سرمایه‌گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی در دوره ششم شورای مشهد شناسایی ۲۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی| ساماندهی سالمندان متکدی در دستورکار قرارگاه اجتماعی مشهد رضایت مندی زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی از خدمات نوروزی شهرداری مشهد حسامی: حل مسائل اساسی شهری باید ازجمله اهداف زیست‌بوم نوآوری باشد مدیریت شهری مشهد از برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه حمایت می‌کند اعزام کاروان ۳۰۰ نفره راهیان نور شهرداری مشهد به مناطق عملیاتی غرب کشور نگرانی از حمله ملخ‌ها به روستا‌های مشهد، بی‌اساس است | اعلام آخرین وضعیت از مناطق درگیر رونمایی از مدل بهینه زیست‌بوم نوآوری مدیریت شهری مشهد + فیلم طراحی و اجرای مدرن‌ترین زمین بازی کودکان در مشهد | تلفیق بازی، یادگیری و خلاقیت راه‌اندازی زیپ لاین، کابل گلایدر، دوچرخه کابلی و پل ماجراجویی در چهار بوستان بزرگ مشهد قصه ناتمام دیوارهای شهرک شهید بهشتی مشهد | ماجرای دیواری که مسیر اصلی خیابان را مسدود کرده است شهردار مشهد مقدس: اگر روش‌های نوین به کمک مدیریت شهری نیاید، امکان اداره شهر را نخواهیم داشت ویدئو | آغاز مسافرگیری فاز اول خط ۳ متروی مشهد از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ رئیس شورای عالی استان‌ها: دو فوریت طرح اصلاح جزء (۳) بند (ب) ماده (۱۰۶) قانون برنامه پنج‌ساله هفتم، برای برقراری فوق‌العاده خاص کارکنان و کارگران شهرداری‌ها تصویب شد شورای اسلامی شهر مشهد تصویب کرد: نام‌گذاری ۴ سالن ورزشی به نام شهدا | نوسازی ناوگان ون فرسوده و واگذاری ۱۳۰ دستگاه ون «وانا» + فیلم سرویس‌دهی رایگان خط دو متروی مشهد در سالروز شهادت امام‌جعفرصادق(ع) (۴ اردیبهشت ۱۴۰۴) کیفیت هوای کلانشهر مشهد، در مرز آلودگی (۳ اردیبهشت ۱۴۰۴) نوآوری، ضرورت و فرصت پیش‌روی مدیریت شهر نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در دوره ششم، باید گره‌های چندده‌ساله شهر مشهد باز شود ساختمان ستاد و فرماندهی آتش‌نشانی مشهد در آستانه بهره‌برداری حاشیه هایی از ترافیک پل شهید عباسپور مشهد
سرخط خبرها

نوسازی ۲۱۰ تاکسی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۰

  • کد خبر: ۸۳۴۹۲
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
نوسازی ۲۱۰ تاکسی در مشهد از ابتدای سال ۱۴۰۰
امسال روند پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان مشهدی همچون سنوات قبلی انجام شده و با استفاده از این تسهیلات از ابتدای امسال تا امروز ۲۱۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ بخشی از آلودگی هوای کلان شهر به منابع پخش کننده آلودگی متحرک یا همان رفت وآمد خودرو‌های سنگین و سبک مربوط است که تاکسی‌ها به دلیل حضور بیشتر در خیابان‌های شهر، در صورت فرسوده بودن می‌توانند در افزایش آلودگی شهر و البته افزایش مصرف سوخت نقش داشته باشد.

در همین راستا چندین سال است که مدیریت شهری مشهد با استفاده از اعتبارات بانکی اش به رانندگان تاکسی وام پرداخت می‌کند تا شرایط حمل ونقل عمومی سبک مشهد از نظر سن ناوگان در حد مطلوبی قرار گیرد. امسال نیز روند پرداخت تسهیلات به تاکسی رانان مشهدی همچون سنوات قبلی انجام شده و با استفاده از این تسهیلات از ابتدای امسال تا امروز ۲۱۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا، با بیان اینکه مشهد در زمینه نوسازی ناوگان تاکسی رانی در مقایسه با دیگر شهر‌های کشور پیشرو است، اظهار کرد: متأسفانه برخی مشکلات برای نوسازی ناوگان وجود دارد که درصدد حل آن‌ها هستیم.

احمد محبی با بیان اینکه یکی از مشکلات کاری به مجموعه ایران خودرو برمی گردد و این گروه خودروسازی گاهی مسائل مربوط به تحویل خودرو و صدور پیش فاکتور‌ها را با کندی انجام می‌دهد، افزود: به تازگی مشکلاتی برای پرداخت وام داشته ایم و پرداخت تسهیلات مربوط به نوسازی که از محل اعتبارات شهرداری مشهد درحال پرداخت است، با وقفه مواجه شده، اما دراین باره مذاکراتی انجام شده است و به احتمال زیاد تا چند روز آینده این مشکل نیز برطرف می‌شود و پرداخت تسهیلات به تاکسی رانانی که نام نویسی کرده اند، به روال عادی برمی گردد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۱ هزار تاکسی فعال در مشهد رفت وآمد و مسافران را جابه جا می‌کنند، تصریح کرد: براساس ماده ۸ قانون هوای پاک، تاکسی‌هایی که عمرشان بیش از ۱۰ سال است، جزو خودرو‌های فرسوده محسوب می‌شوند، اما باتوجه به اینکه دیوان عدالت اداری به ابطلال این ماده رأی داده است، دیگر چیزی به عنوان تاکسی فرسوده نداریم.

محبی افزود: براساس این رأی، ما نیز می‌توانیم برای خودرو‌هایی پروانه فعالیت صادر کنیم که طبق جدول ارائه شده سازمان محیط زیست معاینه فنی می‌گیرند،  اما اگر بخواهیم براساس قانون هوای پاک اعلام نظر کنیم، اینک حدود ۴ هزار دستگاه تاکسی در مشهد عمری بیش از ۱۰ سال دارند.

وی در پاسخ به اینکه آیا باتوجه به رأی دیوان عدالت اداری مشکلی برای بازسازی ناوگان تاکسی رانی پیش نمی‌آید، گفت: مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا تسهیلات پرداختی به تاکسی رانان مشهدی مربوط به ارگان خاصی نیست و از محل اعتبارات شهرداری مشهد پرداخت می‌شود؛ ایران‌خودرو نیز خودرویی را که برای نوسازی مورد تأیید ماست، خودرو فرسوده محسوب می‌کند و فرایند نوسازی انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسی رانی شهرداری مشهد با تأکید بر اینکه اکنون نگرانی ما در موضوع نوسازی افزایش قیمت خودروهاست، تصریح کرد: متأسفانه پارسال چندین بار قیمت خودرو افزایش یافت و اگر این روند امسال هم ادامه یابد، پرداخت تسهیلات و در نهایت نوسازی ناوگان بازهم با مشکل روبه رو می‌شود.

وی با اشاره به تعداد تاکسی‌های نوسازی شده در سال ۱۴۰۰ گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۳۱۷ تاکسی‌ران مشهدی برای بهره‌مندی از تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسی رانی نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۲۱۰ خودرو نوسازی شده است و در مجموع پارسال و امسال ۶۹۰ تاکسی در مشهد نوسازی شده است.

وی تأکید کرد: همچنین ۱۳۰ پیش فاکتور نیز برای دریافت تاکسی‌های جدید صادر شده است و اگر از نظر قیمتی مشکلی پیش نیاید، برنامه ما این است که تا پایان سال خودرو‌های نوسازی شده ناوگان تاکسی رانی مشهد به ۴۰۰ تاکسی برسد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->