آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب
سرخط خبرها

کاهش وزن با شیر حاوی کلسیم و ویتامین D

  • کد خبر: ۸۳۸۷۶
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کاهش وزن با شیر حاوی کلسیم و ویتامین D
نتایج تحقیق نشان داد که نوشیدن شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند کاهش وزن را دوچندان کند.

به گزارش شهرآرانیوز، به نقل از سایکولوژی نیوز نتایج مطالعات قبلی نشان داد افرادی که رژیم لاغری می‌گیرند و دارای سطح بالای ویتامین D هستند، به میزان ۲۰ پوند (۹.۰۷ کیلوگرم) بیشتر وزن خود را از دست می‌دهند.

ویتامین D در سطوح بالاتر در بدن با سوزاندن چربی شکمی نیز ارتباط دارد.

نتایج تحقیق نشان داد که نوشیدن شیر حاوی کلسیم و ویتامین D می‌تواند کاهش وزن را دوچندان کند.

بر اساس آمار‌های منتشر شده بیش از ۵۰ درصد افراد ممکن است دچار کمبود ویتامین D باشند؛ کمبود این ویتامین با افزایش التهاب در بدن مرتبط است.

غذا‌های غنی از ویتامین D شامل تخم‌مرغ، ماهی‌های چرب مانند ماهی قزل‌آلا، قارچ، لبنیات و غذا‌های غنی شده با ویتامین D از جمله غلات و آبمیوه است.

تحقیق جدید شامل ۱۲۱ زن مبتلا به کمبود ویتامین D و پیش دیابت بود که به نیمی از افراد یک مکمل ویتامین D به میزان ۶۰ هزار IU یک مرتبه در هفته در طول هشت هفته داده شد.

پس از اینکه سطح ویتامین D آنان به حالت عادی بازگشت، روزانه ۲۰۰ IU ویتامین D مصرف کردند تا در سطح سالم باقی بمانند و به نیمی دیگر از شرکت‌کنندگان نیز دارونما داده شد.

نتایج نشان داد زنانی که ویتامین D مصرف می‌کردند، چربی شکم بیشتری از دست داده و تنظیم گلوکز بهتری را نشان دادند.

محققان نتایج این تحقیق را چنین توصیف کردند: در این کارآزمایی کنترل تصادفی با دقت ۱۸ ماهه، میزان گلوکز خون ناشتا (FBG)، قند خون ۲ ساعت بعد از غذا، تحمل گلوکز خوراکی (OGTT)، هموگلوبین A ۱ C (HbA ۱ c) و چربی شکمی با مداخله ویتامین D کاهش یافت.

ویتامین D به بدن در جذب کلسیم کمک می‌کند؛ همچنین به نظر می‌رسد سطوح بالای کلسیم میل به غذا را کاهش می‌دهد و کمبود کلسیم می‌تواند اشتها را به عنوان راهی برای به دست آوردن مواد معدنی ضروری بیشتر کند.

منبع: مشرق

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->