شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) رییس سازمان حج و زیارت: میانگین سن حجاج امسال ۵۷ سال است جمع آوری و دستگیری ۲۸۶ معتاد و خرده فروش در مشهد طی سال جاری (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نحوه پرداخت هزینه درمان کرونا برای بازنشستگان تأمین اجتماعی شفاف نیست

  • کد خبر: ۷۸۶۴۰
  • ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲
نحوه پرداخت هزینه درمان کرونا برای بازنشستگان تأمین اجتماعی شفاف نیست
رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: اعلام شده همه هزینه‌های درمان کرونایی بازنشستگان تأمین اجتماعی رایگان است، اما نحوه پرداخت آن مشخص و شفاف نیست.

طنین همتی |شهرآرانیوز، قربانعلی رمضانی، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی، درباره نحوه پرداخت هزینه درمان بیماران کرونایی از سوی سازمان تأمین اجتماعی برای بازنشستگان اعلام کرد: هزینه درمان کرونا با قرارداد بیمه تکمیلی تا ۷ میلیون تومان قابل پرداخت است، اما براساس اطلاعیه‌ای که به‌تازگی اعلام شده است، همه هزینه‌های درمان کرونا به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد. اما مشخص نیست که هزینه در صورت مراجعه به بیمارستان‌های ملکی سازمان پرداخت می‌شود یا اینکه این پرداختی برای همه بیمارستان‌های استان است و بازنشسته هرجا که هزینه کرده است، کل مبلغ به او پرداخت خواهد شد.

وی افزود: بازنشسته به مراکز مختلف برای درمان کرونا مراجعه کرده و هزینه کرده است، اما مشخص نیست این هزینه کجا و به چه نحو قرار است برگردانده شود. کانون درباره این موضوع استعلام کرده، اما هنوز شکل اجرایی آن مشخص نشده است.
رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی خراسان‌رضوی تصریح کرد: متأسفانه علاوه بر اینکه میزان مراجعه‌کنندگان و استفاده‌کنندگان از بیمه برای درمان کرونا افزایش پیداکرده، آمار فوتی‌های ما هم افزایش چشمگیری داشته است. متأسفانه بازنشستگان که افراد مسن هم هستند، خیلی درگیر این بیماری شده‌اند. متأسفانه سازمان در بحث هزینه‌های درمان نتوانسته است عملکرد مناسبی داشته باشد و انتظار ما را برآورده کند.

به‌گفته رمضانی، بیمارستان‌های ملکی تأمین اجتماعی محدود است و باتوجه‌به افزایش مراجعه‌کنندگان جوابگوی بازنشستگان نیست، اما این مشخص نشده است که اگر بازنشسته به سایر مراکز درمانی مراجعه کند، هزینه‌های درمانش چگونه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: ظرفیت‌های درمان سازمان تأمین اجتماعی در مشهد کمتر از ۵۰درصد مراجعه‌کنندگان است و بستر درمان برای این قشر که بیشتر نیاز به درمان دارند، کم است. موضوع دیگری که مطرح است اینکه بیش از ۷۰درصد سرانه درمان را خود بازنشسته پرداخت می‌کند، درحالی‌که این حق بیمه در طول خدمت بازنشسته از حقوقش کسر شده است. به‌عنوان مثال اگر بازنشسته به پزشک متخصص مراجعه کند، باید ۷۰درصد مبلغ ویزیت را خودش پرداخت کند. در کنار این موضوع، تأمین دارو با این قیمت‌های نجومی بازنشسته را درمانده کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->