واکنش معاون وزیر ارتباطات به قصد اپراتورها برای افزایش خودسرانه تعرفه اینترنت سامسونگ از گلکسی S۲۵ اج رونمایی کرد + مشخصات و قیمت اسکورت کاروان دونالد ترامپ در قطر با سایبرتراک‌ ضدگلوله ایلان ماسک + عکس جزئیاتی جدید از آیفون بدون حاشیه و تمام‌شیشه‌ای اپل سازمان ملی هوش مصنوعی تشکیل نمی‌شود پشتیبانی مایکروسافت از آفیس در ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۸ تمدید شد برنامه OpenAI برای احداث مراکز داده بیشتر در امارات زمان عرضه اندروید ۱۶ برای گوشی‌های پیکسل و سامسونگ مشخص شد حدود ۲۰ مدیر شرکت‌های بزرگ فناوری ترامپ را در عربستان همراهی می‌کردند خزایی: اجازه گرانی اینترنت به اپراتور‌ها داده نشود پوشش ۱۰۰ درصدی فیبر نوری در مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴ | ارتقای شبکه انتقال در شهرستان‌ها اسنپ در پرونده شروط ضدرقابتی قراردادهای خرید اقساطی هم محکوم شد نتایج تحقیقات جدید: هوش مصنوعی نمی‌تواند همزمان بهره‌وری و انگیزه کارمندان را افزایش دهد دانشمندان وجود هاله نور برای انسان را ثابت کردند! بررسی دغدغه‌های فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان در میزگرد شهرآرا | دانش و سرمایه، ترکیب برنده جت‌های «ایر فورس وان» به سیستم‌های ارتباطی و دفاعی پیشرفته مجهز می‌شوند اپراتور‌های موبایل: هفته آینده قیمت بسته‌های اینترنت را افزایش می‌دهیم! (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴) فعال‌سازی فناوری 5G روی گوشی‌های سامسونگ در ایران + جزئیات و زمان انتقاد سخت بیل گیتس از ایلان ماسک و دونالد ترامپ تریلر جدید بازی Mafia: The Old Country منتشر شد + زمان عرضه گلکسی F56 سامسونگ رونمایی شد + مشخصات و قیمت
سرخط خبرها

آیا فیس بوک می‌خواهد نام خود را تغییر دهد؟

  • کد خبر: ۸۴۷۵۳
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
آیا فیس بوک می‌خواهد نام خود را تغییر دهد؟
منابع آگاه می‌گویند فیسبوک هفته آینده می‌خواهد نام شرکت خود را تغییر دهد تا تاکید بیشتری بر تمرکز این کمپانی روی ساخت «متاورس» داشته باشد. متاورس همان دنیای واقعیت مجازی است که کاربران می‌توانند در آن با یکدیگر تعامل داشته باشند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مارک زاکربرگ در کنفرانس سالانه «کانکت» در تاریخ ۶ آبان درباره این تغییر نام صحبت می‌کند اما رونمایی از این اسم ممکن است زودتر رقم بخورد. نام جدید فیسبوک نشان خواهد داد که این شرکت به دنبال چیزی فراتر از شبکه‌های اجتماعی است و دیگر نمی‌خواهد با دردسرهای این حوزه شناخته شود.

این برندسازی دوباره احتمالا اپلیکیشن فیسبوک را در کنار محصولاتی مثل اینستاگرام، واتس‌اپ و آکیلس تحت مدیریت یک شرکت مادر قرار می‌دهد. سخنگوی فیسبوک در حال حاضر از اظهارنظر در این باره خودداری کرده است. این شرکت حالا بیش از ۱۰ هزار نیرو را به ساخت محصولاتی مثل عینک‌های AR مشغول کرده است.


مارک زاکربرگ معتقد است که این محصولات در نهایت جای تلفن‌های هوشمند را می‌گیرند. او قبلا در ماه ژوئیه گفته بود مردم ظرف چند سال آینده خواهند دید که فیسبوک از شرکتی که عمدتا به عنوان یک برند شبکه اجتماعی شناخته می‌شد به یک شرکت متاورس تبدیل می‌شود.

برندینگ مجدد فیسبوک به این شرکت کمک خواهد کرد تا میان پروژه‌های آینده زاکربرگ و جو منفی‌نگرانه‌ای که در حال حاضر پیرامون این شبکه اجتماعی ایجاد شده، فاصله بیندازد. فیسبوک اولین شرکت بزرگ دنیای فناوری نیست که نام خود را تغییر می‌دهد. پیش‌تر گوگل هم در سال ۲۰۱۵ با تغییر ساختار خود کمپانی آلفابت را به عنوان والد تمام مجموعه‌هایش معرفی کرد تا تاکید کند که دیگر فقط یک موتور جستجو نیست.

شنیده‌ها حاکی از آن هستند که نام شرکت والد فیسبوک بسیار محرمانه حفظ شده و حتی برخی مدیران ارشد شرکت هم از آن خبر ندارند. این نام شاید در نهایت ارتباطی به Horizon داشته باشد که اسم محصول VR جدید این شرکت با همکاری Roblox است.

فیسبوک برنامه‌های زیادی برای توسعه متاورس دارد و سرمایه‌گذاری زیادی روی آن کرده است. این شرکت اخیرا اعلام کرد می‌خواهد ۱۰ هزار نیرو برای کار روی متاورس در اروپا استخدام کند.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->