ایلان ماسک مدعی شد: کارکردن در کل جهان به پایان می‌رسد اولین اطلاعات رسمی از گلکسی S26 سامسونگ منتشر شد چطور بفهمیم یک ویدیو یا عکس، واقعی است یا ساخته‌شده با هوش مصنوعی؟ + آموزش ساخت بزرگ‌ترین ابررایانه هوش مصنوعی باهمکاری انویدیا و اوراکل تأثیر ماه کامل بر کیفیت خواب انسان، واقعیت علمی یا باور عامیانه؟ ناتینگ فون 3a لایت رونمایی شد + مشخصات و قیمت آمریکایی‌ها می‌خواهند دسترسی نوجوانان به هوش مصنوعی را ممنوع کنند اپل از چندسال دیگر دکمه‌های آیفون را کاملا متحول می‌کند مسیر نو در مهندسی؛ آغاز تحول هوشمند در ساخت‌وساز مشهد فناوری eSIM به‌زودی به‌صورت گسترده در کشور اجرا می‌شود نوجوان ۱۲ ساله کانادایی با همکاری ناسا دو سیارک جدید کشف کرد موسیقی خطر زوال عقل را در سالمندان تا ۳۹ درصد کاهش می‌دهد تعرفه‌ بسته‌های اینترنت تغییر می‌کند؟ بحران وجودی مشق شب در عصر هوش مصنوعی آیا گراکی‌پدیای ایلان ماسک یک کپی از ویکی‌پدیاست یا یک ارتقای بزرگ؟ افشای جزئیاتی جدید از باتری و نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۸ اولین ویدئو از گوشی تاشو سه‌تکه سامسونگ منتشر شد + فیلم راه‌اندازی نخستین آزمایشگاه ساعت اتمی کشور طی یک سال آینده آمار عجیب OpenAI از تعداد کاربرانی که با ChatGPT درباره خودکشی صحبت می‌کنند فرایند تأیید سن کاربران پلی استور در برخی مناطق آغاز شد پیام‌رسان ایتا از دسترس خارج شد (۵ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آیا فیس بوک می‌خواهد نام خود را تغییر دهد؟

  • کد خبر: ۸۴۷۵۳
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
آیا فیس بوک می‌خواهد نام خود را تغییر دهد؟
منابع آگاه می‌گویند فیسبوک هفته آینده می‌خواهد نام شرکت خود را تغییر دهد تا تاکید بیشتری بر تمرکز این کمپانی روی ساخت «متاورس» داشته باشد. متاورس همان دنیای واقعیت مجازی است که کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارک زاکربرگ در کنفرانس سالانه «کانکت» در تاریخ ۶ آبان درباره این تغییر نام صحبت می‌کند اما رونمایی از این اسم ممکن است زودتر رقم بخورد. نام جدید فیسبوک نشان خواهد داد که این شرکت به دنبال چیزی فراتر از شبکه‌های اجتماعی است و دیگر نمی‌خواهد با دردسرهای این حوزه شناخته شود.

این برندسازی دوباره احتمالا اپلیکیشن فیسبوک را در کنار محصولاتی مثل اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیلس تحت مدیریت یک شرکت مادر قرار می‌دهد. سخنگوی فیسبوک در حال حاضر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. این شرکت حالا بیش از ۱۰ هزار نیرو را به ساخت محصولاتی مثل عینک‌های AR مشغول کرده است.


مارک زاکربرگ معتقد است که این محصولات در نهایت جای تلفن‌های هوشمند را می‌گیرند. او قبلا در ماه ژوئیه گفته بود مردم ظرف چند سال آینده خواهند دید که فیسبوک از شرکتی که عمدتا به عنوان یک برند شبکه اجتماعی شناخته می‌شد به یک شرکت متاورس تبدیل می‌شود.

برندینگ مجدد فیسبوک به این شرکت کمک خواهد کرد تا میان پروژه‌های آینده زاکربرگ و جو منفی‌نگرانه‌ای که در حال حاضر پیرامون این شبکه اجتماعی ایجاد شده، فاصله بیندازد. فیسبوک اولین شرکت بزرگ دنیای فناوری نیست که نام خود را تغییر می‌دهد. پیش‌تر گوگل هم در سال ۲۰۱۵ با تغییر ساختار خود کمپانی آلفابت را به عنوان والد تمام مجموعه‌هایش معرفی کرد تا تاکید کند که دیگر فقط یک موتور جستجو نیست.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که نام شرکت والد فیسبوک بسیار محرمانه حفظ شده و حتی برخی مدیران ارشد شرکت هم از آن خبر ندارند. این نام شاید در نهایت ارتباطی به Horizon داشته باشد که اسم محصول VR جدید این شرکت با همکاری Roblox است.

فیسبوک برنامه‌های زیادی برای توسعه متاورس دارد و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرد می‌خواهد ۱۰ هزار نیرو برای کار روی متاورس در اروپا استخدام کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->