جابه جایی بیش از ۱۵ میلیون مسافر از طریق پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد در هفت ماه نخست سال ۱۴۰۴ درباره بنای مصلی‌ها که نمونه‌های بزرگ شده محراب‌ها هستند | شکوهی ۳۰۰ ساله در پایین خیابان گزارشی تاریخی از یک کاربری متفاوت برای بنای تاریخی کنار دروازه «پایین‌خیابان» | نشست دیپلماتیک در «باغ مصلی» جوانان افغانستان بربام فوتسال آسیا ایستادند بوستان خطی اسماعیل آباد در آستانه بهره‌برداری | افزایش ۷۲ هزار مترمربعی فضای سبز مشهد تا ماه آینده  شهردار مشهد مقدس خبر داد: بهره‌برداری از ایستگاه بسیج خط۳ مترو مشهد در دهه فجر ۱۴۰۴ + فیلم رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد: نسخه مازوت کم‌گوگرد برای کاهش آلایندگی صنایع و نیروگاه‌ها + فیلم اضافه‌شدن ۳۰۰ اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مشهد (۸ آبان ۱۴۰۴) انصاری: نظام ویژه استاندارد خراسان رضوی تدوین می‌شود | اعطای «نشان ملی زائر» از سال ۱۴۰۵ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: بهبود ترافیک و توسعه حمل‌ونقل، اولویت شورای ششم است شهردار مشهدمقدس: تقاطع انقلاب اسلامی گره‌گشای ترافیک مناطق جنوبی و مرکزی شهر است + فیلم تکمیل ۱۱ بخش از ۱۲ پروژه ساماندهی تقاطع انقلاب اسلامی مشهد مشهد در وضعیت قرمز آلودگی | امروز نفس‌کشیدن سخت شد! (پنجشنبه، ۸ آبان ۱۴۰۴) مسیر دسترسی بولوار امام‌خمینی(ره) به میدان حافظ در تقاطع غیرهم‌سطح انقلاب اسلامی مشهد بازگشایی شد پایان انتظار و نفس تازه در بولوار شهید فخرایی مشهد | ۵ سال خاک و تاریکی به آسفالت و روشنایی رسید ضرورت تأمین منافع مردم مشهد در طرح بلندمرتبه‌سازی شهر بازگشایی مسیر دسترسی بولوار امام خمینی (ره) به میدان حافظ درتقاطع غیرهم‌سطح انقلاب مشهد پیشرفت ۷۰ درصدی فاز اول بوستان جهانشهر مشهد بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری
سرخط خبرها

نوسازی ۲۱۰ تاکسی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۳۴۹۲
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
نوسازی ۲۱۰ تاکسی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۰
امسال روند پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان مشهدی همچون سنوات قبلی انجام شده و با استفاده از این تسهیلات از ابتدای امسال تا امروز ۲۱۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بخشی از آلودگی هوای کلان شهر به منابع پخش کننده آلودگی متحرک یا همان رفت وآمد خودرو‌های سنگین و سبک مربوط است که تاکسی‌ها به دلیل حضور بیشتر در خیابان‌های شهر، در صورت فرسوده بودن می‌توانند در افزایش آلودگی شهر و البته افزایش مصرف سوخت نقش داشته باشد.

در همین راستا چندین سال است که مدیریت شهری مشهد با استفاده از اعتبارات بانکی اش به رانندگان تاکسی وام پرداخت می‌کند تا شرایط حمل ونقل عمومی سبک مشهد از نظر سن ناوگان در حد مطلوبی قرار گیرد. امسال نیز روند پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان مشهدی همچون سنوات قبلی انجام شده و با استفاده از این تسهیلات از ابتدای امسال تا امروز ۲۱۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه مشهد در زمینه نوسازی ناوگان تاکسی رانی در مقایسه با دیگر شهر‌های کشور پیشرو است، اظهار کرد: متأسفانه برخی مشکلات برای نوسازی ناوگان وجود دارد که درصدد حل آن‌ها هستیم.

احمد محبی با بیان اینکه یکی از مشکلات کاری به مجموعه ایران خودرو برمی گردد و این گروه خودروسازی گاهی مسائل مربوط به تحویل خودرو و صدور پیش فاکتور‌ها را با کندی انجام می‌دهد، افزود: به تازگی مشکلاتی برای پرداخت وام داشته ایم و پرداخت تسهیلات مربوط به نوسازی که از محل اعتبارات شهرداری مشهد درحال پرداخت است، با وقفه مواجه شده، اما دراین باره مذاکراتی انجام شده است و به احتمال زیاد تا چند روز آینده این مشکل نیز برطرف می‌شود و پرداخت تسهیلات به تاکسی رانانی که نام نویسی کرده اند، به روال عادی برمی گردد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار تاکسی فعال در مشهد رفت وآمد و مسافران را جابه جا می‌کنند، تصریح کرد: براساس ماده ۸ قانون هوای پاک، تاکسی‌هایی که عمرشان بیش از ۱۰ سال است، جزو خودرو‌های فرسوده محسوب می‌شوند، اما باتوجه به اینکه دیوان عدالت اداری به ابطلال این ماده رأی داده است، دیگر چیزی به عنوان تاکسی فرسوده نداریم.

محبی افزود: براساس این رأی، ما نیز می‌توانیم برای خودرو‌هایی پروانه فعالیت صادر کنیم که طبق جدول ارائه شده سازمان محیط زیست معاینه فنی می‌گیرند،  اما اگر بخواهیم براساس قانون هوای پاک اعلام نظر کنیم، اینک حدود ۴ هزار دستگاه تاکسی در مشهد عمری بیش از ۱۰ سال دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به رأی دیوان عدالت اداری مشکلی برای بازسازی ناوگان تاکسی رانی پیش نمی‌آید، گفت: مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا تسهیلات پرداختی به تاکسی رانان مشهدی مربوط به ارگان خاصی نیست و از محل اعتبارات شهرداری مشهد پرداخت می‌شود؛ ایران‌خودرو نیز خودرویی را که برای نوسازی مورد تأیید ماست، خودرو فرسوده محسوب می‌کند و فرایند نوسازی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه اکنون نگرانی ما در موضوع نوسازی افزایش قیمت خودروهاست، تصریح کرد: متأسفانه پارسال چندین بار قیمت خودرو افزایش یافت و اگر این روند امسال هم ادامه یابد، پرداخت تسهیلات و در نهایت نوسازی ناوگان بازهم با مشکل روبه رو می‌شود.

وی با اشاره به تعداد تاکسی‌های نوسازی شده در سال ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۳۱۷ تاکسی‌ران مشهدی برای بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسی رانی نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۱۰ خودرو نوسازی شده است و در مجموع پارسال و امسال ۶۹۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

وی تأکید کرد: همچنین ۱۳۰ پیش فاکتور نیز برای دریافت تاکسی‌های جدید صادر شده است و اگر از نظر قیمتی مشکلی پیش نیاید، برنامه ما این است که تا پایان سال خودرو‌های نوسازی شده ناوگان تاکسی رانی مشهد به ۴۰۰ تاکسی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->