سرخط خبرها

دنیای خیالی انیمیشن در ایران

  • کد خبر: ۸۳۵۸۷
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
دنیای خیالی انیمیشن در ایران
صنعت انیمیشن‌سازی دنیا در سیطره انیمیشن‌های هالیودی است که اگر نبود صنعت انیمیشن‌سازی ایران فاصله زیادی با دیگر کشور‌ها نداشت.

قاسمی | شهرآرانیوز، صنعت انیمیشن‌سازی دنیا در سیطره انیمیشن‌های هالیودی است که اگر نبود صنعت انیمیشن‌سازی ایران فاصله زیادی با دیگر کشور‌ها نداشت.

دلیل اثبات این مدعا همین است که امروز  بسیاری از انیمیشن‌های باکیفیت خارجی توسط انیمیشن‌سازان ایرانی، اما به اسم خارجی تولید می‌شوند. این مسئله البته یک دلیل مهم دارد؛ شرایط مناسبی برای کار هنرمندان و تولیدکنندگان ایرانی در داخل کشور وجود ندارد.

فعالان صنعت انیمیشن‌سازی ایران می‌بینند صدا و سیما شرایط سخت و عجیبی برای  خرید تولیدات‌شان می‌گذارد، پلت‌فرم‌های پخش اینترنتی از جمله نماوا و فیلیمو هم به ارزان‌ترین شکل ممکن به باکیفیت‌ترین انیمیشن‌های خارجی دسترسی دارند و حاضر نیستند هزینه‌ای برای تولیدات داخلی صرف کنند، کار با شرکت‌های خارجی هم با اینکه برای آن شرکت‌ها منفعت مالی زیادی دارد، با توجه به اختلاف قیمت ارز برای هنرمندان هم درآمد مناسبی به ارمغان می‌آورد.

همه این‌ها دلایلی است که به مسئله «فرار مغزها» در این صنعت شکلی دیگر بدهد تا مغز‌های این صنعت در ایران، اما برای خارج از ایران هنرنمایی کنند.

در مطلب زیر با ناصر جاهدنیا، سید مصطفی حسینی، محمد افشار نژاد، سه نفر از انیمیشن‌سازان ایرانی گفتگو کرده‌ایم که تلاش دارند زمینه را برای ارائه تولیدات داخلی فراهم آورند. آن‌ها با ایجاد فضایی برای حضور علاقمندان این حرفه سعی در توسعه بازار داخلی ایران دارند.

دنیای خیالی انیمیشن در ایران

دنیای خیالی انیمیشن در ایران

دنیای خیالی انیمیشن در ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->