونا با هدف تامین دارو و تسهیل‌گری‌های لازم برگزار شد.


لازم به ذکر است؛ از جمله مصوبات این نشست این بود که مقرر گردید نسخه رمدسیویر تجویز شده توسط پزشکان متخصص داخلی، فوق تخصص ریه، متخصص طب اورژانس، فوق تخصص آی سی یو و متخصص عفونی مورد تایید است و نیاز به مهر بیمارستان ندارد.


همچنین تصمیم بر این شد که پزشکان عمومی در مطب و مراکز بهداشتی ۱۶ ساعته رمدسیویر را نسخه نکنند و در سربرگ جدا بیمار را با ثبت علائم بالینی به مرکز درمان سرپایی رمدسیویر معرفی نمایند.

از طرفی دانشگاه علوم پزشکی متعهد شد تا ظرف مدت یک هفته آتی تعداد مراکز درمان سرپایی را به ۱۴ مرکز برساند.


مقرر شد؛ دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی درخواست مشترک از استانداری و شورای تامین جهت ابلاغ به پزشکان متخصص برای باز بودن مطب‌ها و داروخانه‌ها در روز‌های تعطیل پیش رو داشته باشند.
همچنین بیمه‌ها متعهد می‌گردند پرداختی‌های بیمارستان‌ها و مراکز درمان سرپایی رمدسیویر را در اولویت قرار دهند و حتی الامکان پرداخت‌ها ماهیانه باشد.


در پایان؛ معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی متعهد شد، داروخانه‌های توزیع رمدسیویر را طی روز‌های آینده افزایش دهد و حداقل این رقم را به هشت داروخانه اضافه کند.

منبع: استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->