انتقال زائران اربعین از شلمچه با ناوگان ایرانی امکان پذیر شد هوای کشور گرم‌تر می‌شود (یکم مرداد ۱۴۰۳) افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه‌اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سرخط خبرها

بخشنامه «فعالیت مدارس در شرایط کرونا» ابلاغ شد + متن کامل (شهریور ۱۴۰۰)

  • کد خبر: ۸۰۸۸۱
  • ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
بخشنامه «فعالیت مدارس در شرایط کرونا» ابلاغ شد + متن کامل (شهریور ۱۴۰۰)
سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹»، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، روند‌های جهانی در مورد بازگشایی مدارس و شیوه فعالیت آن‌ها، بیانگر تمایل شدید جوامع به شروع و گسترش آموزش‌های حضوری برای دانش آموزان است و امروزه بسیاری از کشور‌ها در این جهت حرکت کرده و روند بازگشایی مدارس را آغاز کرده اند.

مطالعات نشان می‌دهد حضور دانش آموزان در مدرسه، نقش معلم در تربیت و یادگیری و تأثیر تعلیم و تربیت حضوری در دانش آموزان، بی‌بدیل و غیرقابل جایگزین است و افت تحصیلی آشکار و پنهان ناشی از توقف آموزش‌های حضوری، قابل توجه بوده و ممکن است در آینده نتایج و آثار جبران ناپذیری بر دانش آموزان، نظام آموزشی و جامعه در ابعاد مختلف بگذارد.

علاوه بر آن استمرار تعطیلی مدارس بر وجوه دیگر شخصیت کودکان و نوجوانان که مرتبط با مقوله تربیت و یادگیری است، تأثیر منفی دارد و تبعاتی، چون تأخیر در روند جامعه پذیری نوجوانان و اجتماعی شدن آن‌ها، تغییر در سبک زندگی و الگو‌های رفتاری، کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک، استفاده زیاد از تلفن همراه و حضور در فضای مجازی و... ابعاد دیگری از پیامد‌های سوء توقف آموزش‌های حضوری بر دانش آموزان است. از این رو، از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، بخشنامه «الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹»، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شد.

بر اساس این گزارش، مدیریت و راهبری بازگشت به آموزش‌های حضوری مدارس به‌صورت آرام و تدریجی و بهبود کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی و کاربرد اقتضایی روش‌های ترکیبی (حضوری و غیرحضوری) در فرآیند یاددهی و یادگیری، از اهداف اصلی این بخشنامه ذکر شده است.

الگوی فعالیت آموزشی و تربیتی مدارس در شرایط کووید ۱۹ - سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->