۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

موتورسواران، جان‌باختگان ۴۱ درصد از تصادفات خراسان رضوی

  • کد خبر: ۸۳۷۸۷
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
موتورسواران، جان‌باختگان ۴۱ درصد از تصادفات خراسان رضوی
رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی: در استان ۴۱ درصد از جان‌باختگان تصادفات موتورسیکلت‌سواران و ۴۸ درصد عابران پیاده هستند.

ملیحه ابراهیمی | شهرآرانیوز؛ رئیس پلیس راهور خراسان‌رضوی عابران پیاده، موتورسیکلت‌سواران و دوچرخه‌سواران را ۳ کاربر آسیب‌پذیر بیان کرد و افزود: در استان ۴۱ درصد از جان‌باختگان تصادفات موتورسیکلت‌سواران و ۴۸ درصد عابران پیاده هستند. امیدواریم با استمرار طرح کلان‌پروژه حق‌تقدم عابرپیاده، شاهد طرح‌هایی ویژه برای موتورسیکلت‌سواران نیز باشیم.

سرهنگ حمیدرضا دهنوی در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی و طلایه‌داران ترافیک، آموزش و رزمایش موتورسیکلت‌سواران حرفه‌ای (پیک‌های موتوری) که در هفته ناجا برگزار شد، با بیان اینکه باید در مناطق کم‌برخوردار شهر کلاه‌ایمنی به موتورسیکلت‌سواران هدیه بدهیم، افزود: اگر می‌خواهیم شهر ایمن داشته باشیم، باید مردم‌محور و مشارکت‌پذیر باشد و به سمت حمل‌ونقل پایدار و ایمن برویم.

وی ادامه داد: ارتقای فرهنگ ترافیکی نیازمند جلب مشارکت عمومی است و این امر می‌تواند به‌دنبال اهداف پلیس به کاهش آسیب‌دیدگان و جان‌باختگان، انضباط ترافیکی، ارتقای ایمنی عبورومرور، استفاده از سیستم‌های نوین (هوشمندسازی) و افزایش فرهنگ ترافیک کمک کند.

۳۰ درصد از تلفات جاده‌ای برای عابران و موتورسیکلت‌سواران

رئیس پلیس‌راه خراسان‌رضوی نیز در این مراسم با بیان این مطلب که ۲۱ هزار کیلومتر راه جاده‌ای در استان داریم که ۱۴ هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است، افزود: تلفات جاده‌ای در ۶ ماه نخست امسال ۳۰۰ نفر بوده که سهم راه‌های روستایی از این رقم ۱۰۰ نفر بوده است. سرهنگ حسین میش‌مست افزود: ۳۰ درصد از تلفات جاده‌ای را عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران تشکیل می‌دهند. از این رو دهیاران باید موضوع آموزش در روستا‌ها را جدی بگیرند.

مأموریت روزانه پلیس رفع گره‌های ترافیکی است

در ادامه این مراسم، جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان‌رضوی گفت: یکی از مأموریت‌های روزانه پلیس نظم‌دهی و رفع گره‌های ترافیکی است.

سردار ابراهیم قربان‌زاده افزود: در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ شاهد کاهش روند تصادفات بوده‌ایم و در همین بازه زمانی فوتی‌های سوانح رانندگی ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: محدودیت‌های تردد شبانه در ایام کرونا مأموریتی بود که بر عهده پلیس گذاشته شده بود. درست است که در بحث اجرائیات کار سخت بود، اما، چون خودمان را خادم‌الرضا (ع) می‌دانستیم، به بهترین شکل ممکن تردد درون‌شهری و بین‌شهری را مدیریت کردیم.

در پایان این مراسم از دهیاران نمونه، رانندگان ادارات دولتی و سازمان‌های امدادی و انتظامی و موتورسیکلت‌سواران تقدیر شد و رزمایش رژه موتورسیکلت‌سواران از بولوار قرنی آغاز شد و تا میدان فردوسی ادامه پیدا کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->