جان باختن پیرمرد ۷۰ ساله اراکی در برخورد با قطار (۳ دی ۱۴۰۳) تعیین تکلیف بیش از یک تن پانسمان تخصصی بیماران پروانه‌ای در گمرک تهران آیا مدارس مشهد فردا سه شنبه (۴ دی ۱۴۰۳) تعطیل شد؟ یلدای خونین | قتل خاله و شوهرخاله در شب یلدا فوت ۲۴ بیمار در کشور به علت نبودِ داروی هموفیلی ۹۸۵۲ نفر در آزمون وکالت امسال کانون وکلای دادگستری قبول شدند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی پیشگیری کنید رئیس کل نظام پرستاری کشور: خدمات پرستاری در منزل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد سامانه‌های بیماریابی علیه تب‌دنگی در کرمان فعال است برداشتن تخمدان احتمال آلزایمر را در زنان افزایش می‌دهد تخلف محرز در یکی از مدارس مشهد | نظافت اجباری مدرسه توسط ولی دانش‌آموز تصادف اتوبوس با تانکر حامل سوخت، جان ۹ نفر را در زاهدان گرفت (۳ دی ۱۴۰۳) سقط عمدی جنین سبب نارسایی دهانه رحم می‌شود افزایش تولید شیرخشک رژیمی برای کودکان زیر ۲ سال توصیه‌هایی به بیماران کلیوی ناشی از دیابت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ۳ دی ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح نارنجی آلودگی هوا برای شهر‌های بزرگ و صنعتی مشهد، سکونتگاه یک میلیون و ۳۵۰ هزار حاشیه‌نشین | ۸۵ درصد اراضی بازآفرینی مشهد، موقوفه هستند + فیلم کلاهبرداری با شگرد ارائه تسهیلات | شناسایی ۱۰۰ مال‌باخته تاکنون (۳ دی ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: خدمت به مجاوران باید تشکیلاتی و مستمر باشد قتل زن هنرمند توسط راننده‌اش در مشهد مقابل کلانتری + عکس معرفی ۲ ویتامین که به کاهش وزن کمک می‌کنند غذا‌های کنسروی در چه شرایطی کشنده هستند؟ حکم ریاست ۱۸ دانشگاه کشور تأیید شد افزایش ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۱۴۰۴ | نحوه اجرای متناسب‌سازی در سال آینده چگونه است؟ نفوذ سامانه بارشی از غرب کشور از جمعه | آلودگی شدید هوای مشهد و ۹ شهر دیگر (۳ دی ۱۴۰۳) وزارت بهداشت: مردم هنگام آلودگی هوا در فضای باز تردد نکنند یک سرماخوردگی ساده با درمان میلیونی! «جنین» غیر از خدا پناهی ندارد وضعیت ارز دارو در سال ۱۴۰۴ چگونه خواهد بود؟ هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوای مشهد در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ دی ۱۴۰۳) سهم مردم از هزینه‌های درمان بین ۳۰ تا ۵۰ درصد است | بدهی ۹۴ هزار میلیارد تومانی وزارت بهداشت زن معتاد مدعی شد: قابله نوزادم را بعد زایمان دزدید
سرخط خبرها

آمار عجیب و غریب از سوانح پراید | در هر حادثه ۳.۲ نفر می‌میرند یا مجروح می‌شوند!

  • کد خبر: ۸۳۸۹۴
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
آمار عجیب و غریب از سوانح پراید | در هر حادثه ۳.۲ نفر می‌میرند یا مجروح می‌شوند!
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: پراید به هرچیزی از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و .... برخورد کند، سه و دو دهم نفر در آن می‌ میرند یا مجروح می شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، ظهر امروز مراسم تجلیل از کروکی‌های برتر کشور با حضور سردار هادیان فر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی راهور ناجا و جمعی از مدیران شورای عالی تصادفات برگزار شد.

سردار هادیان فر در این مراسم گفت: آسیب تصادفات کمتر از کرونا نیست. کرونا بالاخره از بین می رود اما تصادف همواره وجود دارد.به ازای فوت هر نفر در اثر تصادف کشور ۵,۳ میلیارد به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشور خسارت وارد می شود.

او ادامه داد: در هر ساعت نزدیک به دو نفر در تصادف فوت می کنند.۴۰ درصد از این تصادفات را موتورسیکلت ها شامل می شوند و نقش مدیریت در این حوزه یک نقش اصلی است و به تنهایی نمی توانیم این کار را مدیریت کنیم.

سردار هادیان فر گفت: رئیس جمهور باید جلسه بگذارد و تعیین تکلیف کند.
او با بیان اینکه بعد از نقش مدیریت نقش راه ها در مسأله تصادفات مطرح است گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از فوتی های تصادفات هنوز در نقاط حادثه خیز اتفاق می افتد. در کشور ۵ هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که سه هزار و ۲۰۰ مورد برون شهری و دو هزار حادثه درون شهری هستند.

سردار هادیان فر گفت: ۳۵ میلیون وسیله نقلیه در کشور داریم و ۶۰ تا ۶۵ درصد ناوگان عمومی ما فرسوده است  که هزینه های زیادی به بیمه تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: پراید و ۴۰۵ را چطور از رده خارج کردیم؟ پراید به هرچیزی برخورد می‌کند ۳ و دو دهم نفر در آن یا می‌ میرند و یا مجروح می شوند؛  به هرچیزی که برخورد می کند از آدم گرفته تا درخت و گاردریل و غیره.
سردار هادیانفر با تاکید بر اینکه جرائمی که امروز برای خودروها وجود دارد مطلقا بازدارنده نیست گفت: چرا که الزامی به پرداخت برای راننده وجود ندارد. در اروپا از دارایی فرد کسر می کنند که تخلف نکند و جریمه برای پول گرفتن نیست، برای تخلف نکردن است.قانون احتیاج به اصلاح و بازنگری دارد.

او با تاکید بر اینکه باید توسعه انضباط ترافیکی در کشور انجام شود گفت: ما به عنوان دستگاه نظامی، ناظر بر نظم و انضباط هستیم. کاهش تصادفات مسأله بسیار جدی است که باید به آن توجه شود.

سردار هادیان فر گفت: ۵ عامل اصلی در حوزه کنترل خسارت ها دخیل هستند که یکی از آنها بحث مدیریت است. ما ۱۱ هزار عنوان قانونی در کشور داریم و صد و ۱۱ شورای عالی در کشور داریم.در مدیریت کلان برای اینکه بتوانیم این دو کار مهم را انجام دهیم باید دولت دخیل باشد و ماده ۱۰۷ صراحت دارد که شورای عالی ایمنی مدیریت ترافیک با حضور شخص رئیس جمهور باید تشکیل شود. در دولت یازدهم و دوازدهم مکرراً با دولت مکاتبه کردیم و یک جلسه هم برای برگزاری شورا با حضور رئیس جمهور موفق نشدیم.

او گفت: در مدیریت کلان وزرای راه، کشور، صدا و سیما، همه نقش دارند و مدیریت باید محور هماهنگی را انجام دهد که تا امروز چنین توفیقی حاصل نشده است.
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سالیانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد، گفت: باید شرایطی به وجود بیاوریم تا تصادفات را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به کروکی الکترونیک گفت: در سال ۱۳۹۸ بر ای اولین بار بحث کروکی الکترونیک مطرح شد و در سال ۱۳۹۹ این کار شکل گرفت و نرم‌افزار آن طراحی شد و به صورت آزمایشی در استان قم شروع به فعالیت کرد.

سردار هادیانفر همچنین گفت: طبق توافق صورت گرفته تا دو ماهه آینده در سراسر کشور ۹ هزار تبلت و سه هزار دست افزار سپهر توزیع خواهد شد و کروکی تصادفات در سراسر کشور الکترونیک خواهد شد.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با توافق‌ صورت گرفته برای کروکی‌های  الکترونیکی صحیح حق الزحمه عملیاتی پرداخت خواهد شد.

در این مراسم از کروکی های برتر کاغذی و الکترونیک تجلیل شد.در همین رابطه سرهنگ قاسمیان معاون عملیات پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه ثبت کروکی‌های الکترونیک به صورت آزمایشی در استان قم آغاز شده است،  گفت: ۵۲۳ کروکی به این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۱۲۳ کروکی برای داوری پذیرفته شد.  طی شش ماه و از دی ماه ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰، ۲۹۶ هزار کروکی به صورت کاغذی و سه هزار و ۸۱۲ فقره کروکی الکترونیک ثبت شد.

سرهنگ قاسمیان اضافه کرد: در این جشنواره از سه کروکی تصادفات درون شهری، سه کروکی تصادف برون شهری، سه اثر کروکی برتر الکترونیک درون شهری و چهار اثر الکترونیک برون شهری تجلیل خواهد شد.

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->